آیا تصاویر فاش شده از گلکسی اس 8 بر مرگ سری نوت دلالت دارد؟

جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
به نظر می‌رسد شایعات ضد و نقیض در مورد سایز نمایشگر و شماره مدل‌های گلکسی اس ۸، حکم بر مرگ سری نوت می‌دهند.
تبلیغات

گمانه‌زنی‌های زیادی در رابطه با حرکت بعدی سامسونگ در قبال سری اس و سری نوت وجود دارد. گزارش‌ها حاکی از احتمال معرفی نشدن نوت ۸ هستند و برخی نیز معتقدند سری گلکسی نوت با note 8 غرشی دوباره خواهد کرد. اما کدام یک از این‌ها صحت دارد؟ اگر شما یکی از قربانیان شکست گلکسی نوت ۷ به شمار می‌روید و منتظر سری بعدی این فبلت، یعنی نوت ۸ برای التیام زخم ناشی از شکست آن هستید؛ در ادامه با زومیت همراه شوید.

سامسونگ با در پیش گرفتن سیاست معرفی دو پرچم‌دار، رویه‌ی هوشمندانه‌ای در پیش گرفته است. گلکسی اس برای کسانی که به گوشی‌های خوش‌دست و سایز پایین نیاز دارند و فبلت‌های گلکسی نوت برای افرادی که به سایز بزرگ نمایشگر علاقه‌مندند. البته برخی قابلیت‌های این دو سری از یکدیگر متفاوت هستند؛ اما بدون شک اساسی‌ترین تفاوت این دو در سایز نمایشگر آن‌ها نهفته است. با وجود آنچه سامسونگ و دنیای تکنولوژی بر آن اذعان دارند، کاربران عادی دیگر تفاوت سری اس و سری نوت را احساس نمی‌کنند و در واقع گلکسی نوت تنها نسخه‌ی بزرگ‌تری از گلکسی اس به شمار می‌رود.

galaxy-s-8-rumors-2

گلکسی اس ۷ اج با نمایشگر ۵.۵ اینچی عرضه‌شد و در همان حال گلکسی نوت ۷ با مشخصات مشابه، دارای نمایشگر ۵.۷ اینچی بود.

بر اساس ادعای منابع مختلف و معتبری همچون مجله‌ی Forbes، جدای از سایز نمایشگر، تفاوت آن‌چنان محسوسی بین این دو گجت یافت نمی‌شود. گلکسی اس ۷ و نوت ۷ حتی به لحاظ سخت‌افزار داخلی نیز مانند برادر دوقلو بودند؛ با این تفاوت که نوت ۷، چند ماه پس از اس ۷ پا به عرصه‌ی وجود نهاد. در نهایت گلکسی نوت ۷ تنها نسخه‌ی بزرگ‌تری از گلکسی اس ۷ اج به انضمام S-pen و باتری کوچک‌تر بود.

galaxy-s-8-rumors-3

حال بیایید جدای از این مسائل، دو تکه‌ی دیگر پازل را کنار هم بچینیم؛ اول اینکه آخرین پرچم‌دار سری نوت یعنی گلکسی نوت ۷ خسارتی چند میلیارد دلاری روی دست سامسونگ گذاشت و چندین پرونده‌ی دادخواهی نیز برای آن‌ها در دادگاه باز کرد و دوم اینکه اگر گفته شود سامسونگ قصد عرضه‌ی گوشی جدید گلکسی اس در سایز مشابه گلکسی نوت دارد، رنگ و روی پازل زیاد به نفع نوت 8 نخواهد بود و به نظر می‌رسد که این فبلت به دردسر افتاده است.

galaxy-s-8-rumors

بسیاری از گزارش‌ها حاکی از این هستند که گلکسی اس ۸ دارای یک نمایشگر ۶ اینچی و آن هم بدون حاشیه است. این اطلاعات بر اساس اخبار پرترافیک‌ترین وب‌سایت کره‌ی جنوبی موسوم به Naver و توضیحات ارائه‌شده‌ی مجله‌ی فوربز در مورد این اخبار است. همچنین وب‌سایت نامبرده یکی از معتبرترین منابع اخبار درز کرده‌ی شرکت‌های کره‌ای به شمار می‌رود. بر طبق گزارش‌ها، گلکسی اس ۸ در دو نسخه (همانند آنچه در آیفون شاهد هستیم) عرضه خواهد شد: اس ۸ استاندارد ۵ اینچی و اس ۸ پلاس با نمایشگر ۶ اینچی. شایعه‌ی دیگری نیز زمزمه می‌شود که نسخه‌ی گلکسی اس ۸ پلاس به دلیل کاهش حاشیه‌ی نمایشگر از ساختار بزرگ‌تری برخوردار نخواهد بود و پیاده‌سازی نمایشگر بزرگ‌تر روی همان سایز اس ۸ امکان‌پذیر است؛ همانند آنچه شیائومی روی می میکس پیاده کرد.

note7-vs-s7-edge

با این اوصاف اگر در گلکسی اس ۸ با نمایشگر بزرگ‌تر از نوت ۷ رو‌به‌رو باشیم؛ دیگر چه احتیاجی به بقای خط تولید گلکسی نوت خواهد بود؟ فوربز همچون سایر منابع معتبر اعتقاد دارد این شواهد به اندازه‌ی کافی برای توقف تولید گلکسی نوت ۸ محکمه‌پسند هستند. بدون شک اس ۸ بزرگ‌تر، بقای نوت ۸ را به چالش خواهد کشید. کسانی هم که از مشکلات گلکسی نوت ۷ متضرر شدند می‌توانند یک دستگاه گلکسی اس ۸ پلاس خریداری کنند.

با این وجود باید در نظر داشته باشیم تمام این قضایا هنوز هم گمانه‌زنی است؛ منطقی و متقاعدکننده اما تنها شایعه.

galaxy-note-8-rumors

برای طرفداران گلکسی نوت هم هنوز کورسوی امیدی وجود دارد؛ چراکه اخیراً Inquisitr خبر از  فاش شدن شماره مدل نوت ۸ توسط افشاگر نام‌آشنای گوشی‌های هوشمند یعنی اِوان بلَس داد و وجود شماره مدل برای این گوشی هوشمند مصداق تولید آن است.

توییت بلس در تاریخ ۹ نوامبر ۲۰۱۶ به این صورت بود:

نسخه‌های گلکسی اس ۸ در واقع با پرش از شماره مدل *SM-G94 با شماره‌های SM-G950 و SM-G955 ساخته خواهند شد و این میان پای دستگاه دیگری نیز در میان است؛ SM-N950.

از آنجایی که شماره مدل نوت ۳، ۴، ۵ و ۷ به ترتیب SM-N920، SM-N910، SM-N900 و SM-N930 بود؛ به نظر می‌رسد بوی نوت ۸ به مشام می‌خورد.

galaxy-note-7

آیا سامسونگ گلکسی نوت ۸ را از دم تیغ می‌گذراند و به تمام این شایعات خاتمه می‌دهد؛ یا اینکه کمپانی کره‌ای دوباره از میان خاکسترهای نوت ۷ برمی‌خیزد و نوید آینده‌ای درخشان برای سری نوت خواهد داد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات