اولین قایق الکتریکی جهان با همکاری بی‌ ام‌ و رونمایی شد

یک‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اولین قایق لوکس تفریحی جهان، با استفاده از پیشرانه و باتری‌های لیتیوم-یون بی‌ام‌و i3 معرفی شد.
تبلیغات

شرکت هینکلی (Hinckley) که سابقه‌ای طولانی در صنعت ساخت قایق‌های لوکس پرسرعت دارد، اولین قایق لوکس و تفریحی تمام برقی خود را با نام دشر (Dasher) معرفی کرد. این قایق با استفاده از دو باتری بی‌ام‌و i3، ظرفیت طی کردن مسافتی حدود ۶۵ کیلومتر با سرعت ۱۶ کیلومتر بر ساعت یا ۳۲ تا ۴۰ کیلومتر با سرعت ۳۲ کیلومتر بر ساعت دارد. با توجه به اطلاعات رسمی منتشرشده و طول کمتر از ۹ متر دشر، شاید عنوان قایق لوکس تفریحی، فقط بر اساس توجه به ابعاد آن، مناسب محصول جدید هینکلی نباشد. ولی بدون شک به دلیل فناوری‌های به‌کاررفته در آن، دشر قایق تفریحی لوکسی است. در حال حاضر ثبت پیش فروش دشر در حال انجام است و تحویل اولین سفارش‌ها در تابستان ۲۰۱۸ انجام می‌شود.

Dasher، قایق تفریحی برقی

قوای فنی دشر، شامل دو موتور برقی و دو باتری بی‌ام‌و i3 است. حداکثر سرعت این قایق، ۳۰ تا ۴۵ کیلومتر بر ساعت است. بر اساس اطلاعات منتشرشده، ظرفیت باتری، ۴۰ کیلووات ساعت است؛ البته به‌طور رسمی اعلام نشده که این مقدار، برابر با دو پک باتری ۴۰ کیلووات ساعتی است یا دو پک باتری ۲۲ کیلووات ساعتی. شارژ کامل دشر با ولتاژ ۲۴۰ ولت و ۵۰ آمپر، ۴ ساعت طول می‌کشد که با توجه به این مورد، احتمالاْ دو پک باتری ۲۲ کیلووات ساعتی کار گذاشته شده است.

به‌طور دقیق‌تر، دشر از دو موتور برقی هر کدام به قدرت ۸۰ اسب بخار استفاده می‌کند که قایق‌رانی را بدون صدا و بدون آلایندگی فراهم می‌کند. خبری از مخزن سوخت و قطعات وابسته به آن نیست و شارژرهای روی عرشه قابلیت دریافت دو کابل ۵۰ آمپری دارند. باتری‌های لیتیوم-یون بی‌ام‌و i3 با ۴۰ کیلووات ساعت ظرفیت، ضد آب و بسیار کوچک هستند.

Dasher، قایق تفریحی برقی
Dasher، قایق تفریحی برقی
Dasher، قایق تفریحی برقی
Dasher، قایق تفریحی برقی
Dasher، قایق تفریحی برقی

شرکت هینکلی با حدود ۹۰ سال سابقه در صنعت قایق‌سازی، برای اولین بار است که قایق تفریحی تمام برقی می‌سازد. پیتر اونیل، مدیرعامل این شرکت می‌گوید:

از زمان تأسیس این شرکت در سال ۱۹۲۸، محصولات ما همیشه در زیبایی و فناوری پیش قدم بوده‌اند و هینکلی در ارائه‌ی تجربه‌ی منحصر به فرد قایق‌سواری لوکس، زبانزد بوده است. از استفاده‌ی فایبرگلاس در مدل برمودا 40 در دهه‌ی ۶۰، تا الهام از پیشرانه‌های جت در قایق پیک‌نیک، ما همیشه پیشرفته‌ترین فناوری‌ها را با صنعت دریانوردی ترکیب کرده‌ایم.

دشر از قایق تفریحی موفق پیک‌نیک (Picnic) الهام گرفته شده است. بدنه‌ی اسپرت این قایق لوکس از جنس پولی پوکساید کربن است که توسط مایکل پیترز طراحی شده؛ دشر سبک‌ترین محصول شرکت هینکلی است. این قایق تفریحی قابلیت‌های شخصی‌سازی فراوانی دارد. قطعات تیتانیومی و کنسول مرکزی، توسط فناوری پرینت سه بعدی ایجاد شده‌اند.

اولین قایق تفریحی تمام برقی جهان، در تابستان ۲۰۱۸ تحویل مشتریان خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات