بی‌ ام‌ دبلیو انتظار یک تحول شگرف در فناوری تولید باتری در سال ۲۰۲۶ دارد

چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بی‌ام‌دبلیو قصد دارد در سال ۲۰۲۶ از نسل جدید باتری‌های خود رونمایی کند. این باتری‌ها از نوع کاملاً خشک هستند و ظرفیت بیشتری دارند.
تبلیغات

اگر یک مانع بر سر راه گرایش مردم به خودروهای الکتریکی باشد؛ آن مانع، فناوری به‌کاررفته در باتری است که همچنان رانندگی با این خودروها را محدود می‌کند. بی‌ام‌دبلیو به‌تازگی باتری خودروی i3 را ارتقاء بخشیده و توانسته است ظرفیت آن را ۵۰ درصد افزایش دهد. به‌ لطف این ارتقاء، i3 می‌تواند با یک‌بار شارژ تا ۱۹۲ کیلومتر مسافت طی کند. این میزان شارژ برای مصارف روزانه کافی است؛ اما بسیاری از مشتریان به دنبال خودرویی با قابلیت طی مسافت بیشتر هستند.

باتری خودرو بی ام دبلیو

BMW به دنبال یافتن راه‌حلی برای این مشکل با ایجاد تحولی شگرف در فناوری باتری‌ در سال ۲۰۲۶ است. این شرکت در نظر دارد از باتری‌های خشک در تولید مدل‌های جدید خود استفاده کند. این باتری‌ها از فناوری لیتیوم یونی استفاده می‌کنند؛ اما به‌جای الکترولیت مایع از نوع جامد آن بهره می‌برند. با این فناوری ظرفیت باتری‌ها در مراحل اول بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

موضوع بعد که از اهمیت بالایی در فناوری باتری‌های جدید برخوردار است، کاهش وزن و افزایش ایمنی آن‌ها در برابر خطر آتش‌سوزی است. این باتری‌ها در حال حاضر در مرحله‌ی توسعه هستند؛ اما تا زمان تولید ۱۰ سال فاصله دارند. یکی از دلایل مهم این تأخیر، آزمایش دوام باتری‌ها در بلندمدت است.

باتری خودرو

بی‌ام‌دبلیو در حال حاضر در مجموعه‌ی خود دست به ساخت باتری می‌زند و تنها از شرکت‌های گوناگون قطعات موردنیاز خود را تأمین می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات