شرکت‌های معروف و پیام‌های مخفی در لوگو‌ی آن‌ها

چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰
مطالعه 10 دقیقه
چه در حال خرید باشید، چه در حال رانندگی، به طور حتم با نشان‌هایی روبه‌رو می‌شوید که به محض دیدن آن‌ها تشخیص می‌دهید که مربوط به چه شرکت‌هایی هستند. اما آیا دقت کرده‌اید که چرا این نشان‌ها توسط شرکت‌های معتبر برگزیده شده‌اند و چه پیامی دارند؟ با زومیت همراه باشید تا پیام‌های مخفی در لوگوهای شرکت‌های معتبر را بشناسید.
تبلیغات

وایو

vaio

در ابتدا شاید یک کلمه‌ی ساده ببینید، اما اگر کمی دقت کنید متوجه می‌شوید که دو حرف اول یک سمبل آنالوگ و دو حرف آخر، اعداد باینری یعنی صفر و یک هستند.

باسکین رابینز

baskin-robinz

باسکین رابینز شرکت معروف بستنی‌سازی است. کمی دقیق‌تر به لوگوی آن نگاه کنید، قسمت با رنگ صورتی عدد ۳۱ را نشان می‌دهد. ۳۱ تعداد طعم‌هایی است که این شرکت در بستنی‌های خود به مشتریان ارائه می‌دهد.

میتسوبیشی

mitsubishi

لوگوی میتسوبیشی ریشه در تاریخ دارد. این نشان از ترکیب یک تاج سه برگ از برگ‌های درخت بلوط و تاج سه الماس خانواده‌ی ایوازاکی تشکیل شده است. سه الماس نشان‌ اعتبار، راستی و موفقیت هستند اما پیام‌ها به این‌جا ختم نمی‌شوند. میتسوبیشی از دو بخش «میتسو» به معنای عدد ۳ و «هیشی» به معنای بلوط که نشانی برای الماس و شکل لوزی مانند آن است، تشکیل شده است.

خطوط هوایی شمال‌غرب

nortwest

لوگوی این شرکت هواپیمایی حروف N و W را در خود دارد. علاوه بر آن مثلث کوچک در لوگوی این شرکت هواپیمایی، مانند یک قطب‌نما به سمت شمال‌غرب اشاره می‌کند.

آمازون

amazon

اولین چیزی که بعد از دیدن لوگوی این شرکت به چشم می‌خورد، چهره‌ی خندانی است که نشان‌دهنده‌ی اهمیت رضایت مشتریان برای آمازون است. اگر کمی دقیق‌تر نگاه کنید می‌بینید که خط زرد مانند فلشی از حرف A به سمت Z می‌رود. یعنی از A تا Z هر چه که بخواهید، در آمازون می‌توانید آن را بیابید.

گوگل

google

آیا دقت کرده‌اید که لوگوی گوگل از چهار رنگ اصلی تشکیل شده که توسط یک رنگ فرعی ترتیب آن‌ها شکسته شده است؟ این اتفاق کاملا عمدی بوده است و نشان می‌دهد که گوگل آمده تا قواعد بازی را تغییر دهد. همچنین گوگل لوگوی خود را با ترکیب ساده‌ی حروف طراحی کرده است تا نشان دهد بی‌آلایش عمل می‌کند.

توستیتوز

tostito

دو عدد T که در وسط لوگوی توستیتوز وجود دارند، دو دوست را نشان می‌دهند که با هم در حال خوردن چیپس و سالسا هستند.

اِلِفونت

elefont

به فضای سفید درون حرف e دقت کنید. بخش سفید نشان‌دهنده‌ی خرطوم فیل است.

پیشگامان جنبش امید برای فرزندان آفریقایی

hope-fr-arica

در اولین نگاه متوجه نقشه‌ی قاره‌ی آفریقا در وسط لوگو می‌شوید اما اگر کمی دقت کنید در دو سمت لوگو، می‌توانید یک بزرگسال و در سمت دیگر یک خردسال را ببینید.

توبلرون

toblerone

زادگاه این شرکت شکلات‌سازی بزرگ سوئیسی، برن سوئیس است که به عنوان شهر خرس‌ها نیز شناخته می‌شود، با کمی دقت نام شهر برن را می‌توانید در لوگوی این شرکت ببینید.

پپسی

pepsi

در سال ۲۰۰۸ شرکت پپسی مبلغ یک میلیون دلار را برای طراحی لوگویی جدید به شرکت آرنل پرداخت کرد. ( لوگوی قدیمی پپسی را در سمت چپ و لوگوی جدید را در سمت راست عکس می‌توانید ببینید.) در نتیجه‌ی این‌کار پپسی باید میلیون‌ها دلار دیگر نیز برای تغییر برند خود خرج می‌کرد. بعدها مدارکی از شرکت آرنل فاش شدند که نشان می دادند، لوگوی جدید پپسی نوعی کد داوینچی است. بنابر این مدارک، لوگوی جدید بر اساس فنگ‌شوئی ( به معنای باد و آب در زبان چینی)، رنسانس، نظریه‌ی نسبیت، جهان هستی و خیلی موارد دیگر طراحی شده است. بله لوگوی پپسی کلیدی برای گشایش قفل رمزهای هستی است.

آی‌بی‌ام

ibm

آی‌بی‌ام در بین خطوط بزرگ سفیدی که از روی حروف لوگوی آن می‌گذرند، پیامی پنهان برای ما دارد. اگر به پایین حرف M دقت کنید، خطوط سفید دو علامت تساوی ایجاد کرده‌اند که پیام عدالت و مساوات را در خود دارد.

گودویل

goodwill

به حرف g در اول کلمه‌ی گودویل دقت کنید. این حرف در واقع یک صورت خندان است.

باشگاه گلف اسپارتان

spartan-golf

طراح این لوگو واقعا یک نابغه است. در اولین نگاه یک فرد را در حال بازی گلف می‌بینید، حال نگاه خود را عوض کنید و بار دیگر به عکس بنگرید. یک اسپارتان را در لوگو خواهید دید.

یونیلِوِر

unilever

یونیلور محصولات فراوانی دارد که نمی‌توان تک تک آن‌ها را برشمرد، اما لوگوی این شرکت کار ما را راحت می‌کند چرا که عکس تمام محصولات این شرکت در لوگوی آن‌ موجود است.

تویوتا

toyota

سه شکل بیضی موجود در لوگوی تویوتا نشان دهنده‌ی سه قلب هستند. یکی قلب مشتری، دیگری قلب محصول و سومی قلب پیشرفت در زمینه‌ی فناوری است. احتمالا این پیام را همه می‌دانند اما پیامی دیگر در دل لوگو‌ی تویوتا نهفته است که در عکس زیر آمده است:

toyota 2

بی.ام.دبلیو

bmw

لوگوی این شرکت رنگ‌های استان مستقل باواریا را در خود جا داده است. چون استفاده از سمبل‌های ملی در لوگوهای تجاری غیرقانونی بوده است، طراحان کمی تغییر در لوگو ایجاد کردند تا رنگ‌ها بصورت ضربدری قرار بگیرند.

سان میکروسیستم

sun-microsystem

شرکت‌های ناموفق لوگوهای نامناسبی نیز دارند اما این مورد، درباره‌ی سان میکروسیستم صدق نمی‌کند. به مربع شکل دقت کنید، روی هر چهار ضلع می‌توانید لغت sun را ببینید.

وِندیز

wendys

اگر به گردنبند لوگوی وندیز دقت کنید کلمه‌ی MOM را می‌بینید، تا هر موقع که در مورد دست‌پخت مادر خود فکر می‌کنید به یاد وندیز بیفتید.

کوکاکولا

coca-cola

به حرف O در لوگوی کوکاکولا دقت کنید، احتمالا در ابتدا متوجه چیزی نمی‌شوید اما اگر با دقت بیشتری نگاه کنید پرچم دانمارک را خواهید دید. دانمارک شادترین کشور دنیاست. هدف اصلی از طراحی لوگو، پرچم دانمارک نبود اما با مشخص شدن این موضوع، شرکت کوکاکولا از این ماجرا استقبال کرد و مراسمی در بزرگترین فرودگاه دانمارک برگزار کرد. در این مراسم کوکاکولا از بازدیدکنندگان با پرچم دانمارک استقبال می‌کرد. اگر نمی‌توانید پرچم دانمارک را ببینید به عکس زیر دقت کنید:

coca-cola-2

فِدکس

fedex

لوگوی فدکس یک لوگوی خلاقانه است. در نگاه اول چیزی غیر از دو رنگ متفاوت و کلمه‌ی فدکس نمی‌بینیم. اما اگر به فضای سفید رنگ بین دو حرف E و X دقت کنید، فلشی می‌بینید که نشان‌دهنده‌ی نگاه آینده‌نگرانه‌ی فدکس است.

کلیسای پریزبیتریان

presbyteryan-church

لوگوی این کلیسا از نمادهای مختلفی تشکیل شده است که می‌توانید آن‌ها را در عکس زیر ببینید:

presbyteryan church 2

آدیداس

adidas

احتمالا تا به حال دقت کرده‌اید که لوگوی آدیداس مانند یک کوه است. البته در ابتدا هدف از طراحی لوگو نشان دادن یک کوه نبود اما در حدود سال ۱۹۹۰ میلادی با تغییرات کوچک، لوگو نماد یک کوه شد، کوهی که نشان‌دهنده‌ی موانعی است که می‌توانید با محصولات آدیداس آن‌ها را پشت سر بگذارید.

ان.بی.سی

nbc

لوگوی ان.بی.سی نشان دهنده‌ی دم یک طاووس است. اما چرا رنگ‌های مختلفی در آن وجود دارند؟ در سال‌ ۱۹۵۰ میلادی، شرکت RCA که اولین سازنده‌ی تلویزیون‌های رنگی بود، مالکیت ان.بی.سی را در اختیار داشت. RCA برای آن که به دارندگان تلویزیون‌های سیاه سفید نشان دهد که با تماشای تلویزیون‌های خود چه پدیده‌ای را از دست می‌دهند، لوگوی خود را در رنگ‌های مختلف طراحی کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات