سقوط ۵۰ درصدی ارزش سهام اچ تی سی از زمان معرفی وان ام 9

پنج‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
اچ تی سی اوضاع خوبی ندارد. ارزش سهام این کمپانی رو به کاهش است و هم اکنون ارزش آن برابر با ارزش سهامش در سال ۲۰۰۵ شده است. طی ده سال اخیر این موضوع بی سابقه بوده است.
تبلیغات

مدیران اچ تی سی روز خود را با یک خبر بد شروع کردند. ارزش سهام این کمپانی که رو به کاهش بود، دیروز در بازار بورس تایوان از محدودیت روزانه کاهش ۹.۹ درصدی فراتر رفت و ارزش آن به ۸۳.۶۰ دلار تایوان به ازای هر سهم رسید. در ده سال گذشته این کمترین ارزش سهام HTC بوده است. رکوردشکنی افت ارزش سهام اچ‌تی‌سی در حالی رخ داده که شاخص بورس Taiex حدودا ۰.۳ درصد افزایش داشته است.

انتظار می‌رود درآمد سه ماهه دوم این کمپانی حدودا به ۳۳ میلیارد دلار تایوان برسد که نسبت به پیش‌بینی آنها در ۲۸ آوریل (بین ۴۶ تا ۵۱ میلیارد دلار تایوان) به شکل محسوسی پایین‌تر است.

تلفن‌های پرچمدار اچ‌تی‌سی نتوانستند آنقدر که تایوانی‌ها پیش‌بینی می‌کردند فروش داشته باشد و میزان فروش در چین هم کمتر از حد انتظار بود.  جزمین لو، تحلیلگر موسسه مورگان استنلی معتقد است که ارزش سهام اچ‌تی‌سی کمتر هم خواهد شد و به ۵۷ دلار تایوان به ازای هر سهم خواهد رسید.

htc-stock

فروش وان ام 9، اولین پرچمدار امسال اچ‌تی‌سی از ماه مارس آغاز شد و در آن زمان ارزش سهام این کمپانی ۱۳۶ دلار تایوان بود. ارزش امروز سهام تایوانی‌ها ۷۵.۵ دلار تایوان است؛ به این ترتیب از زمان معرفی پرچمدار جدید تا کنون ارزش سهام اچ‌تی‌سی به نصف کاهش پیدا کرده است. پرچمدار جدیدتر آنها، وان ام 9 پلاس هم نتوانسته اوضاع را تغییر دهد.

 اچ‌تی‌سی در پی آن است تا یک تلفن پرچمدار دیگر را در سال جاری میلادی روانه بازار کند تا بتواند شرایط را تغییر دهد، اما حتی در این شرایط هم مشخص نیست که این کمپانی چه آینده‌ای خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات