گوگل دوئو به‌زودی امکان تماس ویدئویی را در کروم فراهم می‌کند

یک‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گوگل اعلام کرده است کاربران مرورگر کروم به‌زودی خواهند توانست از طریق ابزار دوئو به‌ برقراری تماس ویدئویی بپردازند.
تبلیغات

بر اساس اعلام رسمی گوگل، اپلیکیشن چت ویدئویی این شرکت یعنی دوئو (Google Duo) به‌زودی امکان برقراری تماس ویدئویی را از طریق وب فراهم خواهد کرد. این قابلیت می‌تواند در دنیای امروز بسیار کاربردی باشد؛ زیرا دنیاگیری ویروس کرونا دانشگاه‌ها و شرکت‌ها را تعطیل کرده و افراد زیادی در قرنطینه‌ی خانگی به‌سر می‌برند. گوگل می‌گوید کسانی که قصد دارند در تماس ویدئویی دوئو شرکت کنند باید حساب کاربری این شرکت را داشته باشند. طی هفته‌های آتی، امکان برقراری تماس ویدئویی در گوگل کروم از طریق دوئو به‌صورت آزمایشی فراهم خواهد شد.

اپلیکیشن چت‌محور دوئو همچنین میزبان حالتی جدید تحت عنوان «حالت خانواده» شده است که به شما امکان می‌دهد به‌صورت آنی روی صفحه نقاشی بکشید و ماسک‌ها و جلوه‌هایی شبیه‌به اسنپ‌چت را روی چهره‌ی خود اعمال کنید. دوئو هنگام فعال بودن حالت خانواده، به‌صورت خودکار دکمه‌های مختلف رابط کاربری را پنهان خواهد کرد تا بتوانید بدون این‌که از قطع کردن ناخواسته‌ی تماس ورودی نگران باشید، با اعضای خانواده از طریق این اپلیکیشن سرگرم شوید. اگر در حساب کاربری گوگل لاگین و اپلیکیشن دوئو را اجرا کنید، حالت خانواده برای شما به‌نمایش درخواهد آمد. 

در ادامه می‌توانید نظاره‌گر تصویری از حالت خانواده در گوگل دوئو باشید:

حالت خانواده گوگل دوئو / Google Duo Family Mode

همانطور که اشاره کردیم ماسک‌ها و جلوه‌های شبیه‌به اسنپ‌چت نیز به گوگل دوئو می‌آیند. امکان استفاده از این ماسک‌ها و جلوه‌ها در تماس‌های یک نفر با یک نفر از طریق نسخه‌ی اندروید و iOS دوئو فراهم شده است. نخستین سری از این ماسک‌ها و جلوه‌ها در همین هفته در دسترس قرار می‌گیرند. در بین ماسک‌ها موارد جالبی پیدا می‌شوند؛ نظیر این ماسک که برای گرامی‌داشت روز مادر، شما را تبدیل به گل می‌کند.

گوگل ماه گذشته اعلام کرد به‌منظور بالا بردن کیفیت تماس‌هایی که از طریق دوئو برقرار می‌شوند کدک ویدئویی AV1 را به این پلتفرم اضافه می‌کند. دوئو همچنین میزبان حالت عکس‌های کنارهم شد و گوگل محدودیت تماس‌های گروهی آن را از هشت به ۱۲ نفر رساند. طبق اعلام رسمی گوگل، مدیریت دوئو از این پس برعهده‌ی خاویر سولته‌رو، قائم‌مقام بخش G Suite، خواهد بود. سولترو در پرونده‌ی کاری‌اش سابقه‌ی فعالیت به‌عنوان قائم‌مقام بخش‌‌های Cortana و Outlook را در شرکت مایکروسافت دارد. گوگل مدتی پیش به‌صورت رسمی از استخدام سولترو خبر داده بود.

طبق سیاست‌های جدید گوگل، خاویر سولترو از این پس قرار است مدیریت سرویس‌های دوئو و همچنین Meet (دیگر سرویس چت ویدئویی گوگل) را عهده‌دار باشد. گفته می‌شود سولترو در حال حاضر هیچ‌گونه برنامه‌ی فوری برای اعمال تغییرات اساسی در دوئو و میت یا حتی ادغام آن‌ها با یک‌دیگر ندارد. گوگل میت به‌طور معمول اپلیکیشنی بوده که روی کسب‌و‌کارها تمرکز داشته است، اما گوگل هفته‌ی گذشته آن را به‌صورت رسمی برای همه در دسترس قرار داد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات