مایکروسافت کسب و کار سرفیس را سال ۲۰۱۹ متوقف می‌کند

پنج‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
مؤسسه‌ی تحلیلی کانالیس در آخرین گزارش خود اعلام کرد که مایکروسافت در سال ۲۰۱۹ تولید سری محصولات سرفیس را متوقف خواهد کرد.
تبلیغات

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط تحلیل‌گران کانالیس، مایکروسافت در نظر دارد تولید محصولات سری سرفیس را از سال ۲۰۱۹  متوقف کند.

استیو بریزر، مدیرعامل کانالیس در جریان سخنان خود طی دهمین مجمع این مؤسسه‌ در شهر ونیز، اعلام کرد که ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت یک فرد علاقه‌مند به حوزه‌ی نرم‌افزار و رایانش ابری است و ا‌ز این‌رو در نظر دارد سرنوشتی همچون گوشی‌های هوشمند مایکروسافت برای محصولات سخت‌افزاری سری سرفیس رقم بزند. وی اضافه کرد که محصولات سری سرفیس بخش ضررده ردموندی‌ها است و از این‌رو این کمپانی در سال ۲۰۱۹ به تولید محصولات سری سرفیس پایان خواهد داد.

بریزر در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

عملکرد مالی سری سرفیس روند ثابتی ندارد و کاملا سینوسی است؛ به‌طوری‌که این سری در بعضی فصل‌ها خوب عمل کرده و در برخی دیگر از فصل‌ها عملکرد چندان درخشانی ندارد. در مجموع این بخش از کمپانی چندان درآمدزا نیست؛ از این‌رو حضور در بازار سخت‌افزار برای مایکروسافت چندان منطقی نیست.زمانی که کارشناسان وال‌ استریت توجه بیشتری معطوف هزینه‌های سرمایه‌گذاری که نادلا به کمپانی تحمیل کرده بشوند، این سؤال را از وی خواهند پرسید که چرا مایکروسافت را وارد کسب‌وکاری کرده است که حاشیه‌‌ی سود پایینی دارد؟مایکروسافت نیازمند یک فرایند کاهش هزینه است و سرفیس را باید اولین گزینه‌ای خواند که احتمالا در این پروسه کنار گذاشته خواهد شد.

البته خروج مایکروسافت از حوزه‌ی سخت‌افزار و توقف سری سرفیس تنها از سوی کانالیس مطرح نشده است و شماری از کارشناسان و متخصصان کمپانی‌های سخت‌افزاری نیز معتقدند که مایکروسافت به‌زودی کسب و کار تولید سخت‌افزار خود را متوقف خواهد کرد.

جیانفرانکو لانسی، مدیر ارشد عملیاتی لنوو، به این نکته اشاره کرده است که مایکروسافت تا سال ۲۰۱۹ از حوزه‌ی سخت‌افزار خارج خواهد شد.

لانسی اضافه کرد که مایکروسافت درآمد بالایی از کسب و کار رایانش ابری، ویندوز و آفیس دارد؛ اما یکی از معدود بخش‌های کمپانی که همچنان ضررده است، محصولات سری سرفیس است. وی به این نکته اشاره کرد که تداوم روند ضرردهی از سوی مایکروسافت غیر منطقی است. لانسی کار در حوزه‌ی سخت‌افزار را برای مایکروسافت سخت توصیف کرده است؛ چراکه به اعتقاد وی مایکروسافت باید در تولید محصولات سخت‌افزاری به کوچک‌ترین جزئیات نیز توجه داشته باشد و یک محصول بی‌نقص راهی بازار کند.

ماریوس هاس، مدیر بازاریابی دل نیز در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

احتمالا مایکروسافت به‌آرامی فعالیت در حوزه‌ی سخت‌افزار را کاهش خواهد داد و این کسب و کار را متوقف خواهد کرد.

وی فعالیت در حوزه‌ی سخت‌افزار را برای نمایش تمام قابلیت‌های نرم‌افزاری محصولات مایکروسافت نظیر ویندوز ۱۰ منطقی می‌خواند؛ ولی از نظر هاس، مایکروسافت هیچ‌گاه هدفی برای تولید یک خانواده‌ی بزرگ از محصولات سخت‌افزاری نداشته است.

گزارش‌های مالی مایکروسافت طی فصل‌های گذشته نشان از این دارند که با وجود افزایش درآمد و سوددهی سایر بخش‌های کمپانی، بخش سخت‌افزار به‌صورت مداوم در حال کاهش درآمد است؛ از این‌رو خروج از این حوزه به نظر منطقی است. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات