اچ پی نسل جدید لپ تاپ های Envy 13 را برای رقابت با سرفیس لپ تاپ معرفی کرد

چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
اچ‌پی در جریان جشنواره‌ی فیلم کن، نسل جدید لپ‌تاپ‌های Envy 13، Envy 17 و Envy x360 خود را معرفی کرد.
تبلیغات

اولترابوک‌های ویندوزی که تا پیش از این با مک‌بوک‌های اپل مقایسه می‌شدند، با ورود مستقیم شرکت سازنده‌ی ویندوز به بازار لپ‌تاپ، از این پس با سرفیس لپ‌تاپ مایکروسافت مقایسه خواهند شد. البته با توجه به قدمت بیشتر XPS 13، شاید منصفانه‌تر باشد که لپ‌تاپ‌های ۱۳ اینچی باریک و سبک، با اولترابوک دل مقایسه شوند.

 اچ‌پی به عنوان اسپانسر رسمی جشنواره‌ی فیلم کن، در حرکتی دور از انتظار تصمیم گرفته است لپ‌تاپ‌های جدید خود را در این جشنواره معرفی کند. محصولات جدید معرفی شده توسط اچ‌پی شامل لپ‌تاپ‌های Envy 13، Envy 17، Envy x360 و تبلت‌های Spectre x2 می‌شوند. پیش از این در زومیت به معرفی نسل جدید تبلت‌های هیبریدی Spectre x2 پرداختیم و در این مطلب قصد داریم با لپ‌تاپ‌های Envy جدید بیشتر آشنا شویم.

Envy 13

انوی 13

Envy 13 که بین دستگاه‌های خانواده‌ی انوی با ضخامت ۱۴ میلی‌متری خود بیشترین شباهت را به سرفیس لپ‌تاپ مایکروسافت دارد، تا دو ماه دیگر به بازار عرضه خواهد شد. انوی 13 جدید نسبت به نسل قبل ظاهری پریمیوم‌تری به خود گرفته و حاشیه‌ی نمایشگر آن کاهش پیدا کرده است. اچ‌پی با به‌روزرسانی طراحی بدنه و کی‌بورد و استفاده از سیستم صوتی Bang & Olufsen، لپ‌تاپ ۱۳.۳ اینچی خود را بیش از پیش شبیه به تبلت Spectre X2 کرده است.

از دیگر تغییرات انوی 13 می‌توان به منتقل شدن حسگر اثر انگشت به سمت چپ ترک‌پد اشاره کرد. با این تغییر، سمت راست بدنه‌ی دستگاه در قسمت زیر کیبورد، برای قرار گرفتن و استراحت دست راست خالی شده است. اچ‌پی کانفیگ‌های بسیار متنوعی را برای لپ‌تاپ ۱۳.۳ اینچی خود در نظر گرفته است؛ از انتخاب پردازنده و کارت گرافیک گرفته تا گزینه‌های متعدد برای انتخاب نمایشگر (از جمله نمایشگر 4K)، دست کاربران برای انتخاب لپ‌تاپی که دقیقا مطابق با نیازشان باشد باز است.

اچ پی انوی 13 مدل 2017

مدل پایه‌ی انوی 13 به پردازنده‌ی Core i5 کبی لیک، ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت SSD مجهز است. به جز مدل پایه، تنها یک مدل دیگر با مشخصات نسبتا بالاتر به صورت رسمی به بازار عرضه خواهد شد. کاربرانی که به کانفیگ‌های متفاوت نیاز دارند، باید از طریق سایت hp.com لپ‌تاپ خود را سفارش بدهند. خبر خوب این‌که در هیچ‌کدام از مدل‌های انوی 13 دیگر خبری از پردازنده‌های ضعیف Core m اینتل نخواهد بود.

برخلاف سرفیس لپ‌تاپ که در آن Surface Pen یک محصول جانبی محسوب می‌شود، اچ‌پی بدون دریافت هزینه‌ی اضافه یک قلم N-trig را در جعبه‌ی لپ‌تاپ ۱۳ اینچی خود گنجانده است. انوی 13 همچنین به جای استفاده از ویندوز 10 اس، از نسخه‌ی هوم جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت استفاده می‌کند.

 Envy 17

انوی 17

مدل ۱۷.۳ اینچی انوی با نام Envy 17 و ضخامت ۲۳ میلی‌متری، از طراحی مشابهی با برادر کوچک‌تر خود استفاده می‌کند. انوی 17 جدید نسبت به نسل قبل، تعدادی از کانکتورها و درگاه SD خود را برای جای دادن درایو نوری در بدنه‌ی لپ‌تاپ از دست داده است. ابعاد بزرگ انوی 17 اما باعث شده است تا امکان استفاده از دو هارد دیسک یا SSD در آن میسر شود. انوی 17 و انوی 13 هر دو به درگاه‌های متداول یو‌اس‌بی (Type-A USB) و یو‌اس‌بی نوع C مجهز هستند. طراحی خاص لولا در انوی 13 و 17 باعث شده است تا هنگام باز کردن درب لپ‌تاپ، قسمت بالایی کی‌بورد دستگاه مقداری از سطح فاصله بگیرد تا فرآیند تایپ کردن با سهولت بیشتری انجام شود.

انوی 13 در مقابل انوی 17

بر اساس گزارش اچ‌پی، مدل‌های بالارده‌ی انوی 17 که به کارت گرافیک 940MX انویدیا مجهز هستند، می‌توانند به صورت همزمان از دو نمایشگر با رزولوشن 4K پشتیبانی کنند.

Envy x360

در انتها لپ‌تاپ قابل تبدیل ۱۵.۶ اینچی Envy x360 هم با مشخصات سخت‌افزاری جدید به‌روز شده است. به‌جز استفاده از سخت‌افزار به‌روزتر از جمله پردازنده‌های نسل هفتمی کبی لیک اینتل، و شبیه‌تر شدن به Spectre X2 از لحاظ ظاهری، انوی x360 نسبت به نسل جدید لپ‌تاپ‌های انوی 13 و 17 تغییرات کمتری به خود دیده است.

اچ‌پی در انوی x360 نیز از کانفیگ‌های متعدد سخت‌افزاری استفاده کرده است. از توانایی انتخاب APU-های ساخت AMD گرفته تا ترکیب CPU-های اینتل با گرافیک‌های جی‌فورس 940MX انویدیا در این لپ‌تاپ وجود دارد. درست مانند انوی 17، مدل‌های بالارده‌ی انوی x360 نیز توانایی پشتیبانی از چند نمایشگر با استفاده‌ی همزمان از درگاه‌های HDMI 2.0 و USB 3.1 Type-C را دارند.

لپ تاپ envy x360

لپ‌تاپ‌های انوی 13، انوی 17 و انوی x360 به ترتیب با قیمت پایه‌ی ۱۰۰۰، ۱۱۰۰ و ۷۰۰ دلار تا دو ماه دیگر به بازار عرضه خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات