تمام سه میلیارد حساب کاربری یاهو طی حمله سال ۲۰۱۳ هک شده است

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ساعاتی پیش یاهو اعلام کرد که تمام سه میلیارد حساب کاربری این سرویس در سال ۲۰۱۳ از طریق حمله‌ی هکری مورد دستبرد قرار گرفته است.
تبلیغات

ساعاتی پیش یاهو تأیید کرد که تمام سه میلیارد حساب کاربری این کمپانی در حمله‌ی هکری که در سال ۲۰۱۳ انجام شد، مورد تعرض واقع شده است. یاهو پیش از این در اولین برآوردهای صورت‌گرفته مبنی بر تعداد حساب‌های کاربری که مورد حمله قرار گرفته‌اند، اعلام کرده بود که تنها یک میلیارد اکانت در یاهو توسط هکرها مورد حمله قرار گرفته و اطلاعات آن‌ها فاش شده است.

به‌طور حتم با انتشار خبر جدید باید شاهد افزایش شکایت‌هایی باشیم که از سوی کاربران و همچنین سهامداران علیه یاهو در دادگاه‌ها مطرح خواهند شد. در حال حاضر ۴۱ پرونده دعاوی علیه یاهو در دادگاه‌های فدرال آمریکا در جریان است.

همان‌طور که اشاره کردیم، یاهو دسامبر سال گذشته‌ اعلام کرد تعداد کاربرانی که اطلاعات آن‌ها به سرقت رفته، نزدیک به یک میلیارد اکانت است؛ حال آنکه جدیدترین اطلاعات نشان از سه برابر شدن قربانیان حمله به یاهو دارد. اعلام این موضوع که یک میلیارد نفر از کاربران یاهو مورد سرقت اطلاعات قرار گرفته‌اند باعث شده بود این کمپانی قیمت کمتری برای رفتن به زیر پرچم ورایزن قبول کند.

البته یاهو اعلام کرده است که اطلاعات به سرقت رفته از این کمپانی شامل اطلاعات حساسی نظیر رمزهای عبور، حساب‌های بانکی یا اطلاعات کارت‌های بانکی نیست؛ ولی اطلاعاتی نظیر سؤالات امنیتی و ایمیل‌های پشتیبان در اختیار هکرها قرار دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان به سایر اطلاعات دست یافت.

با توجه به اینکه کاربران یاهو هر یک بیش از یک اکانت در این سرویس دارند، تعداد قربانیان را نمی‌توان دقیقا سه میلیارد نفر اعلام کرد که از این‌رو تعداد کمتری از کاربران مورد حمله قرار گرفته‌اند.

در صورت مطرح شدن پرونده‌های دعاوی بیشتر باید ورایزن را هدف این پرونده‌ها و دادخواست‌ها بدانیم. ورایزن که به‌موجب دو حمله‌ی هکری انجام‌شده قیمت خرید یاهو را ۳۵۰ میلیون دلار کاهش داد، در مورد اطلاعات جدید افشاشده توسط یاهو سکوت اختیار کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات