راه‌های بهبود داستان‌سرایی برای تبلیغات برند

دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
داستان‌سرایی صادقانه و جذاب می‌تواند شانس دیده شدن برند شما را افزایش دهد. چگونه می‌توان کیفیت و بهره‌وری داستان‌سرایی را بالا برد؟
تبلیغات

داستان‌سرایی یکی از راه‌های بازاریابی برند برای جذب مخاطب است. شما از طریق داستان‌سرایی می‌توانید خودتان را به مشتری‌ها معرفی کنید و بگویید چه خدمات یا محصولاتی برای ارائه دارید. داستان‌ اگر صادقانه باشد، باعث افزایش رابطه‌ی میان مشتری و برند می‌شود و همچنین می‌تواند ارتباط عمیقی میان آن‌ها برقرار می‌کند. ۴ موردی که در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت بررسی می‌کنیم، مواردی هستند که کیفیت داستان‌سرایی یک برند را افزایش می‌دهند.

Story telling

۱- مخاطبان و هدف خود را به‌خوبی بشناسید

پیش از تولید محتوای مورد نظر، باید مخاطبان خود را به‌خوبی شناسایی کنید. بعد از شناسایی مخاطبان هدف، می‌توانید آن‌ها را به دسته‌های کوچک‌تر تقسیم‌بندی کنید. متأسفانه بسیاری از برندها شناخت درستی از مخاطبان خود ندارند. در چنین شرایطی تولید کردن محتوای مرتبط کار سختی است و اغلب برندها به تولید محتوای عمومی روی می‌آورند. محتوای عمومی برای تبلیغات برند مفید است؛ اما نمی‌تواند رضایت مشتری‌های خاص را جلب کند.

بعد از اینکه مخاطبان هدف شناسایی شدند، با استفاده از تولید محتوای مورد نظر می‌توان رابطه‌ی عمیقی میان آن‌ها و برند ایجاد کرد. این محتوا سطح آگاهی مخاطبان را بالا می‌برد و باعث ایجاد درگیری میان مشتری و برند می‌شود. در نتیجه مشتری محصول شما را خریداری می‌کند و اگر انتظاراتش برآورده شد، تبدیل به مشتری وفادار برند شما خواهد شد. اگر هدف از داستان‌سرایی ایجاد آگاهی در مورد یک محصول جدید باشد، مواردی مانند به اشتراک گذاشتن نقدها و تجربه‌ی استفاده از محصول باید در محتوا آورده شوند.

۲- خاص باشید

برندها با تولید کردن ویدئوهای خاص و جدید می‌توانند رابطه‌ی خوبی با کاربر برقرار کنند و آن‌ها را به سمت خود جذب کنند. به‌عنوان مثال فرض کنید شما فروشنده‌ی کارت‌های تبریک تولد هستید و می‌خواهید برای برند خود تبلیغ کنید. ساختن وید‌ئویی با این موضوع که یک شخص در روز تولدش کارت تبریک دریافت می‌کند، به هیچ عنوان جالب نیست.

ویدئوهای کلیشه‌ای نمی‌توانند مخاطبان زیادی به سمت یک محصول جدید جذب کنند. در چنین شرایطی شما برای ساختن یک ویدئوی جالب، باید خودتان را جای شخصی بگذارید که امروز تولدش است و احساسات او را به مخاطب نشان دهید. هر چقدر ایده‌ها جدیدتر و جالب‌تر باشند، مخاطبان بیشتری به سمت برند جذب خواهند کرد.

Story telling

۳- ساده باشید

اعتبار و صحت، ۲ مورد از مهم‌ترین عناصری هستند که جذابیت یک ایده را برای مخاطب بالا می‌برند. این عناصر ساده‌ترین و در عین حال پیچیده‌ترین مواردی هستند که داستان‌سرایی و کسب‌و‌کار را به هم متصل می‌کنند. در این مورد استفاده از کلمات کلیشه‌ای، شانس شما را برای موفقیت افزایش خواهد داد. سعی کنید خودتان باشید و اعتبارتان را نشان دهید. درواقع باید با حفظ سادگی کاری کنید که برند شما برای مخاطبان جذاب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر به نظر برسد. برند شما به مرور زمان از طرف رقیبان مورد حمله‌ قرار خواهد گرفت؛ بنابراین هرچقدر مخاطبان وفادار بیشتری جذب کنید، بهتر می‌توانید رقیبان را مدیریت کنید.

۴- داستان را در محل مناسب به اشتراک بگذارید

بعد از اینکه تصمیم گرفتید از چه پلتفرم و رسانه‌ای برای ارتباطات استفاده کنید، باید علایق مخاطبان را نیز در نظر بگیرید. ببینید آن‌ها بیشتر وقت خود را در کدام سایت یا شبکه‌ی اجتماعی سپری می‌کنند. به‌عنوان مثال رادیو محل مناسبی برای تبلیغ یک برند است؛ اما اگر قصد دارید مشتری‌ها را به صفحه‌ی فروش هدایت کنید، باید از رسانه‌ی دیگری استفاده کنید. فیسبوک مناسب‌ترین شبکه‌ی اجتماعی برای برندها‌ و کسب‌و‌کارهایی است که به دنبال لینک مستقیم برای هدایت کاربران هستند. مخاطبان دوست دارند در این شبکه‌ی اجتماعی فعال باشند و این به نفع برند شما است. درواقع یک کسب‌و‌کار می‌تواند از این طریق یک ارتباط دوطرفه با مخاطبان خود برقرار کند. گروه‌های فیسبوک به شما فرصت می‌دهند تا ببینید مردم این روزها در مورد چه موضوعی صحبت می‌کنند. اینکه به دنبال چه چیزهایی هستند و حاضرند برای خرید چه محصولی پول بدهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات