بی ام و، قصد تولید کوپه‌ لوکس سری ۸ را دارد

چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
کمپانی بی‌ام‌و تایید کرده است که تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، مربوط به سری ۸ است و قصد تولید آن را دارد.
تبلیغات

چند روز پیش، تعدادی از تصاویر مربوط به یک خودروی جدید تحت نام برند بی‌ام‌و، با استتار سنگین در شبکه‌ی مجازی و اینترنت منتشر شده بود. در رابطه با این تصاویر، بسیاری از افراد بین دو گزینه مردد بودند: نسل جدید سری ۶ یا سری ۸ جدید.

bmw 8 series
bmw 8 series

اخبار جدیدی که به دست ما رسیده حاکی از آن است که باواریایی‌ها رسما تایید کرده‌اند که این تصاویر مربوط به سری ۸ جدید از کوپه‌ی لوکس این کمپانی است. این خودرو به همراه آئودی A9 که چندی پیش خبر تولید آن را به اطلاع شما رساندیم، رسما به رقابت با مرسدس بنز کلاس S کوپه خواهد پرداخت و در کلاس گرند تورینگ سایز بزرگ قرار خواهد گرفت.

bmw 8 series

البته هم‌اکنون نیز قبل از تولید این سری، بی‌ام‌و با سری‌های ۴ و ۶، تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای در کلاس گرندتور به صاحبانشان القا می‌کند. سری‌ ۸ قرار است تاکید شدیدی بر وقار، ابهت و جذبه داشته باشد. در هر صورت در آلمان بین بزرگان خودروسازی دنیا، عمل حمله و دفاع بین کمپانی‌ها برای تصاحب بازار، امری طبیعی است، بنابراین خبر تولید سری ۸ بی‌ام‌و و آئودی A9 چندان مایه‌ی تعجب نیست! این دو کمپانی، برای رقابت با مرسدس بنز نیاز به یک موجود بزرگ، خشن، لوکس و سریع خواهند داشت و آنها نیز در حقیقت با این کلاس جدید درصدد پاسخگویی به این نیاز هستند.

bmw 8 series

بر اساس طراحی جدید بی‌ام‌و، این خودرو طویل‌ترین خودروی باواریایی‌ها خواهد بود، حتی طویل‌تر از سری ۷. کوپه‌ی سری ۸ پرچم‌دار کوپه‌های این کمپانی آلمانی خواهد بود. به نظر می‌رسد که استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا و تجهیزات لوکس این کمپانی، به همراه قوی‌ترین پیشرانه‌های موجود در سری ۷ در این خودرو اجتناب‌ناپذیر باشد.

نباید انتظار به کارگیری سیستم پلاگین هیبریدی 740e در سری ۸ را داشته باشید. اما استفاده از پیشرانه‌ی خطی ۶ سیلندر ۳ لیتری و توربوی این کمپانی در بخش پایه برای این خودرو با کد 840i محتمل‌تر است. احتمالاً در کنار آن گزینه‌های قوی‌تری مانند پیشرانه‌ی ۴٫۴ لیتری V8 توربو در 850i و حتی غول ۱۲ سیلندر V شکل ۶٫۶ لیتری توربو در مدل 860i برای رقابت با S65 AMG کوپه‌ی مرسدس، در نظر گرفته خواهند شد.

bmw 8 series

بی‌ام‌و همیشه بر خلاف رقیب اشتوتگارتی خود که خودورهایی با شمایل بسیار لوکس می‌سازد، گزینه‌ی اسپرت بودن و ایجاد تصویری وحشی از خودروهایش را در اولویت قرار داده است و در این سری هم این گزینه صادق خواهد بود. البته باواریایی‌ها یک بار شانس خود را در این کلاس با سری ۸ امتحان کردند که در آخر با این که از رقیب وقتش، مرسدس بنز کلاس SL اسپرت‌تر بود، با شکست مواجه شدند.

bmw 8 series

بی‌ام‌و هم‌اکنون کوپه‌های فوق‌العاده‌ای در کلاس گرند تور تولید می‌کند، ولی سری ۸ بسیار لوکس‌تر و قوی‌تر از برادران خود خواهد بود و موفقیت و شکوه را برای این کمپانی رقم خواهد زد.

نظر شما در رابطه با این خودروی جذاب چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات