نسل جدید کامپیوتر جیبی اینتل معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نسل جدید کامپیوتر جیبی اینتل با نام کامپیوت استیک به همراه بهینه‌سازی‌های قابل توجه نسبت به نسل قبلی در نمایشگاه CES 2016 معرفی شد. برای اطلاع از جزئیات این دستگاه، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اینتل در کنفرانس CES 2016 از نسل جدید کامپیوتر جیبی خود رونمایی کرد که توانایی تبدیل هر نمایشگری به یک کامپیوتر کامل را دارد. این دستگاه نسبت به نسل قبل خود علاوه بر افزایش توان پردازشی، کاهش اندازه را نیز تجربه کرده است.

کامپیوتر جیبی اینتل

کامپیوت استیک‌های اینتل از نسل جدید پردازنده‌های کم مصرف Core m همین شرکت بهره می‌برند. نمونه‌ی۴۹۹ دلاری به Core m5-6Y57 مجهز شده است و نمونه‌ای که از Core m3-6Y30 بهره می‌برد، برچسب قیمت ۳۹۹ دلاری را به همراه دارد. 

تفاوت قیمت این دو دستگاه تنها به دلیل پردازنده‌های متفاوت هر یک نیست؛ نمونه‌ی گران‌تر به سیستم عامل ویندوز ۱۰ مجهز است در حالی که برادر ارزان‌تر آن فاقد سیستم عامل است. سایر مشخصات کامپیوت استیک‌های اینتل عبارتند از حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی در کنار ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم. همچنین این دستگاه‌ها از سه خروجی یو‌اس‌بی در کنار قابلیت ارتباط وایرلس AC 7265 و بلوتوث 4.1 بهره می‌برد. زمان آغاز تولید محصولات مذکور، ماه فوریه‌ی سال جاری است.

کامپیوتر جیبی اینتل

برای آن دسته از افرادی که نیازی به قدرت پردازشی سری Core m ندارند، می‌توانند نمونه‌ی ۱۵۹ دلاری مجهز به پردازنده‌ی سری Atom را خریداری کنند. کامپیوت استیک ارزان قیمت اینتل به پردازنده‌ی Atom x5-Z8300 مجهز است که علی رغم قیمت کمتر از نصف آن نسبت به برادر‌های قدرتمند خود، عملکرد بسیار ضعیف تری دارد. این دستگاه از ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی در کنار ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد. در زمینه‌ی اتصالات‌، اینتل در نمونه‌ی ارزان کامپیوتر جیبی خود اقدام به تعبیه دو خروجی یو‌اس‌بی در کنار اتصال وایرلس AC 7265 و بلوتوث 4، کرده است. این استیک در حال تولید است و به زودی وارد بازار خواهد شد. 

 کامپیوت استیک‌های اینتل ارزان، قدرتمند و بسیار قابل حمل هستند و برای آن دسته از افرادی که به این محصولات نیاز دارند، می‌تواند بسیار کاربردی باشد. اینتل در زمینه‌ی کامپیوتر‌های جیبی عملکرد قدرتمندی داشته است و جز سردمداران این بازار به شمار می‌رود.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات