لوسید از سدان الکتریکی فوق‌العاده لوکس خود رونمایی کرد

جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
چهارشنبه‌ گذشته، کمپانی خودروسازی لوسید موتورز (Lucid Motors) بالاخره از ایر (Air)، سدان لوکس خود رونمایی کرد.
تبلیغات

بعد از انتشار اخبار و عکس‌های غیررسمی در جریان نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس، در نهایت کمپانی لوسید از سدان تمام الکتریکی و فوق‌العاده لوکس خود با نام ایر پرده برداشت. این خودروی الکتریکی گران‌قیمت نه‌تنها رقیبی برای تسلا مدل اس خواهد بود، بلکه قصد رقابت با خودروهای بنزین‌سوز سنتی نظیر  بی‌ام‌و سری ۷ و مرسدس بنز کلاس اس دارد. انتظار می‌رود از سال ۲۰۱۸ میلادی، لوسید موتورز تولید انبوه این خودرو را در کارخانه‌ی خود واقع در آریزونای آمریکا آغاز کند.

لوسید ایر

در مراسمی که روز چهارشنبه برگزار شد، لوسید موتورز تعریف جدیدی از لوکس بودن ارائه کرد. باتری این خودرو، بزرگ‌ترین باتری موجود در دنیای خودروسازی است و نمونه‌ی استاندارد آن، درست مانند تسلا مدل اس، به یک باتری با ظرفیت ۱۰۰ کیلووات ساعت مجهز است. البته کمپانی لوسید در نظر دارد یک باتری با ظرفیت ۱۳۰ کیلووات ساعت نیز به‌عنوان گزینه‌ی اختیاری به مشتریان خود پیشنهاد دهد. با توجه به اظهارات لوسید موتورز و سامسونگ SDI (شریک لوسید در زمینه‌ی انرژی)، این خودرو با هر بار شارژ کامل قادر است مسافت ۶۴۰ کیلومتر را بپیماید.

لوسید ایر

لوسید موتورز ادعا می‌کند که این خودرو به هر سه نیاز مشتریان؛ یعنی لوکس بودن، اسپرت بودن و استفاده‌ی روزمره به‌خوبی پاسخ خواهد داد. هر موتور الکتریکی این خودرو به‌تنهایی قادر به تولید ۶۰۰ اسب بخار است و درمجموع می‌توانند قدرتی معادل ۱۰۰۰ اسب بخار تولید کنند. به لطف موتورهای پرقدرت، شتاب صفر تا ۱۰۰ ایر تنها ۲.۵ ثانیه است. موتور الکتریکی موجود در قسمت جلوی خودرو به‌صورت یکپارچه با سیستم تهویه‌ی مطبوع و سیستم تعلیق جلو، ساخته شده است و در قسمت عقب موتور الکتریکی با سیستم انتقال قدرت و سیستم تعلیق عقب یکپارچه شده است. پیتر رالینسون، مدیر تکنولوژی لوسید، در این باره می‌گوید:

با قرار دادن همه‌ی قسمت‌ها در کنار هم و ساخت یکپارچه‌ی اجزای مختلف، فضای نشستن داخل خودرو افزایش می‌یابد؛ چرا که همه‌چیز در کناره‌‌های بدنه‌ی اتومبیل جاسازی شده است.

گفتنی است که لوسید ایر به لطف رادارهای برد نزدیک و دور، دوربین‌ها و سیستم‌ Lidar، به سیستم خودران نیز مجهز است. بعضی از ویژگی‌های خودران این خودرو در زمان عرضه قابل استفاده هستند؛ اما اکثر این ویژگی‌ها در آینده و در قالب به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری قابل ارائهخواهند بود. البته تکنولوژی‌های موجود در این خودرو به همین موارد خلاصه نمی‌شوند و مانند دیگر خودروهای لوکس، لوسید ایر به یک نرم‌افزار اختصاصی مجهز است. این خودرو به سیستم کنترل صوتی شبیه آمازون اکو یا سیری مجهز است که از طریق آن می‌توان قسمت‌های مختلف داخل خودرو را کنترل کرد.

لوسید ایر

طبیعی است که این خودروی لوکس قیمتی درخور ویژگی‌های فوق‌العاده‌ی خود داشته باشد. طبق اعلام کمپانی لوسید، قیمت این خودرو با سفارش امکانات اختیاری بیش از ۱۰۰ هزار دلار است؛ اما در آینده نسخه‌ی ۶۵ هزار دلاری ایر نیز تولید خواهد شد. در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری را از این خودروی زیبا مشاهده کنید:

لوسید ایر
لوسید ایر
لوسید ایر
لوسید ایر
لوسید ایر
لوسید ایر
لوسید ایر
لوسید ایر
لوسید ایر
لوسید ایر
لوسید ایر
لوسید ایر
لوسید ایر
لوسید ایر
لوسید ایر
لوسید ایر
لوسید ایر
لوسید ایر
لوسید ایر
لوسید ایر

لطفا نظرات خود را در مورد خودروهای الکتریکی و به‌ویژه لوسید ایر با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات