تک نمونه فراری SP 275، شاهکاری تکرارنشدنی

دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
واحد پروژه‌های فوق انحصاری فراری، به‌طور خاص روی خودروهای تولید محدود و کاملا سفارشی کار می‌کند و به‌تازگی جواهری زردرنگ ساخته است.
تبلیغات

این خودرو SP ۲۷۵ RW نام گرفته است و در فلوریدا امریکا در نزدیکی پیست دیتونا به نمایش عمومی گذاشته شد. مشخصات فنی ۲۷۵ جدید و سابقه تاریخی آن، قابل توجه است.

اساس طراحی این خودرو، فراری برلینتا است و پیشرانه آن، نوع ارتقا یافته همان موتور ۱۲ سیلندر برلینتا است که روی F۱۲-Tdf دیده شده بود. پیشرانه ۶.۳ لیتری  با ۷۷۰ اسب بخار بیش از ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد که در میان موتورهای تنفس طبیعی جهان، بی‌نظیر است.

sp275

ترکیب RW که در نام این خودرو دیده می‌شود، به خواسته مالک متمول آن ریک ورکمن (Rick Workman) روی آن نهاده شد. او قبلا ۲ فراری سفارشی دیگر نیز در اختیار گرفته بود و از این نظر یک کلکسیونر انحصاری از فراری‌های سفارشی محسوب می‌شود. خودروهای فراری P۵۴۰ و F۶۰ که تصاویر آن در این مطلب آمده است، هم‌زمان با رونمایی از SP ۲۷۵۵ به محل آورده شده بودند.

فراری F۶۰ مدل ۲۰۱۴ F60 America special edition

فراری P۵۴۰  مدل ۲۰۰۹ - P540 Superfast Aperta

نام ۲۷۵ برای علاقه‌مندان خودروهای کلاسیک بسیار ارزشمند و خاطره‌انگیز است. این مدل از فراری اولین بار در سال ۱۹۶۴ رونمایی شد و هم‌اکنون یکی از باارزش‌ترین خودروهای تاریخ است. از این جواهر ایتالیایی فقط ۳ دستگاه ساخته شد که رنگ‌های سیاه، قرمز و زرد داشتند. این خودرو، در زمان خود نیز به‌عنوان گران‌ترین ماشین جاده‌ای جهان شناخته می‌شد. هم‌اکنون ارزش یک فراری ۲۷۵ کلاسیک بیش از ۱۱ میلیون دلار (حدود ۴۲ میلیارد تومان) برآورد می‌شود. سال گذشته چنین رقمی در یک حراجی برای آن پرداخت شد.

275 کلاسیک

از نگاه سه رخ مقابل، ۲۷۵ جدید کاملا با نمونه کلاسیک هماهنگ است و حتی ۴ شیار کناری بدنه، به زیبایی خودنمایی می‌کند. بدنه عریض ۲۷۵ فعلی، حالتی عضلانی و جسور به همراه دارد. خطوط روی درپوش موتور و چراغ‌های جلو، بخشی از زبان طراحی فعلی فراری محسوب می‌شود که به‌نوعی در محصولات این برند در سال‌های اخیر دیده‌ایم.

sp275

از دیگر نکات جذاب در طراحی این خودرو، رینگ‌های ۲۰ اینچی فورج‌کاری شده و تمام آلومینیوم آن است که مخصوص این مدل ساخته شده است. برجستگی چراغ‌های جلو نسبت به سطح بدنه، اسپویلر و چراغ‌های عقب نیز نهایت هماهنگی را با مدل کلاسیک دارند. حتی درپوش باک بنزین، دقیقا مثل مدل کلاسیک، از آلومینیوم ساخته شده است.

275

تک نمونه‌های سفارشی فراری، تنها برای مشتریان وفادار و خاص این برند ساخته می‌شوند و ثروتمند بودن برای مالکیت این شاهکارهای ارزشمند، کافی نیست. طراحی این خودروها تا حد زیادی تحت تأثیر علاقه و سلیقه مشتری انجام می‌شود و البته تیم طراحی فراری درنهایت تصمیم‌گیرنده خواهد بود. ضمن اینکه به اتمام رساندن این پروژه‌ها بسیار زمان‌بر است، به‌طوری‌که در سال ۲۰۱۶ فقط ۲ سفارش تحویل مشتریان شد.

با توجه به زیبایی خاص خودروهای کلاسیک و خصوصا مدل 275، یک فیلم مستند کوتاه، با هدف آشنایی شما عزیزان با این مدل در پایان این مطلب آورده شده است.

دانلود با کیفیت 360p و 720p

275
sp275
sp275
275
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات