مارک زاکربرگ پس از ۱۲ سال برای دریافت مدرکش به هاروارد باز می‌گردد

شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مارک زاکربرگ که ۱۲ سال پیش تحصیل در هاروارد را به منظور توسعه‌ی فیس‌بوک رها کرد، به زودی برای دریافت مدرک افتخاری به این دانشگاه باز می‌گردد.
تبلیغات

مارک زاکربرگ فردی است که تحصیل در دانشگاه هاروارد را نیمه‌کاره رها کرده است. او که اکنون مدیرعامل شرکتی با ارزش تقریبی ۴۰۰ میلیارد دلار است، به زودی و پس از ۱۲ سال، مدرک خود را از این دانشگاه دریافت خواهد کرد. موسس و مدیر عامل فیس‌بوک، در پاییز سال ۲۰۰۵ تحصیل در هاروارد را رها کرد تا خود را وقف توسعه‌ی یک شبکه‌ی اجتماعی جوان کند. این شبکه در آن زمان هم رشد قابل توجهی داشت. اکنون و پس از گذشت ۱۲ سال، زاکربرگ در مراسم شروع کلاس‌های سال ۲۰۱۷ در هاروارد حضور خواهد داشت و مدرک افتخاری خود را از این دانشگاه معتبر دریافت خواهد کرد. این خبر به صورت رسمی در وبسایت دانشگاه Harvard منتشر شده است.

درو فاست (Drew Faust) مدیر هاروارد در جملاتی درباره‌ی زاکربرگ گفته است:

مدیریت مارک زاکربرگ، ماهیت تعامل اجتماعی را به صورت عمیقی تغییر داده است. در دوران مدرن، کمتر اختراعی را می‌توان یافت که بتواند با قدرت تاثیرگذاری بالای فیس‌بوک در زمینه‌ی ارتباط بین افراد، رقابت کند. افراد کمی در دنیا وجود دارند که بتوانند در زمینه‌ی استفاده از تکنولوژی برای تغییر زندگی انسان‌ها، با زاکربرگ رقابت کنند. علاوه بر این، تلاش‌های انسان‌دوستانه‌ی او برای بهبود علم، تحصیلات و افزایش پیشرفت انسان‌ها نیز مثال‌زدنی هستند.

البته زاکربرگ تنها فرد در دره‌ی سیلیکون نیست که دانشگاه را با هدف یافتن موفقیت ترک کرده است. استیو جابز در سال ۱۹۷۶ و پیش از تاسیس شرکت خود به کمک استیو وزنیاک، تحصیل در کالج Reed را رها کرده بود. بیل گیتس نیز پس از دو سال تحصیل در هاروارد، این دانشگاه را ترک کرد تا شرکت خود را به کمک پائول آلن تاسیس کند. زاکربرگ به خاطر شرایط و تاریخچه‌ی مشترکی که با موسس مایکروسافت دارد، از گیتس درخواست کرده تا نکاتی را در مورد متن سخنرانی مراسم به او بیاموزد. بیل گیتس نیز ۱۰ سال پیش برای مراسمی مشابه به هاروارد رفته بود.

بیل گیتس، فرد ثروتمندی است که دارایی‌های شخصی‌اش از ارزش تولید ناخالص ملی کشوری مانند میانمار بیشتر است. او شوخ طبعی خاصی نیز دارد. در جوابی که بیل گیتس در صفحه‌ی فیسبوک زاکربرگ برای او نوشته آمده است:

مارک، من همیشه خوشحال خواهم شد که بتوانم کمکی به تو بکنم. امیدوارم در سخنرانی موفق باشی. البته امیدوارم مدرک افتخاری جدیدت نیز برای یافتن شغل مورد علاقه مناسب باشد...
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات