سنسور اثرانگشت گلکسی اس 9 با نمایشگر ادغام نخواهد شد

پنج‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ به دلیل آماده نبودن حسگر اثرانگشت اپتیکال، گوشی پرچمدار گلکسی اس ۹ را با سنسور اثرانگشت در زیر نمایشگر عرضه نخواهد کرد.
تبلیغات

شایعات متعددی در رابطه با اینکه شرکت سامسونگ روی حسگر اثرانگشت اپتیکال مشغول به کار است؛ وجود دارد. در صورت استفاده از حسگرهای اثرانگشت اپتیکال، شرکت سازنده می‌تواند سنسور اثرانگشت را با صفحه‌نمایش ادغام کند.

در ابتدا اعلام شده بود که شرکت سامسونگ از این فناوری در گوشی پرچمدار ۲۰۱۷ خود یعنی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس استفاده خواهد کرد؛ سپس نوبت به فبلت گلکسی نوت ۸ رسید اما در نهایت، هیچ‌یک از پرچمداران امسال سامسونگ با چنین فناوری عرضه نشدند. با این‌حال، گزارش‌های اخیر به این موضوع اشاره دارد که شرکت سامسونگ ممکن است حسگر اثرانگشت را با صفحه‌نمایش گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس ادغام کند.

بنابر یک گزارش جدید در چین، گلکسی اس ۹ سامسونگ (Samsung Galaxy S9) فاقد حسگر اثرانگشت اپتیکال خواهد بود؛ این موضوع بدین معنی است که سنسور اثرانگشت در پرچمدار جدید سامسونگ احتمالاً مانند گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸ در پنل پشتی قرار می‌گیرد یا شرکت سامسونگ، به دنبال راه دیگری خواهد بود.

هنگامی‌که حسگر اثرانگشت در گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸ در پنل پشتی جای گرفت، بسیاری از  جای‌گیری نامناسب سنسور اثرانگشت در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ رضایت نداشتند. البته در فبلت گلکسی نوت ۸ سامسونگ، شرکت سازنده سنسور اثرانگشت را از کنار سنسورهای دوربین به کنار فلاش LED منتقل کرد و با تغییر محل فلاش LED سعی در برطرف کردن این مشکل داشت. با این‌ وجود، استفاده از حسگر اثرانگشت در فبلت گلکسی نوت ۸ به دلیل ابعاد کشیده آن چندان ساده نیست.

ادغام سنسور اثرانگشت با صفحه‌نمایش به کمک استفاده از حسگرهای اثرانگشت اپتیکال امکان‏‌پذیر خواهد بود؛ هرچند به‌نظر می‌رسد که این فناوری برای استفاده به صورت انبوه هنوز آماده نیست. منبع چینی انتشار گزارش جدید که پیش‌بینی‌های گذشته را مبنی بر ادغام سنسور اثرانگشت با صفحه‌نمایش گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس رد می‌کند، نسبت به صحت گزارش خود «۱۰۰ درصد» مطمئن است.

در صورتی‌که حسگر اثرانگشت در گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس همچنان در پشت گوشی قرار داشته باشد، چندان نباید ناامید شوید؛ براساس گمانه‌زنی‌ها، شرکت سامسونگ به دنبال استفاده از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی برای گلکسی اس ۹ است و تصمیم دارد تا پرچمداران جدیدش را به یک سیستم تشخیص چهره پیشرفته‌تر در مقایسه با نسل قبل مجهز کند. به همین جهت بعید است نیاز چندانی به سنسور اثرانگشت در گلکسی اس ۹ داشته باشید.

در رابطه با گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس، مدتی پیش یک پتنت مبنی بر اضافه‌ شدن سنسور اثرانگشت به حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش منتشر شد و گمان می‌رفت شرکت سامسونگ با افزودن بریدگی به پایین صفحه‌نمایش پرچمدار جدید خود، تصمیم دارد تا گلکسی اس ۹ را با طراحی نزدیک به آیفون ۱۰ یا گوشی اسنشال فون ارائه دهد.

از آنجایی‌که این شایعات به صورت رسمی تأیید نشده است، باید منتظر ماند و دید که کدام‌یک از گمانه‌زنی‌ها در نهایت به واقعیت مبدل می‌شود. با این وجود، تقریباً مطمئن هستیم که گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس مانند نسل قبل در دو مدل عرضه خواهند شد؛ یک نسخه از آن‌ها با تراشه اکسینوس ساخت سامسونگ راهی بازار می‌شود و مدل‌های درنظرگرفته برای عرضه در ایالات متحده، به چیپ‌ست پرچمدار اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام مجهز خواهند بود. شرکت سامسونگ به همین جهت، موجودی اولیه تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ را به پرچمداران جدیدش اختصاص می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات