7 خودروی گران‌ قیمت دنیا

دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
مطالعه 6 دقیقه
در رویای خود فرض می‌کنیم میلیون‌ها دلار پول بی‌زبان و بیکار را در یک حساب بانکی پس‌انداز کرده‌ایم. ناگهان تصمیم می‌گیریم برای تنوع هم شده یکی از گران‌قیمت‌ترین خودروهای دنیا را بخریم. پس با زومیت همراه باشید تا ۷ خودروی گران‌قیمت فعلی را به شما معرفی کنیم.
تبلیغات

 به همان اندازه‌ای که تولید خودروهایی با قیمت چند میلیون دلاری برای مشهورترین خودروسازان دنیا دست‌یافتنی است، خرید چنین مدل‌هایی برای ما شبیه یک خواب و رویایی شیرین است. اما اگر چندین میلیون دلار پول نقد داشتید کدام یک از ۷ خودروی گران‌قیمت دنیا را به پارکینگ خود می‌بردید؟

استون مارتین وولکان؛ پادشاه بلامنازع جاده‌های بریتانیا (۲.۳ میلیون دلار)

اگر با پول خود دنبال یک خودروی ۸۰۰ اسب بخاری با پیشرانه‌ی V12 هستید که نام سلطان جاده‌های بریتانیا برازنده‌ی آن است، می‌توانید به استون مارتین وولکان ۲.۳ میلیون دلاری فکر کنید. البته اگر بتوانید یک نسخه‌ی فروشی از آن را پیدا کنید.

تنها ۲۴ دستگاه از این خودروی جذاب تولید شده که هر کدام از آن‌ها مشتری خاص خود را دارد. متاسفانه باید دنبال گزینه‌ی دیگری باشید که تجربه‌ای قدرتمند از یک رانندگی جذاب را در قالب یک ابرخودروی فوق‌العاده سبک به شما ارائه کند.

فراری F60، سهم شما در جشن تولد فراری (۲.۵ میلیون دلار)

فراری شصتمین سال تأسیس خود را با یک مدل جذاب به نام F60 جشن گرفت. مشکل اصلی این است که تنها ۱۰ دستگاه از این خودرو تولید شده است. اما نکته‌ی جالب اینجا است که تمامی مدل‌ها قبل از اینکه فراری خبر تولید اف ۶۰ را به کسی بدهد فروخته شده بودند.

در جذابیت این خودرو شک نکنید. فراری به خوبی می‌دانسته که باید برای F60 سنگ تمام بگذارد. این کوپه‌ی ۷۳۰ اسب بخاری با پیشرانه‌ی V12 یک خودروی بدون سقف است که طراحی آن کمی متفاوت‌تر از دیگر اسب‌های وحشی فراری است.

پاگانی هوایرا BC، خودرویی که تنها می‌توانید نسخه‌ی رودستر آن را بخرید (۲.۶ میلیون دلار)

هوایرا مشتریان خاصی دارد. اما خبر خوب درباره‌ی این خودرو اینکه پاگانی هوایرا بی‌سی تنها خودروی فهرست ماست که می‌توانید برای خرید آن خوش‌بین باشید. اما باید به مدل رودستر قانع باشید، چون تمام ۲۰ نمونه‌ی کوپه که از این خودرو تولید شده به فروش رفته است.

بدنه‌ی فیبرکربنی هوایرا بی‌سی به خوبی اطراف خودرو را فراگرفته که همین موضوع باعث می‌شود با نسخه‌ی معمولی هوایرا تفاوت داشته باشد. اما تغییرات این خودرو به طراحی ظاهری آن خلاصه نمی‌شود و با یک مدل فوق سبک و بسیار پرقدرت رو‌به‌رو هستیم که برای راندن آن علاوه بر پول کافی باید تبحر خاصی داشته باشید.

فراری FXX K خودرویی برای حکمرانی در مسابقات (۳ میلیون دلار)

فراری FXX K نسخه‌ای مبتنی بر مدل جذاب لافراری است که تنها برای درنوردیدن پیست‌های مسابقه طراحی و تولید شده است. بهتر است برای خرید این مدل بی‌نظیر حتما ۳ میلیون دلار همراه داشته باشید، در غیر این صورت خرید آن غیر ممکن است.

پیشرانه‌ی FXX K با ترکیبی از موتورهای بنزینی و الکتریکی می‌تواند ۱۰۳۶ اسب بخار توان تولید کند که برای کنترل این اسب سرکش باید دست به دامان قطعات آیرودینامیک این مدل شوید. به نظر شما ۱۰۳۶ اسب بخار بدون آیرودینامیک عالی چه بلایی سر شما می‌آورد؟

تنها ۴۰ دستگاه از این غول ایتالیایی تولید شده که خوشبختانه همه آن‌ها فروخته شده است!

مک‌لارن P1 GTR خودرویی که باید به آن احترام گذاشت (۳.۱ میلیون دلار)

اگر گفتیم استون مارتین وولکان گران‌قیمت‌ترین خودروی انگلیسی است، اشتباه کردیم. مک‌لارن P1 GTR انتخابی است که ۳.۱ میلیون دلار برای شما آب می‌خورد. این خودرو با همان ترکیب رنگی به فروش می‌رسد که مدل مشهور 1995 F1 GTR توانست مسابقات Le Mans را از آن خود کند.

این هیولای ۹۸۶ اسب بخاری از یک پیشرانه‌ی V8 توربوشارژ در کنار یک موتور الکتریکی بهره می‌برد. این خودروی قابل احترام برای فتح مسابقات طراحی شده و باید انتظار یک خودروی قدرتمند مسابقه‌ای را از آن داشته باشید. گرچه تاکنون هیچ کدام آن‌ها در مسابقات حاضر نشده‌اند!

لامبورگینی وننو رودستر خودرویی گران‌قیمت ولی بدون سقف! (۴.۵ میلیون دلار)

اگر ۴.۵ میلیون دلار دارید، اگر عاشق لامبورگینی هستید و اگر دوست دارید سقف خودروی شما آسمان باشد، پیشنهاد می‌کنیم یک لامبورگینی وننو رودستر ۷۴۰ اسب بخاری پیدا کنید و آنرا بخرید!

قطعا کسی که ۴.۵ میلیون دلار پول دارد و عاشق لامبورگینی است، از رانندگی با وننو رودستر در هوای بارانی بیشتر لذت می‌برد.

کونیخزگ CCXR Trevita الماسی که همه دنبال آن می‌گردند (۴.۸۵ میلیون دلار)

فقط دو دستگاه از این خودرو تولید شده که یکی از آن‌ها باید توسط مجوزهای قانونی آمریکا را بگیرد. به نظر می‌رسد باید خرید آن را فراموش کنید. ولی جالب است بدانید Floyd Mayweather Jr بوکسور مشهور آمریکایی صاحب تنها نمونه‌ی موجود در این کشور است که خیلی هم به خودروی خود افتخار می‌کند.

به لطف بهره‌گیری از پوشش فیبری منحصر‌به‌فرد به کار رفته در مدل تراویتا که قیمت بسیار گزافی هم دارد، این خودرو از یک بدنه‌ی فیبرکربنی درخشان بهره می‌برد که مانند الماسی در تاریکی می‌درخشد.

نظر شما درباره‌ی خودروهای این لیست چیست؟ آیا شما هم دوست دارید صاحب یکی از این مدل‌ها باشید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات