زیباترین خودروهای خانوادگی 2016

شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
هرچند واژه «زیبا» برای هریک از ما تعریف خاصی دارد، اما خرد جمعی نمی‌تواند جذابیت را انکار کند. این حس خوب از تماشای اجسام اطراف ما و خصوصا از خودروهایی که هر روز می‌بینیم، به روح ما تزریق می‌شود.
تبلیغات

بسیاری از علاقه‌مندان صنعت خودرو معتقدند که قیمت صرفا تعیین‌کننده جذابیت یک خودرو نیست و یک محصول ارزان‌قیمت هم می‌تواند جذاب و چشم‌نواز باشد. یک زیبایی اصیل نه‌تنها در نگاه اول، که پس از گذشت مدت‌ها، جذابیت خود را حفظ می‌کند و تحسین‌برانگیز باقی خواهد ماند. در این مطلب به معرفی زیباترین طراحی بیرونی در خودروهای روز، از نگاه کارشناسان و مصرف‌کنندگان خواهیم پرداخت. البته در نظر داشته باشید که خودروهای این لیست همگی در کلاس نمونه‌های خانوادگی قرار دارند و انواع اسپرت و سوپراسپرت در این مقاله بررسی نشده‌اند.

آئودی A7

a7

 از نمای بغل، خط منحنی سقف، یک ویژگی چشم‌نواز در طراحی A۷ است که اصطلاحا به آن فست‌بک (Fastback) گفته ‌می‌شود. این خودرو در مجموع طراحی و قابلیت‌های فنی، امتیاز ۸.۶ از ۱۰ را کسب کرده است و یک محصول موفق در بازار امریکا شمرده می‌شود. سبک طراحی فست‌بک توسط آئودی ابداع نشده اما امسال در مدل‌های مختلف، از جمله A۵ به خوبی و استادانه استفاده شده است.

کادیلاک CT6

ct6

این خودرو ترکیبی کم‌نظیر از هنر طراحی و مهندسی مدرن است. می‌توان گفت جمع زیبایی‌های CTS و حذف زشتی‌های ATS یک CT۶ را نتیجه داده است. حالا این خودرو در کلاس سدان، پرچم‌دار این برند اصیل و لوکس آمریکایی شده است و ما منتظر هستیم تا مدل اسکالا در کلاس سوپرلوکس کادیلاک، به عرضه عمومی برسد. در CT۶ پنجره‌ها باریک هستند و پهنای کمی دارند که درها را بزرگ و عظیم جلوه می‌دهند. این ابهت در کاپوت جلوی بزرگ آن به بلوغ می‌رسد.

مزدا 6

mazda6

می‌توان کل خط تولید مزدا و محصولات مختلف آن را زیبا و دلربا توصیف کرد. خط مشی طراحی این برند از سال ۲۰۱۵ دگرگون شد و حالا در تمامی خودروهای آن سبک خاصی از چراغ‌ها و جلوپنجره خودنمایی می‌کند. خودروی مزدا ۶ درکلاس سدان‌های خانوادگی نه‌تنها زیبا است، خوش‌قیمت و کم‌استهلاک نیز هست. این خودرو در ایمنی و طراحی امتیاز ۹ از ۱۰ گرفته است.

ولوو S90

volvos90

سدان جدید ولوو از چراغ‌های خاص این برند استفاده می‌کند که با خطی از LED در وسط، به امضای طراحی این خودروساز تبدیل شده است. خطوط روی کاپوت، چشم را به سمت لوگوی آن هدایت می‌کند. ولوو نیز مانند کادیلاک از پنجره‌های باریک‌تری نسبت به قبل استفاده می‌کند. حس یک خودروی ساخت سوئد از سال‌ها پیش حالتی جعبه‌ای و منحصر به‌فرد داشته است که حالا در مدل S۹۰، دیگر خسته کننده نیست. این خودرو دربازار امریکا موفقیت خیره‌کننده‌ای ندارد و بسیاری از خریداران معمول بازار، آن را چندان زیبا نمی‌دانند، اما درمقایسه با مدل‌های گذشته جذاب‌تر و موفق‌تر عمل کرده است.

بیوک ریگال

بیوک ریگال

واقعا چه‌کسی می‌تواند بیوک ریگال را زیبا و دوست‌داشتنی به حساب نیاورد. به عقیده کارشناسان، سری جدید ریگال بهترین طراحی کمپانی معظم جنرال موتورز در ۱۰ سال گذشته است. طرح مفهومی جدید بیوک با نام آویستا، نوید ادامه روند خودروهای زیبا در این برند اصیل آمریکایی را می‌دهد. اما به نظر می‌رسد ریگال با چهره فعلی‌اش به‌راحتی تا سال‌های آینده، جذاب و خوش‌فروش باقی بماند.

جیپ گرند چروکی

jeep

قدیمی‌ترین سازنده خودروهای آف‌رود و شاسی‌بلند جهان، به تولید محصولات باارزش شهرت دارد. یک مثل قدیمی در آمریکا وجود دارد که هر جیپ را ۲ برابر باارزش‌تر از پولی که برای آن پرداخت می‌شود می‌داند و البته بخشی از این ارزش مسلما به طراحی ظاهری جیپ باز‌می‌گردد. سری جدید پرچم‌دار این برند، گرند چروکی ۲۰۱۷ با اتاقی پهن و جادار، قیمتی رقابتی و ظاهری جذاب، لیست بلندبالایی از آپشن‌ها را در اختیار مصرف‌کننده می‌گذارد. اگر برای مدل فول‌‌آپشن آن هزینه شود، علاوه بر بهبود در ظاهر، یکی از بهترین خودروهای دودیفرانسیل جهان خواهد بود.

رنج‌روور

rang rover

دیگر شاسی‌بلند ساز قدیمی جهان، لندروور انگلیسی است که پایبندی شدیدی به اصول طراحی خود، خصوصا در مدل رنج‌روور دارد. طرفداران این برند معتقدند ظاهر این خودرو هرگز خسته‌کننده نمی‌شود. هرچند شرایط آیرودینامیک رنج‌روور نسبت به قبل بهتر شده است اما کاملا چهره اولین نسخه خود در ۱۹۷۰ را تداعی می‌کند. واقعیت این است که رنج‌روو، خودرویی نیست که همه آرزوی راندن آن را داشته باشند؛ اما همیشه ظاهر جذاب و تحسین‌برانگیز خود را حفظ کرده است، خصوصا برای علاقه‌مندان خودروهای کلاسیک.

هوندا سیویک

هوندا سیویک

امسال کلاس سدان‌های کامپکت، در تسخیر هوندا سیویک و هیوندا النترا بود و به نظر می‌رسد این افزایش فروش، در سال ۲۰۱۷ هم ادامه داشته باشد. کارشناسان معتقدند معدود نقاط ضعف سیویک در مدل‌های گذشته، در سری جدید بهبود یافته است. ظاهر نسخه جدید، دیگر ساده و میانه‌رو نیست و حالا حسی لوکس و قدرتمند به آن داده است. از دید توانایی‌های فنی، سیویک به‌خوبی همکلاس خود در بی‌ام‌و است و از نظر ظاهری، در میان دیگر ژاپنی‌ها ازجمله آکورا (دیگر زیرمجموعه هوندا)، یک خودروی برتر به‌حساب می‌آید. این در حالی است که قیمت سیویک جدید، نصف محصولات آلمانی در همین کلاس است.

بنتلی بنتایگا

bentayga

البته داشتن یک خودروی زیبا و منحصربه‌فرد، می‌تواند خیلی گران تمام شود. طرحی که بنتلی برای اولین شاسی‌بلند خود انتخاب کرده‌، چهره‌ای الهام گرفته از مدل موفق بنتلی کنتیننتال است. این خودروی ۲۵۰ هزار دلاری، در نمای جلو ساده و آرام به نظر می‌رسد و از نمای جانبی هم قطعات بدنه تا حد امکان به‌صورت یک‌تکه و بدون برش طراحی شده‌اند به‌طوری‌ که بزرگ‌ترین قطعه آلومینیوم به‌کاررفته در بدنه یک خودرو، به این شاسی بلند تازه‌وارد تعلق دارد. واقعیت این است که بنتلی، روی شاسی فولکس‌واگن، یک شاهکار ارزشمند ساخته است.

مرسدس بنز کوپه کلاس S

s coupe

محصول لوکس بنز، ختم کلام در زیبایی است. جزئی‌ترین قسمت‌ها در ظاهر این خودرو، حساب‌شده و دقیق طراحی شده است تا گران‌ترین محصول این برند، خصوصا در مدل کوپه، جای صحبتی باقی نگذارد. خطوط منحنی متعدد روی کاپوت و بدنه جانبی، یک چهره عضلانی و اسپرت به S کوپه داده و البته برچسب قیمت فضایی ۱۰۰ هزار دلاری برای نسخه استاندارد آن، دور از انتظار نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات