بررسی گلکسی اس 8 سامسونگ

دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷
مطالعه 28 دقیقه
بررسی گلکسی اس 8 سامسونگ؛ پرچم‌دار بدون حاشیه‌ی کره‌ای‌ها که آمده است تا خاطرات بد سامسونگ در سال ۲۰۱۶ را از ذهن طرفداران این کمپانی پاک کند.
تبلیغات

سامسونگ پس از عرضه‌ی پرچم‌دار سال ۲۰۱۶ خود در دسته‌ی فبلت‌ها، با مشکلات متعددی مواجه شد؛ مشکلاتی که در نهایت این شرکت را مجبور به توقف تولید این گوشی هوشمند کرد؛ اما کره‌ای‌ها با درس گرفتن از این مسئله، تمام تلاش خود را به‌ کار گرفتند تا پرچم‌دار بی‌نقصی برای سال ۲۰۱۷ تدارک ببینند و تمام خاطرات بد سال گذشته را از ذهن کاربران پاک کنند.

سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8

اکنون پس از گذشت نزدیک به ۶ ماه از آن زمان، گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس از راه رسیده‌اند؛ گوشی‌های هوشمند زیبا و خوش‌دستی که می‌توانند نظر هر کسی را به خود جلب کند. اما باید دید تغییرات انجام‌شده کافی هستند و می‌توانند این گوشی‌ها را به محصولی پرفروش بدل کنند؟ در این مقاله با بررسی گوشی هوشمند گلکسی اس ۸ سعی در یافتن پاسخ این سؤال و سئوالات مشابه خواهیم داشت. با زومیت و بررسی کهکشانی هشتم که توسط دفتر سامسونگ در ایران در اختیار زومیت قرار گرفته است، همراه باشید. شما می‌توانید بررسی کهکشانی جدید سامسونگ به لحاظ سرگرمی و توانایی‌های آن در اجرای بازی‌ها را در وب‌سایت زومجی بخوانید.

پیش از شروع بررسی، نگاهی به مشخصات فنی گلکسی اس ۸ خواهیم داشت. سامسونگ مطابق معمول، پرچم‌دار خود را به همراه جدیدترین نسخه از تراشه‌ی اختصاصی و بالارده‌ی خود، یعنی اکسینوس ۸۸۹۵ روانه‌ی بازار کرده است؛ البته این گوشی در برخی از بازارها از جمله آمریکا با پردازنده‌ی بالارده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام عرضه می‌شود.

مشخصات / گوشی 

گلکسی اس 8

گلکسی اس 7

پردازنده

Exynos 8895/Snapdragon 835

Exynos 8890/Snapdragon 820

سیستم‌عامل

Android 7.0

Android 6.0, upgradable to 7.0

حافظه‌ی رم

4GB

4GB

صفحه نمایش

5.8-inch Curved Super AMOLED, 1440 x 2960 pixels

5.1 inches, Super AMOLED, 1440 x 2560 pixels 

محافظ صفحه

Corning Gorilla Glass 5

Corning Gorilla Glass 4

حافظه ذخیره‌سازی

64GB

32/64 GB

microSD

up to 256GB

up to 256 GB

دوربین اصلی

12MP, Dual-Pixel Autofocus, OIS, Laser Autofocus, f/1.7 aperture, 4K video recording

12 MP, f/1.7, 26mm, phase detection autofocus, OIS, LED flash

دوربین جلو

8MP, f/1.7 aperture, Autofocus

5 MP, Auto HDR

ارتباطات

4G LTE, dual-band Wi-Fi ac/a/b/g/n, GPS, NFC, USB Type-C, Bluetooth 5.0

4G LTE, 

Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, GPS, NFC, microUSB

سیم کارت

Nano SIM

Nano SIM

باتری

Non-removable Li-Ion 3

0

00 mAh

Non-removable Li-Ion 3000 mAh battery

وزن

152 g

152 g

ابعاد

148.9 x 68.1 x 8.0 mm

142.4 x 69.6 x 7.9 mm

رنگ‌ها

Black, Blue, Gold, Orchid Gray, and Silver

Black, White, Gold, Silver, Pink Gold

قیمت

€ 799.00

€ 500.00

بررسی ویدیویی

تماشای ویدیو در یویتیوب

طراحی

سامسونگ ترکیب شیشه و فلز را از کهکشانی ششم خود شروع کرد و آن را سال به سال با اعمال تغییراتی همچون خمیده کردن لبه‌های گوشی و کم کردن برآمدگی دوربین بهبود داد. همین روند در گلکسی اس ۸ نیز ادامه یافته است؛ اما این بار علاوه بر بهبود دو مورد قبل، یعنی حذف برآمدگی دوربین در پشت دستگاه و بهبود خمیدگی لبه‌های نمایشگر، شاهد باریک‌تر شدن حاشیه‌ی بالا و پایین نمایشگر، حذف دکمه‌ی فیزیکی هوم، اضافه شدن سنسور اثر انگشت به پشت دستگاه و شاید از همه تأثیرگذارتر، استفاده از نسبت تصویر جدید ۱۸.۵ به ۹ هستیم. اما این تغییرات چه تأثیری در جلوه‌ی ظاهری و تجربه‌ی کاربری گلکسی اس ۸ دارند؟

سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8

Samsung Galaxy S8

طراحی بی‌نظیر و خیره‌کننده

هنگامی که برای اولین بار گلکسی اس ۸ را در دست بگیرید، از ارگونومی، کیفیت ساخت و طراحی فوق‌العاده‌ی آن شوکه می‌شوید. با وجود نمایشگر بزرگ، در دست گرفتن این گوشی بسیار راحت و دلچسب است. بدون شک در حال حاضر گوشی سامسونگ گلکسی اس ۸ پیش‌رو بخش طراحی در دنیای موبایل است.

نمایشگر بسیار بزرگ در گوشی هوشمندی که کوچک به نظر می‌رسد

گلکسی اس ۸ با وجود اینکه عرض کمتری در مقایسه با گلکسی اس ۷ دارد و البته کمی ارتفاع آن بیشتر است؛ اما ارگونومی کم‌نظیری دارد و عالی در دست جای می‌گیرد. کم شدن عرض گوشی به دلیل استفاده از نسبت تصویر ۱۸.۵ به ۹ در مقایسه با ۱۶ به ۹ در نسل قبلی، مهم‌ترین تأثیر را در بهبود ارگونومی گوشی داشته است. از طرفی حذف حاشیه‌های کنار گوشی و باریک‌تر شدن حاشیه‌های بالا و پایین، منجر شده است که به جای نمایشگر ۵.۱ اینچیِ اس ۷، در گلکسی اس ۸ شاهد یک نمایشگر بسیار بزرگ ۵.۸ اینچی باشیم. اولین باری که گوشی را در دست می‌گیرید، باورتان نمی‌شود که این یک گوشی ۵.۸ اینچی است. گوشی بسیار خوب در دست جای می‌گیرد و استفاده از آن با یک دست نیز بسیار آسان است؛ البته به شرط اینکه نخواهید نوار اعلان را به سمت پایین بکشید، چرا که افزایش ارتفاع گوشی باعث شده است با یک دست نتوان قسمت بالای گوشی را لمس و نوار اعلان را فعال کرد. با این‌ حال سامسونگ برای حل این مشکل، حالت کار کردن با یک دست را از طریق سه بار لمس دکمه‌ی لمسی هوم، در دسترس کاربر قرار داده است.  

سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8

گلکسی اس ۸ تنها ۸ میلی‌متر ضخامت و ۱۵۵ گرم وزن دارد و عرض و ارتفاع آن، به ترتیب ۶۸.۱ و ۱۴۸.۹ میلی‌متر است. این در حالی است که گلکسی اس ۷ با نمایشگر ۵.۱ اینچی ۱۵۲ گرم وزن، ۷.۹ میلی‌متر ضخامت و عرض و ارتفاعی برابر ۶۹.۶ در ۱۴۲.۴ میلی‌متر دارد.

در تمام نسخه‌های گلکسی اس ۸، قسمت جلوی دستگاه کاملا مشکی است و این موضوع به همراه حذف دکمه‌ی فیزیکی و جایگزین شدن آن با دکمه‌ی لمسی، باعث شده‌اند وقتی نمایشگر خاموش است، شاهد طراحی زیبا و یکنواختی باشیم و از طرفی سنسورهای مختلف گوشی که در قسمت بالای نمایشگر جا گرفته‌اند، باعث به‌هم‌ریختگی در طراحی دستگاه نشوند. 

فریم فلزی و مستحکم گوشی با دقت مثال‌زدنی در دل پوشش شیشه‌ای جلو و پشت گوشی جای گرفته است تا شاهد طراحی یکپارچه و یکنواختی در بخش‌های مختلف محصول باشیم. دوربین پشت نیز به همراه فلاش و حسگر اثر انگشت به‌خوبی در دل بدنه جای گرفته‌ است تا برآمدگی آن آزار دهنده نشود.

سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8
سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8
سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8
سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8

در اس ۸ دکمه‌ی پاور همچنان در لبه‌ی راست و دکمه‌های کم و زیاد کردن حجم صدا در لبه‌ی چپ قرار دارند؛ اما سامسونگ در کهکشانی امسال خود یک دکمه‌ی اختصاصی در زیر دکمه‌های حجم صدا قرار داده است تا دستیار هوشمند تازه متولدشده‌ی این شرکت با نام بیکس‌بی (Bixby) را فعال کند. در ادامه‌ی بررسی به‌طور مفصل به این دستیار صوتی خواهیم پرداخت؛ اما مشکلی که در طراحی این دکمه وجود دارد آن است که طرح خاصی روی آن در نظر گرفته نشده است تا کاربر به اشتباه آن را به جای دکمه‌ی کم کردن حجم صدا فشار ندهد. بیکس‌بی به شما کمک می‌کند تا به شکل هوشمندتری از گوشی خود استفاده کنید.

سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8

گلکسی اس ۸ در برابر نفوذ مایعات و گردوغبار مقاوم است و در همین راستا، استاندارد IP68 نیز کسب کرده که به لطف آن، گوشی قادر است به مدت ۳۰ دقیقه در عمق یک متری آب دوام بیاورد. پشتیبانی از این قابلیت باعث می‌شود با خیال راحت در زیر باران از گوشی خود استفاده کنید و نگران افتادن گوشی در جوی آب و موارد مشابه نباشید. 

گلکسی اس ۸ به درگاه حافظه‌ی USB نوع C مجهز شده است و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز در آن وجود دارد تا بتوانید از اتصال هدفون AKG داخل جعبه‌ی گوشی یا هدفون‌های فعلی خود استفاده کنید. این گوشی از فناوری شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند.

نمایشگر

همواره نمایشگر یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت گوشی‌‌های پرچم‌دار سامسونگ بوده است و گلکسی اس ۸ نیز از این قاعده مستثنا نیست. کره‌ای‌ها طی سالیان اخیر به تبحر خاصی در ساخت پنل‌های امولد (AMOLED) رسیده‌اند. برخلاف سال گذشته که سامسونگ گلکسی اس ۷ را در دو نسخه و با نمایشگرهای مسطح (گلکسی اس ۷) و خمیده (گلکسی اس ۷ اج) روانه‌ی بازار کرد، امسال خبری از نمایشگر مسطح نیست و لبه‌های نمایشگر هر دو گوشی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس خمیده هستند. البته این خمیدگی انحنای اندکی کمتر از گلکسی اس ۷ اج دارد و سامسونگ نیز تأثیر منفی لمس ناخواسته‌ی لبه‌ها را از بین برده است تا در زمان استفاده اگر دست‌تان به لبه‌ها برخورد کرد، مشکلی در عملکرد گوشی ایجاد نکند.

سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8

نمایشگر گلکسی اس ۸ از نوع Super AMOLED، با رزولوشن ۱۴۴۰×۲۹۶۰ پیکسل یا +WQHD و ابعاد ۵.۸ اینچی است. این رزولوشن تراکم بالای ۵۷۰ پیکسل بر اینچ به ارمغان می‌آورد؛ بنابراین تصاویر و متون با وضوح بالایی به نمایش درمی‌آیند. به جرأت می‌توان گفت نمایشگر گلکسی اس ۸، یکی از بهترین نمایشگرهایی است که تا به‌حال در یک گوشی هوشمند به‌ کار رفته است. این نمایشگر تصاویر فوق‌العاده شارپ و پویایی به نمایش می‌گذارد و دقت رنگ‌های تولیدشده نیز در حد بسیار بالایی است. نمایشگر گلکسی اس ۸ از فناوری HDR نیز پشتیبانی می‌کند و از اتحاد UHD گواهی Mobile HDR Premium کسب کرده است. به‌موجب این قابلیت، تصاویر پویا و نزدیک به واقعیت نمایش داده می‌شوند؛ البته برای اینکه قادر به بهره‌گیری از قابلیت باشید، باید محتوای مورد نظرتان نیز HDR باشد.

روشنایی این نمایشگر در بالاترین حالت به ۱۰۰۰ نیت می‌رسد که عدد بسیار قابل توجهی است؛ بنابراین در محیط‌های روشن و زیر نور آفتاب، کار کردن با گوشی به هیچ وجه دشوار نخواهد بود. البته در مقایسه‌هایی که بین این گوشی و گلکسی اس ۷ اج داشتیم، به‌نظر می‌رسید میزان روشنایی حداکثر نمایشگر گلکسی اس ۷ اج از گلکسی اس ۸ بیشتر است. همان‌طور که از یک پرچم‌‌دار در سال ۲۰۱۷ انتظار می‌رود، نمایشگر گلکسی اس ۸ زاویه‌ی دید گسترده‌ای نیز به ارمغان می‌آورد و در زوایای مختلف، شاهد کاهش دقت رنگ‌ها نیستیم. 

سامسونگ نسبت تصویر نامتعارف ۱۸.۵ به ۹ برای این گوشی در نظر گرفته است و این مسئله باعث شده است گوشی نسبت به نسل پیشین خود باریک‌تر و بلندتر به نظر برسد. سامسونگ نمایشگر گلکسی اس ۸ را Infinity Screen می‌نامد؛ نمایشگری که تقریبا از دو طرف بدون حاشیه است و حاشیه‌های بالا و پایین آن نیز بسیار باریک هستند، این مسئله باعث می‌شود کاربر تجربه‌ی فراگیری از تماشای محتوا در نمایشگر گلکسی اس ۸ داشته باشد.

سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8
سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8

نسبت تصویر ۱۸.۵ به ۹ مزایا و معایبی نیز با خود به همراه دارد؛ مهم‌ترین مزیت، نسبت تصویر آن است که به دلیل بلند‌تر بودن نمایشگر، فضای بیشتری برای مالتی‌تسکینگ و اجرای همزمان دو اپلیکیشن در کنار یکدیگر، در اختیار کاربر قرار می‌گیرد؛‌ اما از آنجایی که در حال حاضر محتوای ویدیویی با نسبت ۱۸.۵ به ۹ تولید نمی‌شود، در اغلب مواقع، حین تماشای فیلم یا ویدیو، شاهد دو نوار مشکی در دو طرف تصویر خواهید بود که این امر ممکن است برای برخی خوشایند نباشد، البته سامسونگ برای این شرایط، قابلیتی نرم‌افزاری در نظر گرفته است که از طریق کراپ تصویر، امکان تماشای تمام‌صفحه‌ی آن را فراهم می‌کند؛ اما در این حالت، بخش‌هایی از تصویر را از دست می‌دهید.

اسپیکر

شاید بتوان یکی از نقاط ضعف گلکسی اس ۸ را اسپیکر آن دانست. در شرایطی که اکنون برخی از کمپانی‌ها نظیر اپل و اچ‌تی‌سی در گوشی‌های خود از اسپیکرهای استریو یا دوگانه بهره می‌برند، سامسونگ کماکان به انتخاب پیشین خود وفادار مانده و در گلکسی اس ۸ از یک اسپیکر تکی استفاده کرده است. این اسپیکر همانند نمونه‌ی به‌کاررفته در گلکسی اس ۷، در لبه‌ی پایینی گوشی و در کنار پورت USB نوع C قرار گرفته است. وضوح و کیفیت صدای این اسپیکر در حد قابل قبولی است؛ اما بلندی صدای آن را نمی‌توان با گوشی‌هایی با اسپیکر دوگانه مقایسه کرد.

سامسونگ هم‌چنان به جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون وفادار مانده و در گوشی گلکسی اس ۸ نیز از این جک استفاده کرده است، ضمن اینکه سامسونگ به‌همراه این گوشی هدفونی از برند AKG و به ارزش ۱۰۰ دلار نیز عرضه خواهد کرد؛ اما متأسفانه در زمان بررسی گوشی، ما به هدفون یادشده دسترسی نداشتیم؛ بنابراین نمی‌توانیم در مورد عملکرد و کیفیت آن اظهار نظر کنیم.

قابلیت‌های امنیتی

سامسونگ با گوشی گلکسی اس 8، مجموعه‌ای متنوع از قابلیت‌های امنیتی بایومتریک ارائه می‌دهد؛ این قابلیت‌ها شامل حسگر اثر انگشت، حسگر تشخیص چهره و حسگر عنبیه‌ هستند. قابلیت امنیتی اول گلکسی اس ۸ مانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند کنونی، حسگر اثر انگشت است، همان‌طور که در بخش طراحی اشاره کردیم، سامسونگ برای آنکه قادر به کاهش ضخامت حاشیه‌ی پایینی نمایشگر باشد، کلید‌های فیزیکی را از گلکسی اس ۸ حذف کرده است و به تبع آن، محل حسگر اثر انگشت از پنل جلو به پنل پشت و سمت راست دوربین تغییر کرده است. حسگر اثر انگشت به سادگی و در چند مرحله راه‌اندازی می‌شود و پس از اتمام فرایند راه‌اندازی، تنها با لمس حسگر، قفل گوشی در کسری از ثانیه باز می‌شود.

سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8

قابلیت امنیتی دیگر گلکسی اس ۸، حسگر تشخیص چهره‌ی آن است.‌ این قابلیت امنیتی را می‌توان به‌سادگی و تنها با ثبت یک تصویر راه‌اندازی کرد؛ البته تنها می‌توان یک چهره را در گوشی ثبت کرد. این حسگر بسیار سریع است و به‌ لطف آن، فرایند شناسایی کاربر و باز شدن قفل گوشی به‌صورت آنی انجام می‌‌شود. طی روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر امکان فریب حسگر تشخیص چهره‌ی گلکسی اس ۸ با استفاده از یک عکس، در فضای مجازی منتشر شده بود؛ اما در بررسی‌های ما این مشکل پیش نیامد و ما قادر به باز کردن قفل گوشی از طریق تصویر خود نبودیم.

سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8

در نهایت باید به حسگر عنبیه‌ اشاره کنیم؛ پیش از این، نسخه‌ای از قابلیت امنیتی مورد بحث را در گوشی گلکسی نوت ۷ دیده بودیم. برای راه‌اندازی حسگر عنبیه، از کاربر درخواست می‌شود بدون عینک یا لنز اقدام به این کار کند و گوشی را در فاصله‌ی ۲۵ تا ۳۵ سانتی‌متری از چهره‌ی خود و دور از نور مستقیم خورشید نگه دارد، ضمن اینکه برای استفاده از حسگر عنبیه جهت باز کردن قفل گوشی نیز هر بار باید این روند را تکرار کنید؛ بنابراین شاید بهتر باشد کاربری که از عینک یا لنز استفاده می‌کند، از حسگر اثر انگشت یا حسگر تشخیص چهره بهره ببرد.

سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8

حسگر عنبیه نیز مانند حسگر تشخیص چهره، تنها قادر به ثبت عنبیه‌ی یک نفر است و در نهایت باید خاطرنشان کنیم که تنها می‌توانید یکی از دو قابلیت تشخیص چهره یا تشخیص عنبیه را انتخاب کنید و امکان فعال کردن همزمان آن‌ها وجود ندارد.

دوربین

سامسونگ همچون نسل‌های قبلی از دو سنسور متفاوت برای گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس بهره برده است. برخی از گلکسی اس ۸-ها به سنسور IMX333 ساخت سونی مجهز هستند و برخی دیگر به 5K2L2 ISOCELL که توسط System LSI (یکی از شرکت‌های تحت کنترل سامسونگ) ساخته می‌شود. هر چند این دو سنسور متفاوت هستند؛ اما مشخصات فنی یکسانی دارند؛ هر دو ۱۲.۲ مگاپیکسلی و 1/2.55 اینچی هستند. هر دو سنسور از فوکوس بسیار سریع Dual Pixel به همراه لنزی با f/1.7 پشتیبانی می‌کنند. سایز پیکسل‌ها نیز در هر دو نسخه یکسان و برابر ۱.۲۲ میکرومتر است. براساس آزمایش‌هایی که کارشناسان مختلف انجام داده‌اند، تفاوت چندانی بین کیفیت تصویر و عملکرد این دو سنسور وجود ندارد و از این بابت جای نگرانی نیست. 

سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8

از طرفی برخی بر این باور بودند که سامسونگ از همان سنسور به‌کار گرفته شده در گلکسی اس ۷، در کهکشانی هشتم بهره برده است؛ اما هرچند دو سنسور از نظر مگاپیکسل و حتی کیفیت تصویر نزدیک به هم هستند؛ اما سنسور به‌کار گرفته شده در گلکسی اس ۸ نسبت به نسل قبل خود متفاوت است. این سنسور همچنان از لرزش‌گیر اپتیکال پشتیبانی می‌کند و علاوه‌بر پشتیبانی از فناوری Dual Pixel، از PDAF یا سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز پشتیبانی می‌کند.

گوشی گلکسی اس ۸ که ما مورد بررسی قرار دادیم، به سنسور ISOCELL مجهز شده است و ما عملکرد آن را در شرایط مختلف مورد ارزیابی قرار دادیم. 

سامسونگ در گلکسی اس ۸ نیز تمرکز ویژه‌ای بر دوربین سلفی داشته است. یک سنسور ۸ مگاپیکسل و 1/3.6 اینچی به همراه لنز با F1.7 و قابلیت فوکوس خودکار در این گوشی به کار گرفته شده است. سامسونگ قابلیت فوکوس خودکار هوشمند نیز در دوربین سلفی قرار داده است تا حتی زمانی که از مونوپاد استفاده می‌کنید، همه‌ی افراد در قاب عکس، در فوکوس باشند. در این سیستم به‌صورت خودکار چهره‌ها تشخیص داده می‌شود و روی آن‌ها فوکوس می‌شود. 

در گلکسی اس ۷ شاهد استفاده از فناوری دوال پیکسل بودیم که سرعت فوکوس روی سوژه را به شکل خارق‌العاده‌ای افزایش می‌داد. این فناوری که بیشتر در دوربین‌های حرفه‌ای DSLR وجود دارد، در گلکسی اس ۸ نیز به کار گرفته شده است تا حتی سوژه‌های سریع را نیز هیچ وقت از دست ندهد و دوربین به سرعت کم‌نظیری روی سوژه فوکوس کند. در آزمایش‌هایی که انجام دادیم فوکوس حتی در محیط‌های کم نور نیز بی‌نهایت سریع است و در تمام شرایط، بلافاصله پس از لمس دکمه‌ی شاتر یا دکمه‌های فیزیکی کم و زیاد کردن حجم صدا، عکس ذخیره می‌شود. 

سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8

سرعت بالای فوکوس و ذخیره‌ی تصاویر در سنسور گلکسی اس ۸ باعث شده است سامسونگ برای ارتقاء کیفیت تصاویر از روش خاصی بهره بگیرد که در آن با هر بار فشار دادن شاتر به جای یک عکس، چند عکس از صحنه‌ی مورد نظر کاربر گرفته شود و سپس تصاویر گرفته‌شده با یکدیگر ترکیب شوند و یک تصویر با کیفیت را خروجی دهند. کاربر برای استفاده از این ویژگی نیازی به فعال کردن یا اعمال تنظیم خاصی ندارد و عملیات به‌صورت خودکار انجام می‌شود. 

رابط کاربری دوربین گلکسی اس ۸ نیز تغییر چندانی نسبت به نسل قبل نکرده است و همچنان با کشیدن انگشت روی صفحه به سمت چپ، ضبط ویدیو فعال می‌شود و با انجام همین‌ کار به سمت راست، منوی انتخاب حالت‌های عکاسی به نمایش در می‌آید. اگر کاربر حرفه‌ای باشید، می‌توانید از حالت Pro Mode استفاده کنید تا کنترل کاملی روی تنظیم وایت‌بالانس، ISO، سرعت شاتر، میزان نوردهی و فوکوس دوربین داشته باشید. 

در گلکسی اس ۸ تغییراتی در حالت‌های فوکوس نیز اعمال شده است؛ شما می‌توانید روی سوژه یا پس‌زمینه فوکوس کنید یا اگر چند سوژه با فواصل مختلف نسبت به دوربین قرار دارند، می‌توانید روی یک سوژه فوکوس کنید و دیگری را به حالت محو یا به اصلاح فلو در آورید. این بخش به‌صورت نرم‌افزاری سوژه را مشخص و باقی صحنه را محو می‌کند تا ایجاد افکت بوکه مشابه دوربین‌های حرفه‌ای DSLR میسر شود.

سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8

حالت Auto HDR همچون نسل قبل، در گلکسی اس ۸ عالی عمل می‌کند و در شرایطی که در حال عکاسی از صحنه‌هایی با نقاط روشن و تاریک باشید، به‌صورت خودکار فعال می‌شود. 

با همه‌ی این‌ها، در نرم‌افزار دوربین گلکسی اس ۸ هیچ حالت عکاسی جدیدی اضافه نشده است و همان حالت‌های عکاسی نسل قبلی حفظ شده‌اند.

کیفیت عکاسی با دوربین

در گلکسی اس ۸ از سنسور جدیدی نسبت به نسل قبل این گوشی استفاده شده است؛ اما کیفیت عکاسی با دوربین این گوشی نسبت به نسل قبل تفاوت محسوسی ندارد. با این وجود گلکسی اس ۸ همچون نسل قبل خود، در شرایط مختلف، عکس‌های قابل قبولی می‌گیرد و عملکرد دوربین در محیط‌های کم‌نور بهتر شده است. نویز تصاویر در محیط‌های کم‌نور، کمتر شده و جزئیات تصاویر نیز بهبود یافته است. 

سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8
سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8
سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8
سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8
سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8
سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8
سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8
سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8
سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8
سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8
سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8
سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8

وجود لرزش‌‌گیر اپتیکال در گلکسی اس ۸ نه‌تنها باعث بهبود عملکرد این گوشی در عکاسی در نور کم شده است، بلکه تأثیر منفی لرزش‌ دست در فیلم‌برداری را نیز کاهش می‌دهد. این گوشی ویدیو 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و 1080p با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه می‌گیرد. اگر هم مایل به فیلم‌برداری حرکت آهسته باشید، در رزولوشن 720p امکان فیلم‌برداری با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه وجود دارد. گلکسی اس ۸ به لطف پردازنده‌ی قوی و الگوریتم‌های مختلف نرم‌افزاری، می‌تواند چهره را تشخیص دهد یا سوژه‌ی مورد نظر شما را دنبال کند تا در هنگام فیلم‌برداری حتی سوژه‌های متحرک همواره در فوکوس باشند. اگر در هنگام فیلم‌برداری 4K نیاز به تهیه‌ی یک عکس از صحنه‌ای خاص داشته باشید، می‌توانید با فشار دادن دکمه‌ی شاتر یک عکس ۹ مگاپیکسلی نیز تهیه کنید.

نرم‌افزار

سامسونگ گوشی هوشمند گلکسی اس ۸ را به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۷.۰ نوقا روانه‌ی بازار کرده است و این سیستم عامل را نسخه‌ی ۸.۱ از رابط کاربری اختصاصی و جدید سامسونگ موسوم به Samsung Experience همراهی می‌کند. رابط کاربری جدید به‌هیچ وجه همانند تاچ‌ویز سنگین و کند نیست و همه‌چیز در آن سریع و روان اجرا می‌شود. زبان طراحی جدیدی که سامسونگ در رابط کاربری خود به‌ کار گرفته، بسیار مینیمالیستی است و در همان نگاه اول مجذوب سادگی آن خواهید شد. با اینکه دیگر خبری از اپلیکیشن‌های بی‌‌شمار و زائد نیست؛ اما باز هم شاهد تعدادی اپلیکیشن مانند تقویم، یادآور و گالری هستیم که گوگل نیز نمونه‌‌ی آن‌ها را برای سیستم عامل اندروید توسعه داده است.

سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8

رابط کاربری سامسونگ مانند گذشته امکانات کاربردی زیادی دارد؛ به‌عنوان مثال، امکان تغییر پوسته (تم) و فونت گوشی وجود دارد و ارتفاع کیبورد نیز به دلخواه کاربر قابل تنظیم است. قابلیت Always On نیز که برای اولین بار در گوشی گلکسی اس ۷ معرفی شد، در گلکسی اس ۸ تغییراتی به خود دیده است و اکنون می‌توان علاوه‌ بر مواردی مانند ساعت و اعلان‌های سیستمی، کلید هوم را در حالت استندبای مشاهده کرد، ضمن اینکه در این حالت امکان کنترل موسیقی نیز وجود دارد و همچنین نمایش این اطلاعات در لبه‌ی نمایشگر (اج) امکان‌پذیر است.

سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8

سامسونگ برای بهره‌‌ بردن از لبه‌های خمیده‌ی گوشی نیز قابلیتی نرم‌افزاری موسوم به Edge Panels‌ در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اج پنلز در حقیقت مجموعه‌ای از پنل‌ها است که کاربر می‌تواند از طریق سوایپ کردن از لبه‌ی نمایشگر بین آن‌ها جابه‌جا شود. این پنل‌ها که امکان شخصی‌سازی و تغییر آن‌ها نیز وجود دارد، مجموعه‌ای متنوع از قابلیت‌ها را در اختیار کاربر قرار می‌دهند که از بین آن‌ها می‌توان به Smart Select برای کراپ بخشی از تصویر و استفاده از آن به‌عنوان عکس یا تصویر متحرک، Apps Edge برای دسترسی سریع به اپلیکیشن‌های دلخواه کاربر و People Edge برای دسترسی سریع به مخاطب‌های منتخب اشاره کرد، ضمن اینکه امکان دانلود پنل‌های بیشتر نیز وجود دارد و به‌عنوان مثال، برای اپلیکیشن‌های تلگرام و اینستاگرام نیز پنل‌هایی توسعه داده شده است.

بیکسبی

مهم‌ترین قابلیت نرم‌افزاری گلکسی اس ۸ را می‌توان دستیار دیجیتال جدید سامسونگ، موسوم به بیکسبی دانست. به نظر می‌رسد این دستیار اهمیت زیادی برای سامسونگ دارد؛ چرا که این کمپانی کره‌ای مدت زیادی از زمان معرفی گلکسی اس ۸ را به آن اختصاص داد. آن‌ها حتی کلیدی اختصاصی نیز برای بیکسبی در نظر گرفته‌اند.

سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8

سامسونگ بیکسبی را یک راهکار کاملا جدید برای تعامل کاربر با گلکسی اس ۸ یا اس ۸ پلاس می‌داند. شما می‌توانید از طریق صدا، متن یا لمس، خواسته‌ی خود را بیان کنید و بیکسبی همه‌ی آن‌ها را درک می‌کند. شما حتی می‌توانید خواسته‌ی خود را به کمک دوربین گوشی نیز جستجو کنید.بیکسبی به‌طور کامل با گلکسی اس ۸ یکپارچه شده و از آنجایی که مبتنی بر هوش مصنوعی است، می‌تواند به‌مرور با شناخت شما، عملکرد خود را بهبود ببخشد.

با فشردن دکمه‌ای که سامسونگ برای بیکسبی تدارک دیده است، وارد صفحه‌ی Bixby Home می‌شوید و در آنجا می‌توانید از طریق هریک از سه راهکار (صوت، نوشتار یا لمس) با بیکسبی به صحبت بپردازید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعاتی در مورد یک محصول خاص، پیدا کردن رستورانی در مجاورت خودتان یا ترجمه‌‌ی یک متن، از بیکسبی کمک بگیرید.

با فشردن دکمه‌ی بیکسبی یا سوایپ از لبه‌ی سمت چپ نمایشگر؛ مجموعه‌ای از اطلاعات، نظیر قرارهای ملاقات، وضعیت هوا و یادآورها، در قالب تعدادی کارت در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و بیکسبی می‌تواند به‌ مرور زمان و با شناخت بهتر شما، اطلاعات بهتر و مناسب‌تری در اختیار شما قرار دهد. بیکسبی می‌تواند به شما در ساخت یادآورهای هوشمندانه نیز کمک کند.

بیکسبی

با این حال بیکسبی، صرف‌نظر از چند قابلیت جزئی، نظیر Bixby Vision‌ که یک موتور جستجوی تصویری، برای جستجوی اطلاعات مرتبط با تصاویر دلخواه کاربر است، امکانات متفاوتی  نسبت به Google Now و Google Assistant در اختیار کاربر قرار نمی‌دهد؛ بنابراین با توجه به سابقه‌ی به مراتب بیشتر گوگل در زمینه‌ی هوش مصنوعی، می‌توان حدس زد که بسیاری از کاربران، استفاده از سرویس‌های گوگل را به بیکسبی ترجیح دهند.

البته در زمان بررسی گلکسی اس ۸، به جز تعدادی کارت در صفحه‌ی بیکسبی هوم، مانند مناسبت‌ها و وضعیت هوا، بخش عمده‌ای از قابلیت‌های بیکسبی، مانند فرمان‌های صوتی و بیکسبی‌ویژن در دسترس نبودند؛ بنابراین موفق به بررسی کامل عملکرد‌های بیکسبی نشدیم.

بازده و عملکرد

گلکسی اس ۸ با دو مدل پردازنده‌ی مختلف، یکی با اسنپدراگون ۸۳۵ و دیگری اکسینوس ۸۸۹۵ در بازارهای مختلف عرضه می‌شود. گلکسی اس ۸-هایی که وارد بازار کشور می‌شوند، به پردازنده‌ی اکسینوس مجهز شده‌اند؛ اما پردازنده‌ی Exynos 8895 برپایه‌ی فرایند ساخت ۱۰ نانومتری FinFET ساخته شده است که نسبت به پردازنده‌های ۱۴ نانومتری، مصرف انرژی بهینه‌تر و ابعاد کوچک‌تری دارد و گرمای کمتری ایجاد می‌کند. سامسونگ ادعا می‌کند که پردازنده‌های ۱۰ نانومتری این شرکت نسبت به ۱۴ نانومتری‌های LPE FinFET حدود ۴۰ درصد مصرف انرژی کمتر و ۲۷ درصد بازده‌ بالاتری دارند. این سیستم-روی-یک-چیپ دارای یک مودم LTE-A با قابلیت پشتیبانی از سرعت یک گیگابیت بر ثانیه است.

سیستم‌-روی-یک-چیپ Exynos 8895 از ۸ هسته‌ی پردازشی بهره می‌برد که ۴ هسته‌ی کم‌مصرف آن با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز مبتنی بر معماری Cortex-A53 و ۴ هسته‌ی پر قدرت آن بر پایه‌ی معماری سفارشی شده‌ی Samsung M2 هستند که با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز کار می‌کند. سامسونگ برای اولین بار در اکسینوس ۸۸۹۰ از پردازنده با هسته‌های سفارشی خود استفاده کرد و حالا در نسل دوم این هسته‌ها شاهد کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره‌وری هستیم. معماری جدید سامسونگ در هسته‌های M2 دسترسی بهینه‌تر به حافظه‌ی کش را برای هر دو پردازنده‌ی CPU و GPU میسر می‌کند تا محاسبات مربوط به هوش مصنوعی و یادگیری عمیق سریع‌تر انجام شوند. هسته‌های M2 بر پایه‌ی ARMv8 ISA طراحی شده‌اند.

سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8

در SOC جدید سامسونگ از پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G71 استفاده شده است که توسط آرم توسعه داده می‌شود. این GPU دارای ۱۲ هسته‌ی پردازش گرافیکی است که ۶۰ درصد قدرت پردازش بیشتر در مقایسه با نسل قبلی ارائه می‌کنند. این پردازنده از API-های مختلف از جمله ولکان هم پشتیبانی می‌کند تا اجرای بازی‌های جدید در بهترین‌ سطح ممکن میسر شود.

پردازنده‌ی جدید سامسونگ از Multi-Format Codec نیز پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از MFC به معنی قابلیت رمز‌گذاری و رمزگشایی فرمت‌های مختلف ویدیویی است که توسط سامسونگ و برای پردازنده‌های این شرکت توسعه داده می‌شوند.

 

Snapdragon 835

Exynos 8895

Snapdragon 821

Exynos 8890

هسته‌های CPU

Semi-custom ARM Cortex

Custom + A53

Kryo

Custom + A53

پیکربندی CPU

4x 2.45GHz Kryo 280

4x 1.9GHz Kryo 280

4x 2.5GHz Samsung M2

4x 1.7GHz Cortex-A53

2x 2.35GHz Kryo

2x 1.6GHz Kryo

4x 2.3GHz Samsung M1

4x 1.6GHz Cortex-A53

GPU

Adreno 540

Mali-G71 MP20

Adreno 530

Mali-T880 MP12

RAM

2x 32-bit LPDDR4X

1866 MHz

LPDDR4X

2x 32-bit LPDDR4X

1866 MHz

2x 32-bit LPDDR4

1794 MHz

پشتیبانی از حافظه فلش

eMMC 5.1/ UFS 2.1

eMMC 5.1 / UFS 2.0

eMMC 5.1/ UFS 2.0

eMMC 5.1 / UFS 2.0

پشتیبانی از دوربین

32MP single / 16MP dual

28MP single / 28MP + 16MP dual rear

28MP single / 14MP dual

24MP rear

قابلیت ضبط ویدیو

4K UHD @ 30fps

4K UHD @ 120fps

4K UHD @ 30fps

4K UHD @ 30fps

پخش ویدیو

4K UHD @ 60fps,

10-bit H.264 (AVC),

H.265 (HEVC), VP9 codecs

4K UHD @ 120fps,

HEVC (H.265), H.264, VP9 codecs

4K UHD @ 60fps,

10-bit H.264 (AVC),

H.265 (HEVC)

4K UHD @ 60fps,

264 (AVC),

H.265 (HEVC)

مودم داخلی

1000Mbps down,

150Mbps up

1000Mbps down,

150Mbps up

600Mbps down,

150Mbps up

600Mbps down,

150Mbps up

فرایند ساخت

10nm FinFET

10nm FinFET

14nm FinFET

14nm FinFET

پردازنده‌ی ۸۸۹۵ سامسونگ از پخش ویدیو با رزولوشن 4K UHD با نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه به همراه کُدک‌های H.265، H.264 و VP9 پشتیبانی می‌کند. این فناوری همچنین کمک می‌کند تصاویر با وضوح و کیفیت بصری بالاتری پخش شوند تا تماشای ویدیو یا اجرای اپلیکیشن‌های مبتنی بر محتوا در محصولات مجهز به این پردازنده بهبود یابد.

سامسونگ بخشی اختصاصی در SOC خود در نظر گرفته است تا وظیفه‌ی پردازش سیگنال‌های تصویر را برعهده داشته باشد. این پردازنده که از آن با عنوان ISP یا Image Signal Processor یاد می‌شود، وظیفه‌ی پردازش تصاویر گرفته شده با دوربین و بهبود کیفیت آن‌ها را برعهده دارد. وجود این پردازنده‌ی اختصاصی باعث می‌شود تا در زمان پردازش تصاویر گرفته شده با دوربین، به هسته‌های CPU فشار کمتری وارد شود و در نتیجه مصرف انرژی کاهش یابد.

سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8

برای بهبود امنیت اطلاعات کاربر، بخش اختصاصی در  اکسینوس ۸۸۹۵ در نظر گرفته شده است تا اطلاعات مهم از جمله الگوی اثر انگشت، چهره یا عنبیه‌ در آن پردازش شود و شکستن قفل گوشی از راه هک‌ کردن این بخش‌ها دشوار باشد.

در ادامه نتایج بنچمارک‌های مختلفی را که روی گوشی گلکسی اس 8 اجرا کرده‌ایم، با شما به اشتراک می‌گذاریم:

جدول بنچمارک‌ ابزارهای موبایل پرچم‌دار

تلفن / تبلت

AnTutu 6

3DMark

IceStorm

Unlimited

PC Mark

Work 2.0

Overall /

Web Browsing 

Geekbench 4

Single / Multi

GFX Bench

  Manhaten 3.1

Offscreen / 

GFX Bench

Car Chase

Offscreen / 

GFX Bench

 T-Rex

OffScreen /  

Vellamo

Browser /

Metal

CF Bench

v1.3

Samsung Galaxy S8

171795

28659

5045

4773

1988

6627

23FPS

35FPS

13FPS

25FPS

58FPS

104FPS

4467

3348

54718

HTC U Ultra

148858

26849

6489

5789

1645

4014

44FPS

23FPS

18FPS

18FPS

57FPS

61FPS

5888

3091

67896

Huawei P10

120,852

22,923

6299

5521

1928

5608

18FPS

17FPS

12FPS

9.9FPS

52FPS

55FPS

6004

2737

55,639

Xiaomi Mi Mix

138654

26098

6798

5902

1821

4296

46FPS

22FPS

19FPS

19FPS

57FPS

63FPS

5978

3124

69034

Google Pixel Xl

138,423

25,856

6589

5871

1478

4218

44FPS

21FPS

18FPS

17FPS

57FPS

62FPS

5846

3087

68021

Huawei Mate 9

122,178

27,471

6321

5612

1940

5855

20FPS

20FPS

12FPS

11FPS

57FPS

62FPS

- / 3382

59,427

Moto Z

136846

24987

18FPS

32FPS

12FPS

19FPS

4901

3458

65879

Xiaomi Mi5s

134568

25648

1701

3992

26FPS

26FPS

16FPS

16FPS

4896

3345

64359

Xperia XZ

124589

24569

4856

3256

64589

Apple iPhone 7

168242

Galaxy Note 7

132586

23989

4823

2956

63989

OnePlus 3

141895

27546

4986

3568

66587

LG G5

128459

26152

4869

3465

65986

HTC 10

132456

24589

4568

3569

64589

Galaxy S7 edge

127589

24046

4789

3058

65489

باتری

ابعاد گلکسی اس ۸ کمی بزرگ‌تر از گلکسی اس ۷ است؛ با این حال سامسونگ باز هم از یک باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت در این گوشی استفاده کرده است. شاید دلیل این موضوع اتفاقات به‌وجودآمده برای گلکسی نوت ۷ و مشکلاتی باشد که باتری این فبلت برای آن به بار آورد. به نظر می‌رسد کره‌ای‌ها از آن زمان، در خصوص انتخاب نوع باتری محصولات خود، محافظه‌کارانه‌تر از قبل عمل می‌کنند. در هر صورت ما انتظار داشتیم گلکسی اس ۸ به باتری بزرگ‌تری تجهیز شود.

سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8

گلکسی اس ۸ با بهره‌گیری از نمایشگری که به مراتب بزرگ‌تر است، از یک باتری با ظرفیتی برابر با گلکسی اس ۷ بهره‌ می‌برد. برای آنکه میزان مصرف باتری گوشی در حد کنترل‌شده‌ و قابل قبولی بماند، سامسونگ رزولوشن نمایشگر آن را به‌صورت پیش‌فرض روی +FHD تنظیم کرده است؛ البته امکان انتخاب رزولوشن +WQHD‌ نیز وجود دارد؛ اما در این حالت پیغام خطایی مبنی بر افزایش میزان مصرف باتری نمایش داده می‌شود.

در آزمایش‌هایی که در زومیت انجام دادیم، این گوشی‌ هوشمند را تا ۱۰۰ درصد شارژ کردیم و سپس ویدیویی را به‌صورت ممتد با روشنایی ۵۰ درصد نمایشگر در زمان غیرفعال بودن ارتباط بی‌سیم و ارتباط مخابراتی پخش کردیم که در این شرایط، باتری گلکسی اس ۸ موفق شد تا ۱۲ ساعت و نیم دوام بیاورد. همان‌طور که اشاره کردیم، ثابت بودن ظرفیت باتری در گلکسی اس ۸ با وجود افزایش سایز نمایشگر تأثیر خود را نشان داد؛ به‌طوری که گلکسی اس ۷ در همین تست تا ۱۳.۵ ساعت دوام آورده بود.

در استفاده‌ی روزمره، گلکسی اس ۸ می‌تواند تا یک روز دوام بیاورد که برای یک گوشی‌ هوشمند پرچم‌دار با بهره‌گیری از نمایشگری ۵.۸ اینچی و همچنین مشخصات سخت‌افزاری قدرتمند، خوب ارزیابی می‌شود. گلکسی اس ۸ از وجود فناوری شارژ سریع نیز بهره می‌برد؛ اما به دلیل در اختیار نداشتن شارژر استاندارد گلکسی اس ۸، قادر نبودیم این گوشی را از نظر زمان مورد نیاز برای شارژ شدن بررسی کنیم.

جمع‌بندی

اصرار سامسونگ برای استفاده از نمایشگری با لبه‌های خمیده در کنار ترکیب شیشه و فلز نتیجه بخش بوده است و به‌جرئت می‌توان ادعا کرد که گلکسی اس ۸ بهترین گوشی‌ هوشمندی است که این کمپانی کره‌ای تا به امروز راهی بازار کرده است. با نگاهی به گلکسی اس ۸، شاید بتوان مشکل ایجادشده برای گلکسی نوت ۷ را اتفاقی فرخنده خواند؛ چراکه سامسونگ با وسواسی خاص اقدام به تولید این گوشی کرده و نتیجه‌ی آن، محصول بسیار خوش دست، زیبا و دوست‌داشتنی شده است.

سامسونگ گلکسی اس 8 / SAMSUNG GALAXY S8

گلکسی اس 8 نه فقط در جنبه‌ی فنی و سخت‌افزاری، محصولی شاخص است؛ بلکه در مورد نرم‌افزار نیز به بلوغی مثال‌زدنی رسیده است. هرچند وجود نقاط ضعف و کاستی‌ها، بخشی جدانشدنی از هر محصول ساخت بشر است؛ اما باید به این موضوع اذعان کرد که سامسونگ مسیر تکامل را به خوبی طی کرده است و علاوه بر القای حسی خوب از به‌کارگیری گلکسی اس ۸، کاربران را برای انتظار کشیدن به منظور مشاهده‌ی تغییرات و بهبودها در فبلت سال بعدی خود مشتاق‌تر می‌کند. سامسونگ با وجود به‌کارگیری نمایشگر ۵.۸ اینچی، دقت و ظرافت بالایی معطوف طراحی ظاهری گلکسی اس ۸ کرده است، به‌طوری‌که با در دست گرفتن آن، نباید ترسی از احتمال سر خوردن و افتادن این گوشی به دل راه داد؛ چون گلکسی اس ۸ به لطف بدنه‌ی کم عرض و بلند‌ی که دارد، عالی در دست جای می‌گیرد.

گلکسی اس ۸ بسته‌ای کامل از نرم‌افزار و سخت‌افزار روز دنیای موبایل است و نمایشگر بزرگ و بدون حاشیه‌ی آن نظر هر کاربری را به خود جلب می‌کند. در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای مشاهده مشخصات فنی کامل، قیمت گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ در فروشگاه‌های اینترنتی و مقایسه‌ی آن با دیگر محصولات از صفحه‌ی گلکسی اس 8 سامسونگ در دیتابیس محصولات زومیت استفاده کنید.

نکات مثبت

  • طراحی چشم‌نواز و زیبا
  • دوربین اصلی و سلفی کارآمد
  • نمایشگر بسیار باکیفیت
  • عملکرد سریع و روان
  • خوش‌دست بودن با وجود استفاده از نمایشگر با لبه‌های خمیده

نکات منفی

  • محل نه‌چندان مناسب سنسور اثر انگشت برای دسترسی سریع
  • عدم سازگاری اپلیکیشن‌ها و نبود محتوای کافی سازگار با نسبت تصویر ۱۸.۵ به ۹
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات