گوگل کمپانی Nest، تولید کننده ترموستات‌های هوشمند را با قیمت 3.2 میلیارد دلار تصاحب کرد!

سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در یک بیانیه مطبوعاتی رسما تایید کرد که کمپانی نوپا اما محبوب Nest را با پرداخت 3.2 میلیارد دلار تصاحب کرده است. Nest در زمینه تولید ترموستات‌های هوشمند و زنگ خطرهای قابل کنترل فعال بوده و بنیان‌گذار آن پدر آیپاد یعنی تونی فادل است.
تبلیغات

گوگل برای تصاحب Nest مبلغ 3.2 میلیارد دلار را هزینه کرده است. در بیانیه گوگل آمده است که تونی فادل از این پس به عنوان کارمند گوگل و عضو هیئت مدیره Nest فعال خواهد بود و همچون روال سابق، مدیریت امور را برعهده خواهد داشت.

لری پیج، مدیرعامل گوگل در این باره گفت:

تونی فادل و مت راجرز، تیم فوق العاده خوبی را شکل داده‌اند. ما هیجان زده هستیم که آن‌ها را به عنوان عضوی از خانواده گوگل در کنار خود داشته باشیم. آن‌ها محصولی شگفت‌انگیزی را تولید کرده‌اند که همین الان می‌توانید آن را خریداری کنید، ترموستاتی که می‌تواند در مصرف انرژی صرفه جویی کند یا زنگ خطری که می‌تواند دود و آتش را تشخیص دهد و خانواده شما را ایمن نگاه دارد. ما هیجان زده هستیم تا تجربه بی‌نظیری را به خانه مردم بیشتر در کشورهای مختلف جهان بیاوریم.

فادل نیز در این باره اظهار نظر کرده است:

از اینکه به گوگل پیوسته‌ایم بسیار هیجان زده هستیم. با حمایت گوگل، نست جایگاه بهتری برای ارائه محصولات ساده اما کارآمد خواهد داشت، تا زندگی در خانه‌ها را آسان‌تر کند و تاثیر مثبتی را در جهان ایفا نماید.

جالب است بدانید که چندی پیش شواهدی بدست آمده بود که نشان می‌داد گوگل در تلاش است تا ترموستات هوشمند مشابه Nest را تولید کند تا به مصرف بهینه انرژی در منازل کمک کند.

نکته جالب دیگر مربوط به قیمت بسیار بالایی است که گوگل برای تصاحب یک کمپانی نوپای تولید کننده ترموستات هزینه کرده است. 3.2 میلیارد دلار را با حدود 7 میلیارد دلار تصاحب نوکیا یا 12.5 میلیارد تصاحب موتورولا مقایسه کنید.

احتمالا گوگل با تصاحب نست در تلاش است تا تکه‌های پازل طراح خانه هوشمند خود را کامل کند. در نمایشگاه CES امسال نیز بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری راه‌حل‌های خود را برای رسیدن به خانه هوشمند و برقراری ارتباط بین لوازم خانگی معرفی نمودند و شاید گوگل نیز به دنبال یک راه حال جامع در این زمینه باشد که نست بخشی از آن خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات