کامپیوتر جدید اینتل در اندازه یک کارت اعتباری با پردازنده‌ Core i5 و ۴ گیگابایت رم

سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا اینتل قصد دارد کامپیوتر مجهز به پردازنده Core i5 در اندازه یک کارت اعتباری تولید کند.
تبلیغات

کامپیوترها روز به روز در حال کوچک شدن هستند. شایع شده است که اینتل در نظر دارد کامپیوترهایی بسیار کوچک در ابعاد کارت اعتباری عرضه کند. این کامپیوترها که توانایی مشابه کامپیوترهای رومیزی دارند، می‌توانند به پردازنده‌های مختلفی تجهیز شوند و دارای ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD خواهند بود.

این کامپیوترها که قرار است با نام Compute Card وارد بازار شوند در واقع جایگزینی برای Compute Stick هستند. محصول جدید اینتل، برخلاف دیگر کامپیوتر جیبی نظیر Raspberry Pi، تمامی توانایی‌های یک کامپیوتر تمام‌عیار را در خود جای داده است. در واقع هدف طراحان این محصول ساخت کامپیوتری ماژولار و کاربردی بوده است. به کمک این کامپیوترها، ممکن است در آینده بتوانید به‌سادگی و با جایگزینی یک کارت با کارت جدید، ابزارهای هوشمند یا لپ‌تاپ خود را بروزرسانی کنید.

با توجه به توانایی‌های بیشتر این کامپیوترها در مقایسه با محصولاتی نظیر Raspberry Pi، بازار هدف محصول جدید اینتل تنها به هکرها و علاقه‌مندان سخت‌افزار محدود نخواهد بود. این کامپیوترها از پردازنده‌های دو تا چهار هسته‌ای از جمله پردازنده‌های نسل ششم اینتل نظیر Celeron N3450 یا Pentium N4200 یا پردازنده‌های نسل هفتم مانند M3-7Y30 و i5-7Y57 استفاده خواهند کرد. علاوه بر این، بالاترین پردازنده گرافیکی ارائه شده برای آنها از نوع Intel HD و با حداکثر فرکانس ۳.۳ گیگاهرتز خواهد بود. توان مصرفی این مجموعه از ۴.۵ وات فراتر نخواهد رفت که این مسئله امکان پردازش‌ بدون افزایش بیش از حد دما را می‌دهد.

از نظر حافظه نیز مدل‌هایی که به پردازنده‌های قدیمی‌تر آپولو لیک مجهز هستند دارای ۶۴ گیگابایت حافظه از نوع eMMC خواهند بود؛ در حالی که مدل‌های مجهز به پردازنده‌های سری کبی لیک از ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD بهره ‌می‌برند.

از آنجا که این کامپیوترها با هدف ارائه به تولیدکنندگان و شرکای تجاری اینتل طراحی شده‌اند، فاقد درگاه‌های ارتباطی استاندارد نظیر درگاه USB هستند. با این وجود، گفته می‌شود که با کمک یک درگاه ویژه، امکان اتصال این کامپیوترها به هر نوع دستگاهی وجود خواهد داشت. با اضافه شدن یک ماژول بی‌سیم، امکان اتصال این کامپیوترها به دیگر دستگاه‌ها از طریق وای‌فای و بلوتوث نیز فراهم می‌شود.

این کامپیوترها با هدف بکارگیری به‌عنوان مجموعه پردازشی اصلی در کامپیوترهای بزرگ‌تر (نظیر لپ‌تاپ و کامپیوتر شخصی) و همچنین لوازم‌خانگی هوشمند طراحی شده‌اند. گفته می‌شود قیمت این محصول در محدوده ۱۵۰ دلار (در مدل‌های پایین‌تر) تا ۵۰۰ دلار (در مدل‌های بالاتر) خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات