آمازون با اکو شو جان تازه‌ای به تلفن‌ ثابت می‌دهد

پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در دورانی که تلفن‌ ثابت جای خود را به گوشی‌ همراه می‌دهد، آمازون با اکو شو سعی دارد بازاری نو برای این دستگاه به وجود بیاورد.
تبلیغات

تلفن‌ همراه هرروز جای خود را بیشتر در زندگی روزمره‌ی ما باز می‌کند و در همان حین تلفن‌ ثابت رفته‌رفته از صحنه محو می‌شود. اما این اتفاق بدان معنا نیست که این وسیله دیگر کاربردی ندارد و شرکت آمازون بهتر از هرکسی این موضوع را می‌داند.

هفته‌ی گذشته آمازون از محصول جدید خود موسوم به اکو شو رونمایی کرد: دستگاهی ۲۳۰ دلاری با یک صفحه‌ی لمسی، دو اسپیکر قدرتمند، یک دوربین و دستیار صوتی محبوب آمازون، یعنی الکسا.

amazon echo show

هرچند این دستگاه با ال‌سی‌دی لمسی که به آن اضافه‌ شده، ظاهر جدیدی یافته است؛ ولی کم‌وبیش همان کارایی آمازون اِکو را دارد. اگر بخواهید این دستگاه موزیک پخش کند، کافی است بگویید: «الکسا، موزیک گروه مورد علاقه‌ی من را پخش‌ کن» تا شروع به پخش موزیک از اپلیکیشن دلخواهتان کند و شما نیازی ندارید که مثلا اسپاتیفای را روی صفحه‌ی لمسی آن باز کنید.

اکو شو یک تبلت مجهز به فناوری الکسا نیست و همچنان دستورات صوتی، رابط اصلی شما با دستگاه خواهند بود. بااین‌حال این دستگاه قابلیت جدیدی دارد که «اکو» از آن بی‌بهره بود و آن توانایی برقراری تماس تصویری است.

تماس‌ تلفنی از گذشته تاکنون بسیار کاهش پیدا کرده است، به‌گونه‌ای که امروزه اکثر افراد تمایل بیشتری دارند که از طریق پیامک یا شبکه‌های اجتماعی با هم تعامل متنی داشته باشند تا اینکه مجبور باشند برای بیان مطلبی هرچند کوتاه، یک احوال‌پرسی سرد تحویل هم بدهند. حال آمازون کاری کرده است که مکالمات صوتی قابل‌تحمل‌تر شوند. شما می‌توانید به اِکو شو بگویید با مادربزرگ تماس بگیر و در همان لحظه یک تماس تصویری با او برقرار کنید و جالب این است که اگر فرد مقابل خانه نباشد، هیچ‌گاه از تماس شما خبردار نخواهد شد.

این دستگاه برای همه‌ی افراد خانواده از جمله کودکان و سالخوردگان قابل استفاده خواهد بود. بسیار ساده‌تر است که یک «اکو شو» به پدربزرگ یا مادربزرگتان هدیه بدهید تا یک گوشی هوشمند و مجبور باشید که طرز استفاده از آن را هم برایشان توضیح دهید، به‌خصوص اگر تابه‌حال از گوشی هوشمند استفاده نکرده باشند.

«اکو شو» در جای‌جای منزل شما حضور خواهد داشت. درواقع آمازون با ساخت سری اِکو یک چرخه‌ی فراگیر را ایجاد کرده است. وقتی این شرکت اولین سری از اِکو را ساخت، این پیغام را در پی داشت که هر خانه‌ای نیاز به یک اِکو دارد؛ ولی با طراحی اِکو دات این پیام به نحوی تغییر کرد که هر اتاقی در خانه نیاز به این دستگاه دارد و با پیدایش اِکو شو به نظر می‌رسد آمازون قصد دارد تک‌تک اعضای خانواده را ترغیب کند تا یک دستگاه برای خود تهیه کنند و حتی به ازای خرید دو دستگاه یک تخفیف ۱۰۰ دلاری نیز به شما می‌دهد. جالب است که آمازون یک کمپانی تدارکات و زیرساخت است؛ اما قبل از اینکه حتی متوجه آن شوید، این کمپانی با یک دستگاه اِکو در خانه‌ی هر شخصی حضور خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات