هواوی از برد Hikey 960 برای اندروید رونمایی کرد

جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
برد هواوی با نام Hikey 960 برای اندروید معرفی شد. این برد از تراشه‌ی کرین ۹۶۰ بهره می‌برد و حافظه‌ی رم آن ۳ گیگابایت است.
تبلیغات

بردهای رزبری‌ پای برای علاقه‌مندان به حوزه‌ی تکنولوژی، محصولاتی بسیار جذاب هستند. می‌توان از این نوع بردها در تولید دستگاه‌های مختلف بهره گرفت یا در تکمیل پروژه‌های گوناگون استفاده کرد و تنها محدودیتی که در این بین وجود دارد، مشخصات سخت‌افزاری این بردهای رایانه‌ای است. اگر به دنبال بردهایی قدرتمندتر از رزبری‌ پای هستید، شاید برد جدید Hikey 960 هواوی بهترین گزینه‌ی موجود برای شما باشد. ابن برد با همکاری هواوی و گوگل تولید شده است.

در واقع کمپانی هواوی برای ساخت Hikey 960 با شرکت‌های گوگل، آرم، آرچرمایند و LeMaker همکاری کرده است. می‌توان از این برد به‌عنوان پلتفرمی برای اجرای اندروید یا ابزاری برای توسعه‌ی نرم‌افزار و درایورهای این سیستم‌عامل بهره گرفت.

باید اشاره کنیم که امکان استفاده از برد جدید رایانه‌ای هواوی در طیف وسیعی از محصولات مرتبط با حوزه‌ی فناوری از جمله پهپاد، ربات‌ و دستگاه‌های هوشمند دیگر وجود دارد. درهرصورت هدف اصلی این برد ارائه‌ی امکانات یک رایانه‌ی اندروید یا ارائه‌ی ابزاری به‌منظور کد نویسی و تست اپلیکیشن‌ توسط توسعه‌دهندگان است. این برد از تراشه‌ی کرین ۹۶۰ هواوی بهره می‌برد و حافظه‌ی رم آن ۳ گیگابایت و از نوع LPDDR4 است. حافظه‌ی داخلی Hikey 960 نیز ۳۲ گیگابایت در نظر گرفته شده است.

وظیفه‌ی انجام پردازش‌های گرافیکی در برد مورد بحث بر عهده‌ی Mali-G71 است. این چیپ گرافیکی از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند؛ اما تنها پورت گرافیکی که بر روی برد Hikey 960 تعبیه شده، HDMI 1.2a است که برای  گرفتن خروجی با کیفیت ۱۰۸۰p کاربرد دارد. از دیگر مشخصات فنی برد رایانه‌ای جدید هواوی می‌توان به پشتیبانی از بلوتوث نسخه‌ی ۴.۱، وای‌فای 802.11 b/g/n/ac و یک اسلات PCIe m.2 اشاره کرد.

برد Hikey 960 از اوایل ماه آینده و با قیمت ۲۳۹ دلار در ایالات متحده‌ی آمریکا، اروپا و ژاپن به فروش خواهد رسید. لازم به ذکر است که در آینده پشتیبانی از چند نسخه‌ی لینوکس نیز به برد مورد بحث اضافه خواهد شد.

نظر شما در این مورد چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات