رستاخیز ، هنسی کامارو ZL1 باقدرت ۱۲۰۰ اسب بخار

جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳
مطالعه 3 دقیقه
شرکت هنسی پرفرمنس به‌‌تازگی قدرت پیشرانه‌ی شورولت کامارو ZL1 را به ۱۲۰۰ اسب‌بخار رسانده است تا این خودروی عضلانی، عملکردی نزدیک به ابرخودروهای داشته باشد.
تبلیغات

هنسی یک شورولت کامارو قدرتمند را برای نمایشگاه SEMA ۲۰۱۹ آماده کرده است. جنرال موتورز برای این کار از خودروی عضلانی کامارو ZL11LE استفاده کرده است و پیشرانه آن را با مدل ۶.۲ لیتری هشت سیلندر مجهز به سوپر شارژر کوروت ZR1 تعویض کرده است.

hennessey camaro

این پیشرانه به‌صورت استاندارد ۷۵۵ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند ولی با به‌روزرسانی‌ها و تغییرات انجام‌شده توسط شرکت تیونینگ Texan ازجمله تقویت سیستم تعلیق و تنظیم مجدد کامپیوتر خودرو قدرت خروجی آن به رقم شگفت‌انگیز ۱۲۰۰ اسب‌بخار در دور موتور ۶۸۰۰ و همچنین گشتاور ۱۳۵۶ نیوتن‌متر در دور موتور ۴۵۰۰ دور رسیده است. البته این رقم با استفاده از سوخت E85 حاصل‌شده است. E85 نوعی سوخت جدید برای خودروها است که از ترکیب ۸۵ الکل اتانول همراه‌با بنزین یا دیگر هیدروکربن‌ها به دست می‌آید. میزان الکل در این سوخت زیستی بین ۷۰ تا ۸۳ درصد متغیّر است.

هنسی کامارو

مشخصات منتشرشده هنسی برای این خودرو رسمی نیست. بااین‌حال می‌تواند با سوپر اسپرت‌های قدرتمند رقابت کند. سرعت‌گیری صفرتا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو تنها ۲.۳ ثانیه و نهایت سرعت آن، ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت است. طبق تخمین شرکت این ابر خودروی عضلانی می‌تواند در یک روز آفتابی و با یک راننده ماهر مسافت یک‌چهارم مایل یا ۴۰۰ متر را در ۹.۳ ثانیه با سرعت ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت طی کند.

hennessey camaro

جان هنسی درباره این خودرو که نام رستاخیز (Resurrection) را بر آن نهاده‌اند می‌گوید:

گروه ما به‌دنبال ارائه نسخه قدرتمندتری از مدل جن‌گیر (Exorcist) بود؛ و همچنین به‌دنبال یک اسم مناسب بودیم تا ویژگی‌های آنرا یاداوری کند. به‌نظر ما رستاخیز نام کامل و قدرتمندتری نسبت به جن‌گیر است. ما رستاخیز را با الهام از خودروی دوج دیمن (شیطان :Demon) انتخاب کردیم.رستاخیز اولین ابرخودروی عضلانی تاریخ است.
hennessy camaro

تولید کاماروی Resurrection هنسی محدود به ۲۴ دستگاه با قیمت ۲۰۰ هزار دلار خواهد بود. افرادی که در حساب بانکی خود پول کافی داشته و به‌دنبال رقابت و مغلوب کردن موستانگ شلبی GT500 هستند می‌توانند این مدل را از نمایندگی‌های شورولت یا مستقیماً از هنسی سفارش دهند. کلیه مدل‌ها با گارانتی یک‌ساله یا ۱۹ هزار کیلومتر به‌همراه طراحی گرافیکی اختصاصی بدنه و همچنین کاپوت فیبر کربن عرضه می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات