۵۵ پیشنهاد مفید برای آزادکاری (قسمت دوم و پایانی)

شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
آزادکاری این روزها با سرعت زیادی در حال همه‌گیر شدن است. شما هم می‌توانید با شناخت مهارت‌هایتان از همین امروز کار خود را آغاز کنید.
تبلیغات

این روزها تقاضای آزادکاری از همه‌ی زمان‌ها بیشتر شده است. بسیاری از مردم در سراسر جهان شغل ثابت خودشان را رها می‌کنند و می‌خواهند با تکیه بر مهارت‌هایی که دارند درآمد کسب کنند. طبق اعلام وب‌سایت CNBC، در ۲۰ سال گذشته تعداد پیمانکاران مستقل حدود ۲۷ درصد نسبت به کارمندان دارای مشاغل ثابت رشد داشته است. مشاغل آزادکاری در مقیاس کوچک بسیار آسان هستند و شما به‌راحتی و از هرجایی با تکیه بر مهارت‌ها و علایق خود می‌توانید کار خودتان را آغاز کنید. در این مقاله‌ی زومیت، ۵۵ مورد از مشاغلی که می‌توانند به صورت آزادکاری انجام شوند آورده شده است و شما نیز می‌توانید از آن‌ها ایده بگیرید.

freelance

۲۹- خدمات سئو

کمی زمان بگذارید و درباره‌ی سئو مطالعه کنید. ببینید وب‌سایت‌ها چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند تا بتوانند در جستجوی گوگل رتبه‌ی بهتری کسب کنند. به چند ابزار تحقیق درباره‌ی کلمات کلیدی پرطرفدار دسترسی پیدا کنید و سپس خدمات خود را به‌عنوان یک متخصص سئو برای بهینه‌سازی وب‌سایت به دیگران ارائه دهید. اگر در انجام این کار متخصص شوید، می‌توانید درآمد خیلی خوبی کسب کنید.

۳۰- آموزش موسیقی

اگر دانش موسیقی دارید اما نمی‌توانید برای فیلم‌ها و سریال‌ها آهنگ تهیه کنید، اصلا ناامید نشوید. آزادکاری از طریق آموزش موسیقی راه‌حل خوبی برای پول درآوردن است.

۳۱- مشاوره‌ی تبلیغات در گوگل

تبلیغات در گوگل کمی پیچیده است؛ اما اگر به درستی انجام شود، تأثیر فوق‌العاده زیادی در بالا بردن ترافیک وب‌سایت خواهد داشت. شما هم می‌توانید این کار را به‌عنوان یک متخصص آزادکار انجام دهید.

۳۲- مشاوره‌ی طراحی داخلی

برای اینکه کار مشاوره‌ی طراحی داخلی انجام دهید، نیازی نیست در این زمینه مدرک دانشگاهی داشته باشید. کافی‌ است عکس چند نمونه از کارهایی را که انجام داده‌اید، به‌عنوان نمونه کار در پروفایل شبکه‌ی اجتماعی یا وب‌سایت خود قرار دهید، سپس از دوستان و آشنایان خود بخواهید که شما را به دیگران معرفی کنند.

freelance

۳۳- مراقبت از منزل

اگرچه این نوع از آزادکاری در ابتدای راه قرار دارد؛ اما یکی از آسان‌ترین کارهایی است که یک آزادکار می‌تواند انجام دهد. کافی است اعتبار خوبی داشته داشته باشید و از خانه‌ی افرادی که در تعطیلات هستند، مراقبت کنید.

۳۴- ویرایش تحقیقات دانشگاهی

اگر خودتان دانشگاه رفته باشید، اطلاعات خوبی در مورد نحوه‌ی انجام تحقیقات دانشگاهی خواهید داشت. این کار نیز یکی از بهترین مشاغل برای آزادکاری است.

۳۵- عکاسی عروسی

عکاسی از مراسم عروسی نیازمند یک دوربین خوب و علاقه‌مند بودن به عکاسی است. در اینترنت جستجو کنید و ژست‌های جالب و جدید را یاد بگیرید. همچنین از تعدادی داوطلب عکس بگیرید و از آن‌ها به‌عنوان نمونه کار استفاده کنید.

۳۶- مشاوره‌ی وردپرس

وردپرس ویژگی‌های قابل تنظیم زیادی دارد که همه با آن‌ها آشنایی ندارند. پلاگین‌ها و ویژگی‌های زیادی وجود دارد که از طریق آموزش آن‌ها به دیگران و بهبود وب‌سایتشان می‌توانید درآمد کسب کنید.

freelance

۳۷- آموزش حیوانات خانگی

افرادی که حیوانات خانگی دارند برای تربیت آن‌ها نیازمند کمک هستند. اگر سابقه‌ی انجام این کار را دارید، می‌توانید حیوانات را آموزش بدهید و به صاحبانشان بگویید چگونه باید با آن‌ها برخورد کنند.

۳۸- رانندگی برای سرویس‌های درخواست آنلاین خودرو

در این اپلیکیشن‌ها عضو شوید و به‌عنوان راننده فعالیت خود را آغاز کنید. شاید درآمد آن زیاد نباشد؛ اما می‌تواند باعث شود در اوقات فراغتتان درآمد مختصری کسب کنید.

۳۹- تحلیل داده

مؤسسات آموزشی، سازمان‌ها و صاحبان کسب‌و‌کار به افرادی احتیاج دارند که داده‌هایشان را تحلیل کنند و به آن‌ها گزارش بدهند. نحوه‌ی کار کردن با نرم‌افزارهای موجود در این زمینه را یاد بگیرید و خدمات خود را به‌عنوان یک تحلیل‌گر داده‌ی آزادکار به دیگران ارائه دهید.

۴۰- مربی شخصی ورزش

برای آموزش دادن ورزش نیازی نیست در یک باشگاه ورزشی استخدام شوید. می‌توانید تمرینات خود را به یک فرد یا گروهی از افراد در پارک‌ها یا هر فضای مناسب دیگری ارائه دهید. بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند به جای عضویت در باشگاه‌های ورزشی هزینه‌ی کمتری پرداخت کنند و مربی شخصی داشته باشند.

freelance

۴۱- آموزش یوگا

این روزها افراد پرمشغله زمان کافی برای مراجعه به باشگاه‌های ورزشی ندارند. آن‌ها ترجیح می‌دهند مربی ورزش یوگا به خانه بیاید و به آن‌ها تمرینات ورزشی بدهد. شما هم می‌توانید این خدمات را به‌راحتی به آن‌ها عرضه کنید.

۴۲- راهنمای تور

زمانی که مردم به شهرهای مختلف سفر می‌کنند، دوست دارند توسط یک فرد محلی راهنمایی شوند. کسب‌و‌کار خود را از این طریق راه‌اندازی کنید و تبدیل به یک راهنمای تور حرفه‌ای شوید.

۴۳- انجام کارهای کوچک خانگی

گاهی اوقات افرادی که در همسایگی شما زندگی می‌کنند، کارهای کوچکی دارند که شما در ازای انجام دادن آن‌ها می‌توانید درآمد کوچکی کسب کنید. به‌عنوان مثال زمانی که به خرید می‌روند از فرزندانشان نگهداری کنید یا کارهای تعمیراتی آن‌ها را انجام دهید.

۴۴- مشاوره‌ی سرمایه‌گذاری

اگر اطلاعات کافی در این زمینه دارید، به دیگران مشاوره بدهید و به آن‌ها بگویید که با توجه به شرایط فعلی بازار بهتر است در چه زمینه‌ای سرمایه‌گذاری کنند.

freelance

۴۵- مراقبت از کودکان

مراقبت کردن از کودکان یکی از پرطرفدارترین مشاغل است. می‌توانید در وب‌سایت‌ها و روزنامه‌های آگهی بزنید و برای این کار اعلام آمادگی کنید.

۴۶- تمیز کردن خانه

بسیاری از افراد به اشخاصی احتیاج دارند که هفته‌ای یک بار خانه‌شان را تمیز کند. به‌عنوان یک فرد آزادکار این کار را شروع کنید و بعد از اینکه در محله شناخته شدید، آن را به صورت تمام‌وقت انجام دهید.

۴۷- آموزش کامپیوتر

نیازی به داشتن مدرک تحصیلی در رشته‌ی کامپیوتر نیست. اگر با دانشی که دارید می‌توانید کارهای خود را توسط کامپیوتر انجام دهید، پس می‌توانید آن را به دیگران نیز آموزش دهید.

۴۸- مشاوره‌ی فروش املاک

اگر در گذشته به‌عنوان مشاور املاک کار کرده‌اید، اکنون نیز می‌توانید در اوقات فراغت خود از این طریق درآمد کسب کنید.

freelance

۴۹- مراقبت از حیوانات خانگی

بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی دوست دارند یک نفر زمانی که آن‌ها خانه نیستند، از حیوان خانگی‌شان مراقبت کند یا آن‌ها را به گردش ببرد.

۵۰- دفتر اسناد رسمی

شخصی که دفتر اسناد رسمی می‌زند یعنی از طرف دولت تعیین شده است تا به‌عنوان یک فرد بی‌طرف بر امضای اسناد مهم نظارت داشته باشد و از این طریق می تواند حق کمیسیون دریافت کند.

۵۱- برنامه‌ریز جشن

اگر با مراحل برگزاری یک جشن آشنایی دارید، می‌توانید به دیگران در برگزاری مراسم عروسی، فارغ‌التحصیلی و جشن‌های سالگرد کمک کنید. به آن‌ها بگویید  چگونه باید خدمات مورد نیاز خود را رزرو کنند و بودجه‌ی خود را برای لوازم ضروری مدیریت کنند. سپس عکس‌هایی از مجالسی که مدیریت کرده‌اید، در پروفایل یا وب‌سایت خود قرار دهید و از دیگران بخواهید شما را به دیگران معرفی کنند.

۵۲- خدمات حیاط منزل

بسیاری از منازل مسکونی و مجتمع‌ها برای زیباسازی محوطه‌ی حیاط به یک نفر پول پرداخت می‌کنند تا این کارها را برایشان انجام دهد. اگر سلیقه‌ی خوبی داشته باشید، می‌توانید اعتبار خوبی در محله کسب کنید و حتی شرکت خودتان را در همین زمینه راه‌اندازی کنید.

freelance

۵۳- مشاوره‌ی دانشگاه

از تجربیات خود استفاده کنید و به افرادی که می‌خواهند وارد دانشگاه شوند مشاوره دهید. به آن‌ها بگویید که بهتر است چه درس‌هایی را مطالعه کنند و برای رشته‌ی مورد نظر خود وارد کدام دانشگاه شوند.

۵۴- تحویل با دوچرخه

می‌توانید هم ورزش کنید و هم پول به دست آورید. یک دوچرخه تهیه کنید و کالاهایی را که دیگران خریداری کرده‌اند، به منزلشان ببرید. می‌توانید از چند فروشگاه درخواست کنید که شما را برای انجام این خدمات به دیگران معرفی کنند.

۵۵- مرتب کردن منزل

شاید منزل شما به‌عنوان یک خانه‌ی مرتبی که وسایل آن باسلیقه چیده شده باشد در میان دوستان و اعضای فامیل زبانزد باشد. دفعه‌ی بعد که شخصی از شما پرسید چگونه این کارها را انجام می‌دهید به او بگویید که می‌توانید در انجام این امور به او کمک کنید. این کار نیز به مرور زمان و با شناخته شدن می‌تواند درآمد خوبی برای شما داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات