گوگل آماری در ارتباط با چگونگی هک‌ شدن اکانت‌های جیمیل منتشر کرد

یک‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل آمار و ارقامی در ارتباط با چگونگی به‌ خطر افتادن حساب‌های کاربری جیمیل منتشر کرده است.
تبلیغات

با شدت‌ گرفتن روند هک‌ شدن حساب‌های کاربری در سرویس‌های مختلف، امنیت در فضای مجازی بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا می‌کند؛ اما بی‌شک وقتی صحبت از مواردی حیاتی نظیر حساب‌های کاربری ایمیل می‌شود، تمام کاربران تمایل دارند آن را از گزند حملات هکری مصون بدارند.

داده‌های آنلاین می‌توانند به‌راحتی در دسترس قرار گیرند. امروزه ایجاد رمز عبور ایمن به هیچ‌وجه کار ساده‌ای نیست؛ زیرا پیش‌نیاز‌هایی که اکنون باید برای ایجاد رمز‌های عبور پیچیده رعایت شوند، تا حدودی یکنواخت شده‌اند؛ به‌طوری که حتی بیل بور به‌عنوان شخصی که معیارهای مورد نیاز برای ساخت رمز عبور را وضع کرده است، به‌ نادرست‌ بودن آن‌ها اذعان دارد.

از این رو گوگل در جهت آگاه‌سازی کاربران از وضعیت به‌وجود‌آمده، در قالب گزارشی که اخیرا در وب‌سایت ایندیپندنت منتشر شده، روش‌هایی که هکرها برای دسترسی به حساب‌های کاربری جیمیل به‌ کار می‌گیرند، اعلام کرده است. آمار و ارقام گوگل طی بازه‌ای ۱۲ ماهه گردآوری شده است و راهکارهایی را آشکار می‌کند که براساس آن‌ها، امنیت جیمیل به خطر می‌افتد:

  • ۷۸۸ هزار داده‌ی مربوط به لاگین با استفاده از کی‌لاگرها (جاسوس‌افزاری که تمامی ورودی‌های کیبورد شما را به یک شخص ثالث گزارش می‌کند)
  • ۱۲ میلیون داده‌ی مربوط به لاگین با استفاده از ترفندهای فیشینگ (روشی که براساس آن، کاربر توسط ایمیل‌ها یا وب‌سایت‌های غیر حقیقی، نسبت به آشکار کردن هویت و اطلاعات خود فریب می‌خورد) به سرقت رفته است
  • ۳ میلیارد و سیصد میلیون داده‌‌ی شخصی مربوط به حساب‌های کاربری جیمیل از طریق نفوذ اطلاعاتی یک شخص ثالث به سرقت رفته است (این مورد ممکن است از طریق هک‌ شدن یک فروشگاه اینترنتی محقق شده باشد که در آن آدرس ایمیل شما به‌عنوان یک خریدار لو می‌رود)

گوگل علاوه‌ بر موارد یادشده، اعلام کرده که بالغ بر ۲۵ درصد از حملات موفق در نهایت به از دست رفتن کامل حساب کاربری منجر شده است. این شرکت همچنین خاطرنشان کرده است که هکرها احتمالا علاوه‌ بر آدرس ایمیل شما، به‌دنبال تلفن تماس و آدرس منزلتان نیز هستند.

 درحالی‌که برخی از هکرها بهتر از بقیه هستند؛ اما اطلاعیه‌ی گوگل به‌وضوح لزوم هوشیار بودن به‌ویژه در مورد امنیت در فضای آنلاین را نشان می‌دهد. یکی از ابتدایی‌ترین گام‌ها تغییر مرتب رمز عبور است. معمولا انتخاب یک رمز عبور پیچیده توصیه می‌شود؛ چرا که دوران رمزهای عبور ساده پایان یافته است.

شما در این خصوص چه نظری دارید؟ آیا تاکنون حساب کاربری ایمیل شما هک شده است؟ اگر پاسخ مثبت است، لطفا چگونگی آن و اقدامات بعدی خود را با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات