گوگل یکپارچگی بین گوگل پلی استور و گوگل پلاس را از میان برداشت

یک‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت گوگل در ادامه‌ی روند حذف شبکه‌ی اجتماعی گوگل پلاس از متن سرویس‌ها و اپ‌های خود، یکپارچگی بین این شبکه‌ی اجتماعی و فروشگاه گوگل پلی را از میان برداشت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شرکت گوگل در ادامه‌ی روند "گوگل‌پلاس‌زدایی" خود، این شبکه‌ی اجتماعی را از یکی دیگر از محصولات خود نیز حذف کرد. به نظر می‌رسد که این بار نوبت به فروشگاه گوگل پلی رسیده است، گوگل سیستم‌ رای‌دهی گوگل‌ پلاس را از اپلیکیشن‌ها حذف کرده است و از این پس کاربران برای ارسال نظر در خصوص اپلیکیشن‌ها نیازی به حساب کاربری گوگل‌‌ پلاس ندارند.

در پلی‌استور بخشی به نام People نیز وجود داشت که در آن اپلیکیشن‌ها و امتیازات افرادی که شما در شبکه‌ی اجتماعی گوگل‌ پلاس دنبال می‌کنید، به نمایش درمی‌آمد. همچنین کاربران در گوگل پلی استور امکان "1+" کردن اپلیکیشن‌های موجود در این فروشگاه را نیز داشتند که به نوعی نقش مهر تایید افرادی را که شما دنبال می‌کنید، ایفا می‌کند. گوگل از ابتدای هفته‌ی جاری هر دو قابلیت یاد شده را از گوگل پلی حذف می‌کند.

قابلیت دیگری که از فروشگاه گوگل پلی حذف شده، لزوم داشتن حساب کاربری گوگل‌ پلاس برای ارسال نظر در خصوص اپ‌ها، بازی‌ها و محتوای رسانه‌ای در این فروشگاه است. کاربران متعددی به وب‌سایت اندرویدپلیس گزارش داده‌اند که اکنون قادر به ارسال نظر با استفاده از حساب کاربری عادی گوگل خود هستند، در حالی‌که در گذشته برای انجام این کار مجبور به ایجاد حساب کاربری گوگل پلاس بودند.

اقدام اخیر گوگل فرسنگ‌ها از استراتژی "گوگل پلاس در همه‌جا" که از چند سال قبل با جدیت تمام توسط این شرکت دنبال می‌شد، فاصله دارد و به نظر می‌رسد که گوگل از استراتژی یاد شده عقب‌نشینی کرده است. گوگل پلاس هیچگاه به جایگاهی که در ابتدا مد نظر گوگل بود، دست نیافت و به نظر می‌رسد که اکنون این شبکه‌ی اجتماعی به حال خود رها شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات