نشانه‌ های استخدام یک فرد نامناسب

پنج‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
استخدام یک فرد نامناسب می‌تواند خسارات مالی زیادی به شرکت شما وارد کند. اما نشانه‌هایی در جلسه مصاحبه وجود دارند که می‌توانند از بروز این اشتباه جلوگیری کنند.
تبلیغات

نتیجه مطالعات صورت گرفته روی انجمن مدیریت منابع انسانی، نشان می‌دهد ۴۱ درصد مسئولان استخدام تخمین می‌زنند که استخدام یک فرد نامناسب می‌تواند میلیون‌ها تومان برای شرکت ضرر داشته باشد. مشکل اساسی این است که تشخیص دادن افراد نامناسب از روی رزومه‌ خوبی که دارند، کار راحتی نیست. بسیاری از افراد در جلسه مصاحبه خودشان را به‌عنوان یک فرد متشخص و کاریزماتیک معرفی می‌کنند، آن‌ها قادرند مثال‌هایی از تجربیات گذشته خود بزنند و طوری وانمود کنند که شایستگی انتخاب شدن برای این شغل را دارند. اما نوشتن یک رزومه خوب نشان‌دهنده صحت اطلاعات آن‌ نیست. پس چگونه می‌توان نامناسب بودن یک فرد را تشخیص داد؟ برای این منظور کافی است به یک سری نشانه‌ها در طول جلسه مصاحبه دقت کنید.

resume

۱- از نظر ارتباطی سبک متفاوتی دارند

افرادی که با فرهنگ سازمان شما سازگار نیستند، هرچقدر مهارت‌های مناسبی داشته باشند، نمی‌توانند گزینه خوبی برای استخدام باشند. به‌عنوان مثال، افرادی که ترجیح می‌دهند تنها کار کنند، نمی‌توانند فرد مناسبی برای انجام کارهای تیمی باشند. یا مثلا افرادی که حضور در جلسات منظم کاری را ترجیح می‌دهند، نمی‌توانند در شرکت‌هایی که برنامه منظمی برای حضور کارمندان ندارند به موفقیت برسند. استخدام مانند یک خیابان دوطرفه است که ماشین‌های هر دو سمت باید هنگام عبور از آن دقت کنند.

۲- احساس خوبی از  آن‌ها نمی‌گیرید

زمانی که می‌خواهید در مورد صلاحیت کاندیدای موردنظر تصمیم بگیرید، باید به احساسی که در مورد او دارید نیز اهمیت دهید. آیا واقعا در کنار او احساس راحتی می‌کنید؟ اگر پاسختان منفی است، باید در تصمیم خودتان دقت بیشتری کنید. برای اینکه از احساس خودتان مطمئن شوید، با او در مورد مسائل مربوط به کسب‌و‌کار صحبت کنید و ببینید آیا صحبت‌های او برای او شما الهام‌بخش است یا اینکه انرژی شما را می‌گیرد.

job interview

۳- سؤال‌های خوبی در مورد شرکت نمی‌پرسند

فرآیند استخدام زمانی مؤثر است که هر دو طرف اطلاعاتشان را با هم در میان بگذارند. بنابراین اگر شخصی که با او مصاحبه می‌کنید هیچ سؤالی در مورد سازمان شما نپرسد، نمی‌تواند نشانه خوبی باشد. ممکن است فکر کنید که توضیحات کامل شما جای سؤالی باقی نگذاشته است؛ اما فردی که واقعا بخواهد در شرکت شما کار کند، سؤالات زیادی می‌پرسد و مطمئن می‌شود که آیا این شغل برای او مناسب است یا خیر. البته به نوع سؤالات هم باید دقت کنید، سؤالاتی که در مورد اطلاعات اولیه شرکت پرسیده می‌شوند و پاسخ آن‌ها داخل سایت شما موجود است، نشان می‌دهند که فرد متقاضی قبل از حضور هیچ اطلاعاتی در مورد شرکت شما کسب نکرده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات