لکسوس LS 2018 معرفی شد؛ همچنان در اوج

سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
مطالعه 5 دقیقه
لکسوس LS، خودرویی بزرگ و قدرتمند در کلاس سدان‌های لوکس است که از سال‌ها پیش تا کنون، با هدف رقابت با مرسدس کلاس S و بی‌ام‌و سری ۷ عرضه می‌‍‌‌شود.
تبلیغات

فروش انفجاری اولین نسخه‌ی لکسوس با کد LS400 در سال ۱۹۹۰، موفقیتی تمام‌عیار برای این زیرشاخه‌ی تازه‌تأسیس تویوتا در زمان خود بود. جالب اینجا است که آن نسخه هم در نمایشگاه خودروی دیترویت ۱۹۸۹ رونمایی شد و سال بعد فروش بیش از ۴۰ هزار دستگاه در امریکا را تجربه کرد. امروز در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۷، بار دیگر شاهد معرفی آخرین نسخه از لکسوس سری LS هستیم. هرچند هم‌اکنون شاسی‌بلند RX پرچم‌دار لکسوس محسوب می‌شود؛ اما سری LS به دنبال تکرار افتخارات خود در ۲۶ سال پیش است.

لکسوس LS

سری ۲۰۱۸ با کد LS500 پنجمین نسل از سدان‌های لوکس و فول‌سایز لکسوس است که نسبت به مدل فعلی بزرگ‌تر، قوی‌تر و جذاب‌ترشده است. با چراغ‌های کشیده‌‌ی طرح Z و جلوپنجره‌ی خاص لکسوس‌های مدرن، زبان طراحی این برند ژاپنی کاملا حفظ شده است. با این حال، مهندسان لکسوس شخصیت سری جدید LS را ارتقا‌ء داده‌اند و با خطوطی هنرمندانه در سطوح جانبی بدنه، خصوصا روی گلگیر عقب، حسی شناور را برای آن تداعی می‌کند. هرچند LS‌-های گذشته حالتی سه تکه و جعبه‌ای در بدنه داشتند، سری جدید سنت‌شکنی کرده است و کاملا بدنه‌ای واحد و یک‌دست را نشان می‌دهد که با شیشه‌ی عقب کشیده و با شیب ملایم، سبک و استایل خود را به سمت خودروهای فست‌بک مانند آئودی A7 و پورشه پانامرا برده است.

لکسوس LS

زبان طراحی جدید لکسوس به اختصار GA-L نامیده می‌شود که مخفف معماری لوکس جهانی (Global Architecture Luxury) است. شاسی و پلت‌فرم LS500 با سری LC مشترک است؛ اما طبیعتا LS به دلیل چهاردر بودن، فاصله‌ی محورهای بیشتر و اتاق بزرگ‌تری دارد. این نسخه برخلاف گذشته با دو نوع اتاق و سایز بدنه عرضه نمی‌شود تا به‌صورت فول‌سایز، آماده‌ی رقابت با کلاس S مرسدس بنز، آئودی A7 و سری ۷ بی‌ام‌و باشد. با این هدف، ارتفاع سقف کاهش و عرض خودرو افزایش یافته است.

لکسوس LS

سیستم تعلیق چندگانه از سری جدید LC روی LS500 استفاده شده است که همراه با سامانه‌ی گردش چرخ‌های عقب بر سر پیچ‌ها، ویژگی‌های دینامیک خودرو را افزایش داده است. فنر‌های بادی تنظیم‌شونده از آپشن‌های انتخابی LS است که بهبود ارتفاع آن را به سادگی ممکن می‌کند و می‌تواند به‌صورت اتوماتیک در هنگام خروج یا ورود راننده به خودرو، ارتفاع را تغییر دهد.

تنها پیشرانه‌ای که فعلا برای LS جدید معرفی شده است، ۳.۵ لیتری شش سیلندر بنزینی همراه با توربوی دوگانه است که ۴۱۵ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد که آن را به نمونه‌ی هشت سیلندر مرسدس S550 با قدرت ۴۴۹ اسب بخار و بی‌ام‌و 750i با قدرت ۴۴۵ اسب بخار نزدیک می‌کند. لکسوس LS500 به‌طور استاندارد با گیربکس ۱۰ سرعته‌ی اتوماتیک و دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود که نمونه‌ی دو دیفرانسیل آن، قابل سفارش خواهد بود. شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت این خودرو ۴.۵ ثانیه اعلام شده است که نسبت به مدل قبلی LS460 که پیشرانه‌ی ۴.۶ لیتری ۸ سیلندر داشت، به خاطر ۲۹ اسب بخار بیشتر در LS500، بهبود یافته است.

لکسوس LS

نمای داخلی لکسوس همیشه کنترل کیفیت بسیار سخت‌گیرانه‌ای داشته است و در سری جدید LS با چرم مرغوب صندلی‌ها و طراحی چشم‌نواز داشبورد، همراه شده است. نه‌تنها انواع مختلفی از چوب و چرم در رنگ‌های گوناگون برای خریداران قابل سفارش است که نور داخل اتاق نیز می‌تواند رنگ خاص و سفارشی داشته باشد. روی طراحی درهای این خودرو بسیار دقیق کار شده است و علاوه بر استفاده‌ی هنرمندانه از چرم و چوب، طرح محل استراحت آرنج به زیبایی آن افزوده است.

لکسوس LS

نمایشگر میان داشبورد ۱۲.۳ اینچ است که می‌تواند بدون دخالت مستقیم دست و با یک پد تبلت‌مانند که در کنار صندلی قرار دارد، کنترل شود و دیگر خبری از آن دسته‌ی کوچک ماوس‌شکل نیست. تنظیمات برقی صندلی‌ها در ۲۸ حالت و استفاده از ماساژور، دیگر آپشن‌های انتخابی LS500 هستند. برای صندلی‌های عقب نیز گرم‌کن و خنک‌کننده‌ی داخلی همراه با ماساژور قابل سفارش خواهد بود.

لکسوس LS

در هوشمندسازی و فناوری خودران، سری LS جلوتر از دیگر محصولات لکسوس است و کروزکنترل هوشمند با امکان حرکت و ایست خودکار در ترافیک، آلارم صوتی در هنگام تعویض لاین، رادار تشخیص اجسام و موجودات زنده و ترمز اتوماتیک به هنگام پارک و حرکت با سرعت آهسته در این خودرو دیده می‌شود.

همه چیز در LS500 ایده‌آل و رویایی است به جز قیمت. مدیران لکسوس هنوز بهای قطعی آن را اعلام نکرده‌اند؛ اما اطمینان داده‌اند که نسخه‌ی ۲۰۱۸ از مدل فعلی که با حداقل آپشن‌ها، ۷۳هزار دلار قیمت دارد، گران‌تر و مدل فول آپشن LS500 نزدیک به ۱۰۰ هزاردلار خواهد بود. سری ۲۰۱۷ لکسوس هم‌اکنون در مقایسه با مرسدس S550 که ۹۷ هزار دلار قیمت دارد و بی‌ام‌و 750i که ۹۶ هزار دلار است، گزینه‌ای اقتصادی‌تر و پرفروش است. عرضه‌ی LS مدل ۲۰۱۸ در حدود ۱۱ ماه دیگر، آغاز خواهد شد.

لکسوس LS
لکسوس LS
لکسوس LS
لکسوس LS
لکسوس LS
لکسوس LS
لکسوس LS
لکسوس LS
لکسوس LS
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات