نسل جدید وانت‌های تویوتا، در راه است

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مدیران تویوتا خبر از تغییرات اساسی در مدل‌های پیکاپ و شاسی‌بلند این برند دادند. همچنین، احتمال عرضه‌ی پیکاپ هیبرید وجود دارد.
تبلیغات

مدتی است محصولات تویوتا که بر اساس طرح شاسی و بدنهی مستقل تولید میشوند، ارتقاء مهمی دریافت نکردهاند. البته شاسی‌بلندها و پیکاپهای تویوتا که از این طرح استفاده میکنند، محصولات قابل قبول و باکیفیتی هستند؛ اما مدیران تویوتا، قصد دارند طی چند سال آینده، اصلاحات و بهینهسازیهای زیادی روی این مدلها پیادهسازی کنند.

تویوتا توندرا - سکوئیا

قائم‌مقام بخش تبلیغات تویوتا، اِد لاوکز با اشارهبه این مورد، میگوید:

هم‌اکنون اصلاحات و به‌روزرسانی‌های لازم در حال انجام است. حقیقت امر این است که رقابت در این نوع کلاس از خودروها، روزبه‌روز فشرده‌تر می‌شود. مدل‌های محبوبی مانند فورد رنجر (Ranger) دوباره به بازار برمی‌گردند. ما باید توان رقابت با چنین محصولاتی داشته باشیم. در حال حاضر، مدل تاکوما کاملاً بازطراحی شده است و کار ارتقاء مدل‌هایی چون 4 رانر، سکوئیا، توندرا و ... نیز در حال انجام است.
TOYOTA tacuma

تویوتا تاکوما مدل ۲۰۱۶ علاوه بر طراحی مدرن بدنه و کابین، بهبودهایی چون پیشرانهی جدید ۶ سیلندر V شکل با حجم ۳.۵ لیتر، جعبه‌دنده‌ی خودکار ۶ سرعته و بدنهی مستحکمتر و سبکتر را هم دریافت کرده است. مدل توندرا، اصلاحات اساسی در سال ۲۰۱۴ دریافت کرد و در مدل ۲۰۱۸ نیز بهبودهای کوچکی را تجربه میکند؛ اما بیشتر این تغییرات ظاهری بوده است. مدل 4 رانر (4Runner) در سال ۲۰۱۳ بهروزرسانی شد، ولی طراحی شاسی و پیشرانهی آن مربوط به سال ۲۰۰۹ است. مدل سکویا (Sequoia)، در سال ۲۰۱۸ تغییراتی خواهد داشت، ولی اساساً همان شاسی‌بلند بزرگ معرفی‌شده در سال ۲۰۰۸ است.

لاوکز همچنین احتمال عرضهی یک پیکاپ هیبرید را رد نمیکند. وی گفت:

هیچ دلیلی وجود ندارد که یک پیکاپ هیبرید نداشته باشیم؛ تمام احتمالات ممکن، در حال بررسی هستند. وقتی که تیم مهندسی ما در حال تجدید نظر در مصرف سوخت تمام مدل‌های تویوتا است، دلیلی وجود ندارد که طرح پیکاپ هیبرید نیز روی میز نباشد.
تویوتا سکوئیا

البته لاوکز در مورد اینکه کدام مدل، نسخهی هیبرید دریافت میکند، صحبتی نکرد. ولی اشاره شد که مدل تاکوما به‌منظور ماندن در رقابت، در قوای فنی ارتقاء خواهد یافت:

به‌منظور حفظ جایگاه تاکوما در این کلاس، تمام بهبودهای لازم در این پیکاپ منظور خواهد شد. طبق استاندارهای مصرف سوخت در آمریکا (CAFE)، بهبود در بخش قوای فنی، موضوع مهمی برای این مدل خواهد بود.

پیکاپها و شاسیبلندها، بیش از ۶۰ درصد از محصولات شرکت تویوتا را تشکیل میدهند؛ فقط در ماه گذشته حدود ۴۳ هزار دستگاه از مدل راو 4 به فروش رفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات