نسل بعدی هولولنز مایکروسافت سال ۲۰۱۹ راهی بازار می‌شود

سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از گذشت دو سال از زمان رونمایی هدست واقعیت افزوده هولولنز، حال شنیده‌ها نشان از این دارند که مایکروسافت نسل بعدی این محصول را سال ۲۰۱۹ معرفی  می‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت برای اولین بار دو سال پیش از هدست واقعیت افزوده‌ی خود با نام هولولنز رونمایی کرد که این رونمایی طی یکی از همایش‌های ویژه‌ی Windows 10 انجام شد. البته باید به این نکته اشاره کرد که مایکروسافت عرضه‌ی هدست‌ هولولنز را از سال گذشته‌ی میلادی آغاز کرد. ردموندی‌ها این هدست را تحت نسخه‌ی توسعه‌دهندگان با قیمت ۳۰۰۰ دلار در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند. با گذشت دو سال از زمان رونمایی هولولنز، بسیاری در انتظار آغاز عرضه‌ی نسخه‌ی اصلی این هدست برای عموم هستند، حال آنکه به نظر می‌رسد مایکروسافت عرضه نسخه‌ی اصلی را به تعویق انداخته است.

بر اساس گزارشی که توسط Thurrott.com منتشر شده است، مایکروسافت به دلیل کار روی نسخه‌ی سوم هولولنز، توسعه نسل دوم را کنار گذاشته است. گزارش مورد نظر دلیل این موضوع را تمرکز مایکروسافت برای ایجاد تغییرات بیشتر در این هدست واقعیت افزوده عنوان کرده است. به نظر می‌رسد نبود رقیب در حوزه‌ای که مایکروسافت هولولنز را رونمایی کرده، باعث شده است ردموندی‌ها زمان موجود را مغتنم بشمارند و انرژی خود را روی ایجاد تغییرات بزرگ‌تر متمرکز کنند.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، نسل بعدی هولولنز در سال ۲۰۱۹، سه سال پس از آغاز عرضه‌ی این محصول برای توسعه‌دهندگان رونمایی خواهد شد. هنوز مشخص نیست که مایکروسافت چه قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی برای نسل بعدی هدست خود در نظر گرفته است. انتظار می‌رود مایکروسافت سایز هدست خود را کاهش دهد و قابلیت‌هایی نظیر عمر باتری، قدرت پردازشی و حتی دامنه‌ی دید را در مقایسه با گذشته بهبود دهد.

هرچند این روزها محصولات متنوعی در قالب هدست‌های واقعیت مجازی در بازار وجود دارند؛ اما به‌جرئت می‌توان گفت که هیچ یک، قابلیت‌هایی را که برای هولولنز تعریف شده است، در اختیار ندارند. نزدیک‌ترین رقیب مایکروسافت را می‌توان مجیک لیپ خواند که به نظر می‌رسد با دستی پر، محصولی قدر راهی بازار خواهد کرد. باید دید در آینده دو کمپانی مایکروسافت و مجیک لیپ چه محصولی راهی بازار خواهند کرد. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات