بی‌ ام‌ و سری 4 مدل 2017 معرفی شد

پنج‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
نسخه ۲۰۱۷ بی‌ام‌و سری ۴، یک فیس‌لیفت تازه از پرفروش‌ترین خودروی برند محبوب بی‌ام‌و است که روز گذشته رسما معرفی شد.
تبلیغات

نسخه جدید بی‌ام‌و سری ۴، در پیشرانه تفاوتی با مدل ۲۰۱۶ ندارد، اما در بحث طراحی داخلی و چراغ‌های جلو بیشترین تغییر را به خود دیده است؛ همچنین رنگ‌های متنوع و جدیدی برای آن قابل سفارش خواهد بود. دو رنگ خاص، توسط بی‌ام‌و ثبت جهانی شده است و اختصاصا برای سری ۴ استفاده خواهند شد که آبی اسنپرراکز (نام ساحلی در شرق استرالیا) و نارنجی غروب (Sunset Orange) نام دارند.

اگر نگاه دقیقی به چراغ‌های جلو بیندازید، متوجه می‌شوید که خطوطی باریک و موازی با ظرافت تمام در آن‌ها استفاده شده است که ۴ سال قبل در مدل مفهومی سری۴، ۲۰۱۳ دیده شده بود. بخش بالایی با رنگ طلایی، می‌تواند در روز روشن شود و مستقل از شش‌ضلعی پایینی عمل کند. در عقب چراغ‌ها تمام LED و در جلو از نوع BiLED خواهند بود، که برای افزایش قدرت نوردهی آن‌ها آپشن‌هایی به‌صورت سفارشی در نظر گرفته شده است.

بی ام و سری 4 / bmw 4 series

در فضای داخلی، بیشترین تغییر در نمایشگر پنل پشت فرمان دیده می‌شود که شبیه آن را پیش‌تر در سری ۷ دیده بودیم و این برای اولین بار است که در سری ۴ استفاده می‌شود. اطلاعات متنوعی روی این قسمت قابل نمایش است که چیدمان و رنگ‌بندی آن‌ها نیز می‌تواند عوض شود. دیگر نکته جالب توجه در فضای داخلی این خودرو، تبعیت نکردن بی‌ام‌و از رقبا و طراحی یک نمایشگر نه‌چندان بزرگ در وسط داشبورد است که با اندازه‌ای متوسط، بالای آن دیده می‌شود. سری ۴ مجهز به سامانه iDrive خواهد بود که تمام سیستم‌های رفاهی و ناوبری خودرو را قابل کنترل می‌کند. داشبورد و صندلی‌ها می‌توانند در سه طرح و رنگ سفارش داده شوند که ترکیب آن‌ها، برای خریدار، ۹ حالت مختلف را شامل می‌شود.

در نمای جانبی، سری ۴ تغییر چندانی نسبت به مدل ۲۰۱۶ ندارد، اما به حال خود رها نشده و خطوط روی بدنه اندکی تیزتر شده‌اند. برای مدل‌های کوپه و گرن‌کوپه، سیستم تعلیق می‌تواند روی حالت سخت تنظیم شود که در مقایسه با مدل‌های قبل، فرمان‌پذیری خودرو در شرایط اسپرت را بهبود بخشیده و کنترل آن را بهتر کرده است. توازن طولی و جانبی سری ۴ جدید ارتقاء یافته و سه نوع سیستم تعلیق استاندارد، سری M و متغیر برای آن قابل سفارش است. همراه با سری جدید لاستیک‌های انتخابی برای این مدل و بهبود فنربندی مدرن سری ۴، فرمان‌پذیری و حفظ تعادل خودرو بهبود چشمگیری داشته است.

بی ام و سری 4 / bmw 4 series

مانند گذشته، سه نوع پیشرانه بنزینی و سه مدل موتور دیزل برای سری ۴ قابل سفارش خواهد بود که شامل نسخه‌های 420i ،430i ،440i و 420d ،430d ،435d-xDrive می‌شوند.  قدرت نوع بنزینی این خودرو از ۱۸۴ اسب بخار تا ۳۲۶ اسب بخار خواهد بود که مصرف سوخت ۵.۵ تا ۸ لیتر در صد کیلومتر خواهند داشت. نمونه‌های دیزل سری۴ هم از ۱۹۰ تا ۳۱۳ اسب بخار قدرت دارند که مصرف ۴ تا ۶ لیتر گازوئیل استاندارد برای آن‌ها اعلام شده است. قرار است نسخه اقتصادی این خودرو با پیشرانه دیزلی ۱۵۰ اسب بخار با کد 418d هم معرفی شود که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و مصرف ۴.۱ تا ۴.۵ لیتر به همراه خواهد داشت.

بی ام و سری 4 / bmw 4 series

سری ۴ در سال ۲۰۱۷ با سه تیپ بدنه‌ی  کوپه، کوپه کانورتیبل (کروک) و گرن‌کوپه (چهار در) عرضه می‌شود که فناوری دو دیفرانسیل هوشمند xDrive برای همه آن‌ها قابل سفارش خواهد بود، هرچند که نمونه دیزل 435d بدون آن ارائه نمی‌شود. قیمت نهایی این خودروها به‌زودی اعلام رسمی خواهد شد اما می‌توان پیش‌بینی کرد از ۴۹ هزار دلار شروع و تا ۶۰ هزار دلار برای نمونه فول‌آپشن قابل خرید باشند.

در ادامه می‌توانید تصاویر رسمی منتشرشده از نسل جدید کوپه‌ی محبوب بی‌ام‌و را مشاهده کنید.

سری 4
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات