توییتر پس از پنج سال مقاومت، بالاخره اکانت اینستاگرام ساخت

یک‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
توییتر که همیشه اینستاگرام را رقیبی جدی و خطرناک برای خود می‌دانست، بالاخره یک حساب کاربری در این شبکه ایجاد کرد.
تبلیغات

حساب رسمی توییتر در اینستاگرام، هفته‌ی گذشته شروع به کار کرد. این شبکه‌ی اجتماعی قصد دارد از اکانت اینستاگرام خود به‌عنوان کانالی تبلیغاتی استفاده کند و خود را به‌عنوان مقصدی مطمئن برای خبرها و یادداشت‌های مهم معرفی کند. این اکانت که با هیاهوی کم از طرف توییتر، جمعه‌ی گذشته شروع به کار کرد، آخرین مرحله از کمپین تبلیغاتی این سرویس است. این کمپین از ماه اکتبر گذشته با استفاده از بیلبوردها و تبلیغات دیجیتال شروع به کار کرده است. توییتر در اقدامات اولیه‌ی خود در اینستاگرام، روز چهارشنبه از قابلیت استوری این شبکه برای نشان دادن خبرهای مهم مراسم اسکار استفاده کرد.

توییتر از هر اظهار نظر رسمی در مورد این حساب کاربری خودداری کرده است. اما این حرکت آن‌، با توجه به تاریخچه‌ی پیچیده‌ی این دو شرکت، بسیار مهم محسوب می‌شود. توییتر ابتدا قصد داشت اینستاگرام را بخرد؛ اما پس از شکست در برابر فیس‌بوک، این دو شرکت به رقبایی جدی تبدیل شدند. حرکت اخیر توییتر نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد با استفاده از هر امکاناتی، برای مقابله با کاهش کاربران، سرویس خود را تبلیغ کند.

توییتر و اینستاگرام از دیرباز به‌عنوان رقبایی برای یکدیگر محسوب می‌شوند که رفتارهایی دوستانه نیز داشته‌اند. در ابتدای عمر اینستاگرام، دوستی این دو شرکت و مؤسسان آن‌ها به حدی بود که توییتر قصد داشت سرویس اشتراک عکس را بخرد. اما فیس‌بوک یک‌باره با پیشنهاد وسوسه‌انگیز ۱ میلیارد دلاری، توییتر را شکست داد. دشمنی این دو سرویس از آنجا آغاز شد و Twitter چند ماه بعد، دسترسی اینستاگرام به API خود را مسدود کرد تا کاربران این سرویس نتوانند دوستان توییتری خود را در Instagram پیدا کنند. اینستاگرام نیز مدتی بعد، ارتباط با توییتر را قطع کرد و اجازه‌ی نمایش عکس‌ها در توییت کاربران را لغو کرد.

در تمام این مدت، اینستاگرام از توییتر به‌عنوان کانال بازاریابی استفاده می‌کرد و تصاویر معروف و خبرهای مهم اپلیکیشن خود را برای ۴۰ میلیون فالور در این سرویس می‌فرستاد. اکنون توییتر نیز اقدامی مشابه انجام داده است و با کسب ۵۰ هزار فالور در هفته‌ی اول رونمایی از اکانت خود در اینستاگرام، قصد دارد از این سرویس به‌عنوان کانال بازاریابی استفاده کند.

در عکس‌های ابتدایی که توسط توییتر منتشر شده است، استفاده‌ی بصری از نماد هشتگ بسیار مشاهده می‌شود که برای تمرکز بر خبری خاص به کار می‌رود.

توییتر

این کمپانی از ویدیو نیز در پست‌های خود استفاده کرده است. در یکی از این پست‌ها، توییتی از دونالد ترامپ نمایش داده شده و افزایش سریع لایک‌ها، ریتوییت‌ها و کامنت‌های آن به نمایش گذاشته شده است.

ترامپ

شاید در نگاه اول، حرکت توییتر تنها برنامه‌ای تبلیغاتی باشد. اما با بررسی بیشتر متوجه این حقیقت می‌شویم که بیش از نیاز اینستاگرام به توییتر، این توییتر است که به اینستاگرام احتیاج دارد. البته این حقیقت بد نیست؛ برخی اوقات شرکت‌ها برای پیشرفت نیاز دارند غرور خود را زیر پا بگذارند.

نظر شما چیست؟ آیا اینستاگرام کانال تبلیغاتی مناسبی برای توییتر است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات