بتای عمومی سیستم عامل macOS Sierra با تغییرات جدید منتشر شد

شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
نسخه‌ی بعدی سیستم عامل macOS با نام Sierra، امروز به صورت یک نسخه‌ی بتا همراه با تغییرات جدید در دسترس عموم قرار گرفت. همراه زومیت باشید تا مروری بر تغییرات جدید این نسخه از سیستم عامل مک داشته باشیم.
تبلیغات

شرکت اپل امروز به صورت رسمی نسخه‌ی بتای عمومی سیستم عامل macOS را با نام Sierra منتشر کرد. به احتمال زیاد بحث برانگیزترین موردی که در macSO Sierra وجود دارد، وجود Siri اپل خواهد بود. این اولین بار است که دستیار صوتی اپل پا به سیستم عامل دسکتاپ می‌گذارد! با این وجود، ویژگی‌های قابل بحث و با ارزش دیگری هم مانند پشتیبان‌گیری خودکار از فایل‌های مهم کاربران به آی‌کلود در سیِرا وجود دارد.

اپل در سال‌های اخیر تصمیم گرفته که استفاده از نرم‌افزارهای خود را برای عموم آزاد بگذارد که انتشار نسخه‌ی بتای عمومی سیستم عامل Sierra، نشان از ادامه‌ی این روند دارد. جالب است که خود اپل هم صلاح نمی‌داند که کاربران این نسخه را در رایانه‌های مک اصلی خود نصب کنند! اگر چه نسخه‌ی بتای قبلی که مخصوص توسعه دهندگان بود پایداری نسبتا خوبی داشت، اما هنوز باگ‌ها و مشکلاتی وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم اگر به شدت وابسته به رایانه‌ی مک عزیز خود هستید، استفاده از این نسخه را فراموش کنید!

چند تغییر جزئی در نسخه‌ی بتای عمومی سیرا در مقایسه با نسخه‌ی اورجینال و اولیه‌ی آن وجود دارد. مهم‌ترین این تغییرات بازهم مربوط به سیری است که دارای کلیدهای ترکیبی جدیدی برای فراخوانی در دستگاه شده است. قبلا سیری در نسخه‌ی بتای ویژه‌ی توسعه دهندگان با کلیدهای ترکیبی Fn+ Space bar راه‌اندازی می‌شد. اما در حال حاضر باید با فشردن کلیدهای ترکیبی Command (⌘)+Space bar و نگه داشتن لحظه‌ای آن‌ها، سیری را فراخوانی کنید. این تغییر هم خوب و هم بد است!

دلیل خوب بودن آن به این خاطر است که می‌توانید با استفاده از یک کلید ترکیبی، از هر دو روش ممکن در رایانه‌ی مک برای جستجوی فایل بهره‌مند شوید. در واقع سیری و اسپاتلایت هر دو با کلیدهای ترکیبی Command (⌘)+Space bar قابل دسترسی هستند! اما به این خاطر بد است که Siri و Spotlight هر دو کار یکسانی انجام می‌دهند و شما مجبور خواهید بود که در یک لحظه‌ی معین و با یک کلید ترکیبی، فقط از یکی از این دو ابزار استفاده کنید.

نسخه‌ی بتای عمومی منتشر شده‌ی سیستم عامل سیرا، دارای قابلیتی است که اجازه‌ی قفل گشایی رایانه‌ی مک را با استفاده از یک اپل واچ دارای سیستم عامل watchOS 3 به جای تایپ رمز عبور، به کاربر می‌دهد. واچ اواس ۳ نیازمند iOS 10 است و اگر آن را نصب نکرده باشید، نمی‌توانید آن را استفاده کنید.

چندین ویژگی دیگر وجود دارد که فقط در صورت وجود آیفون دارای سیستم عامل iOS 10 امکان استفاده از آن‌ها ممکن است. یکی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها، به اشتراک گذاری حافظه‌ی کلیپ‌برد برای انجام فرآیند کپی و چسباندن است. اما خوشبختانه برای بهره‌مندی از ویژگی جدید همگام‌سازی فایل با آی‌کلود که به طور خودکار اقدام به همگام‌سازی پوشه‌ی Desktop و Documents با آی‌کلود و دستگاه دارای iOS با استفاده از یک نرم‌افزار ویژه‌ی آی‌کلود می‌کند، نیازی به وجود آیفون دارای iOS 10 نیست. به علاوه، نرم‌افزارهای Photos و Messages هم بروزرسانی بزرگی را در سیستم عامل سیِرا دریافت کرده‌اند.

طبق اظهار کارکنان اپل، نسخه‌ی نهایی سیستم عامل سیرا همراه با iOS 10 و watchOS 3 در فصل پاییز امسال منتشر خواهند شد.

آیا مایل به استفاده از نسخه‌ی بتای سیستم عامل MacOS Sierra هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات