کراس‌اوور جدید هیوندای کنا، به زودی معرفی می‌شود

جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در یک تیزر رسمی، هیوندای جزئیاتی از طراحی جدیدترین محصول خود را به نمایش گذاشته است. اسم این مدل، کنا خواهد بود و در کلاس کراس‌اوورهای کوچک قرار خواهد گرفت.
تبلیغات

تا پیش از این، شایعات زیادی پیرامون پروژه‌ی کنا (Kona) شنیده می‌شد؛ اما حالا می‌توان با قاطعیت گفت که این خودرو تا کمتر از ۲ ماه دیگر، رونمایی خواهد شد. هیوندای معتقد است که می‌تواند تا سال ۲۰۲۱، پرفروش‌ترین خودروساز آسیا، در بازار اروپا باشد. با این حساب، مدل‌های گوناگون هیوندای، باید در تمامی کلاس‌های بدنه، حضور داشته باشند.

در کلاس شاسی‌بلند و کراس‌اوور، امروزه شاهد حضور موفق هیوندای توسان در بازار جهانی هستیم و سانتافه هم، خودروی نسبتا موفقی محسوب می‌شود؛ اما جای خالی یک کراس‌اوور کوچک در میان محصولات غول خودروسازی کره، احساس می‌شود. مدل کنا، قرار است به رقابت با نیسان جوک، مزدا CX3، تویوتا CH-R و جیپ رنگید برود.

هیوندای کنا Hyundai kona

طراحی کنا، متاثر از مدل‌های کلاس کامپکت هیوندای، مثل نسل جدید i30 و i20 خواهد بود. چراغ‌های کشیده، باریک و با نوار LED برای روشنایی روز، همراه با جلوپنجره‌ی آبشاری و پوشش پلاستیک در زیر سپرها، گلگیرها و رکاب، مهم‌ترین مشخصه‌ی ظاهری کنا محسوب می‌شود. در فضای داخلی، با توجه به تلاش هیوندای برای کاهش قیمت این خودرو، نمی‌توان انتظار یک کابین لوکس و سرشار از چوب و چرم را برای کنا داشت و احتمالا داشبوردی ساده، شبیه به نمونه‌های فرانسوی، نظیر رنو کپچر را شاهد خواهیم بود.

هیوندای قول داده است که آپشن‌های رفاهی مدرن، از جمله نمایشگر لمسی بزرگ، دوربین عقب و همچنین فناوری نمایش اطلاعات روی شیشه‌ی جلو (Head Up Display) را برای کنا فراهم کند که حتی در روشنایی روز هم، به خوبی قابل استفاده خواهد بود. از سویی دیگر، شنیده می‌شود که آخرین سطح فناوری هیوندای در بخش چراغ‌ و روشنایی، در مدل کنا ارائه خواهد شد.

از نظر فنی و توانایی‌های پیشرانه، می‌توان یقین داشت که اشتراکات زیادی بین کنا و مدل‌های i20 و i30 وجود داشته باشد. پس از موفقیت تاریخی مدل i20 در مسابقات رالی جهانی سال گذشته و کسب مقام نائب قهرمانی جهان، احتمالا پیشرانه‌ی توربوشارژ یک لیتری، جذاب‌ترین گزینه‌ی قابل انتخاب برای کنا خواهد بود. علاوه بر این، نمونه‌ی ۱.۴ لیتری بنزینی و چند پیشرانه‌ی دیزل هم برای کنا پیش‌بینی می‌شود که مسلما با آپشن دو دیفرانسیل هوشمند، ارائه خواهد شد. هیوندای در تلاش است تا آستانه‌ی قیمت این محصول جدید را در محدوده‌ی ۲۰ هزار دلار، حفظ کند.

هیوندای کنا Hyundai kona

پیشرانه‌ی توربوشارژ یک لیتری که امروزه برای هیوندای i20 عرضه می‌شود، ۱۲۰ اسب بخار قدرت دارد و گشتاور ۱۷۰ نیوتن‌متر را از دور موتور ۱۵۰۰ دور بر دقیقه، در اختیار راننده می‌گذارد. این موتور کوچک، i20 را ظرف ۱۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند و میانگین مصرف سوخت ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را ممکن می‌کند.

نسل جدید پیشرانه‌های توربوشارژ هیوندای، با یک نمونه‌ی ۱.۶ لیتری همراه است که می‌تواند در نسخه‌ی فول‌آپشن کنا استفاده شود. این پیشرانه‌ ۴ سیلندر با آرایش خطی، روی مدل جدید کراس‌اوور توسان ارائه می‌شود و نزدیک به ۱۸۰ اسب بخار، قدرت دارد. گشتاور این مدل، ۲۶۵ نیوتن‌متر است و در صورتی که روی کنا نصب شود، رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، در زمانی حدود ۸ ثانیه را ممکن خواهد کرد. میانگین مصرف سوخت این پیشرانه، نزدیک به ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

در پایان این مطلب، تیزر رسمی هیوندای، از پیش‌نمایش کنا قابل مشاهده است که نمای کلی و طراحی بدنه‌ی آن را نشان می‌دهد.

دانلود با کیفیت 360p   720p   1080p

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات