بررسی می میکس شیائومی

شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 15 دقیقه
بررسی می میکس شیائومی گوشی بدون حاشیه و فوق‌العاده جذاب و خوش‌ساختی که نوید آینده‌ای متفاوت را برای گوشی‌های موبایل می‌دهد.
تبلیغات

می میکس شیائومی با نسبت بدنه به صفحه نمایش ۹۱ درصدی، در سه لبه‌ی خود عملا هیچ حاشیه‌ای ندارد و البته بدنه‌ای سرامیکی و فناوری‌های متعدد به کار گرفته‌شده، این گوشی را جذاب‌تر هم کرده‌اند.

شیائومی شرکتی بزرگ است که محصولات متعددی در رده‌های مختلف دارد. این شرکت چینی در بخش گوشی‌های هوشمند همواره با دستگاه‌های قدرتمند اما با قیمت پایین‌تر خود شناخته می‌شود و حتی در این بخش به دلیل تفاوت ظاهری کم با سایر گوشی‌های هوشمند، لقب اپل چین را نیز به خود گرفته است. اما امسال شیائومی برای آن‌که نشان دهد شرکتی پیرو نبوده و نوآوری‌های بسیاری را با خود دارد، اقدام به معرفی گوشی کرده است که هیاهوی زیادی در بین علاقه‌مندان گوشی‌های هوشمند به پا کرد.

شیائومی می میکس گوشی هوشمند جدیدی است که به‌راحتی می‌توان طراحی آن را در تمامی بخش‌های حیرت‌‌آور دانست. سه لبه‌ی بدون حاشیه، بدنه‌ی تماما سرامیکی، حذف اسپیکر مکالمات و جایگزینی آن با نوآوری جدید و جالب در کنار بسیار موارد دیگر باعث شده‌اند تا میکس گوشی هیجان‌انگیزی باشد. اما استفاده از این گوشی در دنیای واقعی چه تجربه‌ای در بر خواهد داشت؟ در ادامه با بررسی این گوشی جذاب همراه زومیت باشید.

برای خرید گوشی می میکس شیائومی می توانید به فروشگاه آی سی موبایل مراجعه کنید.

بررسی ویدیویی

دانلود 360P  |   دانلود 720P

طراحی

قطعا بزرگ‌ترین جذابیت و البته زیبایی می میکس در بخش طراحی آن است. بهتر است در جمله‌ی اول بگویم این گوشی زیباترین گوشی است که تا به حال با آن کار کرده‌ام. حاشیه‌های بسیار کم صفحه نمایش به هنگام روشن شدن آن، به‌شدت کاربر را متحیر خواهند کرد. کار با این گوشی و در دست گرفتن آن حس عجیبی همانند در دست داشتن پنل صفحه نمایش به‌جای یک گوشی را می‌دهد. قطعا می میکس را می‌توان گوشی دانست که از میان تخیلات چندین ساله‌ی ما در مورد آینده‌ی این دستگاه‌ها بیرون کشیده شده است.

می میکش شیائومی / memix

تنها بخشی از پنل جلوی گوشی که دارای حاشیه‌ است بخش پایین صفحه نمایش است که دوربین سلفی را در خود جا داده و البته راه را برای گذاشتن اسپیکر و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا در پایین گوشی هموار کرده است. حاشیه‌ی پایین دستگاه، باعث شده است بخشی از گوشی برای قرار گرفتن انگشت‌ها وجود داشته باشد. البته این بخش از می‌میکس، دکمه‌های ناوبری فیزیکی را مانند گوشی‌های گذشته‌ی شیائومی در خود جا نداده و این شرکت چینی برای اولین بار از دکمه‌های ناوبری روی صفحه نمایش استفاده کرده است.

می میکش شیائومی / memix

اما نکات جالب در مورد می‌میکس به صفحه نمایش بدون حاشیه‌ی آن ختم نمی‌شود. شیائومی در این گوشی از بدنه‌ای سرامیکی نیز بهره برده است. چند سالی است که انتظار استفاده از سرامیک را در بین پرچم‌داران معروف به‌خصوص آیفون‌های اپل می‌کشیم، اما شیائومی با می‌میکس خود را به‌عنوان اولین گوشی تمام سرامیکی مطرح بازار، شناساند. سرامیک به دلیل سختی بسیار زیادی که دارد نسبت به شیشه و حتی پوشش‌هایی مانند گوریلا گلس بسیار مقاوم‌تر است و کلید و سکه و موارد مشابه نمی‌توانند به‌راحتی باعث ایجاد خط و خش روی آن شوند. البته جنس سرامیکی باعث شکننده‌شدن گوشی می‌شود؛ به این معنا که برخورد گوشی به زمین صدمات بیشتری به بدنه‌ی سرامیکی در مقایسه با بدنه‌ای پلاستیکی وارد خواهد کرد. باز طرفی حاشیه‌ی کم صفحه نمایش نیز مزید بر علت است تا گوشی آسیب‌پذیرتر از گوشی‌های هوشمند معمول بازار باشد.

می میکش شیائومی / memix

اما از زیبایی می‌میکس که بگذریم، در این گوشی شاهد حضور پورت‌های معمول مانند جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و پورت یو‌اس‌بی نوع سی نیز هستیم تا گوشی از این لحاظ کامل باشد. در پشت گوشی دوربین و در زیر آن تنها حسگر اثر انگشت قرار گرفته است. البته حسگر اثر انگشت تقریبا هم‌سطح با قاب پشتی گوشی است که کمی تشخیص آن را سخت می‌کند.

نکته‌ی جالب دیگری که در شیائومی می‌میکس جلب توجه می‌کند؛ این است که شرکت چینی لوگوی خود را در هیچ بخش از گوشی قرار نداده تا به زیبایی می‌میکس آسیبی نرسد. البته در بخش پشتی گوشی تنها عبارت «میکس طراحی شده توسط می» حک ‌شده است که تنها با دقت کردن می‌توانید آن را مشاهده کنید. نبود لوگو و عبارات اضافی باعث شده است گوشی ساده‌تر و زیباتر شود.

می میکش شیائومی / memix

از طرفی ممکن است تصور کنید استفاده از باتری حجیم و سرامیک در ساخت گوشی باعث افزایش وزن گوشی شود؛ اما وزن ۲۰۹ گرمی می‌میکس برای یک گوشی ۶.۴ اینچی مطلوب است و توزیع وزن مناسب نیز باعث شده استفاده از گوشی در طولانی‌مدت ایجاد خستگی نکند.

در حالت کلی به‌طور قطع می‌میکس زیباترین گوشی هوشمندی است که تا به حال شانس کار و بررسی آن را داشته‌ام. هر چند ممکن است در سال ۲۰۱۷ گوشی‌های بیشتری را با این طراحی ببینیم؛ اما می‌میکس اولین گوشی هوشمندی است که به‌صورت گسترده طراحی بدون حاشیه را به ارمغان آورد تا راه را با جرئت خود برای دیگران هموار کند. شاید حذف جک ۳.۵ میلی‌متری صدا جرئت می‌خواست؛ اما ساخت گوشی بدون حاشیه با نوآوری‌های بسیار و طراحی عجیب، گویی گوشی‌های هوشمند را یک نسل به جلو برده است.

اسپیکر

شیائومی در می‌میکس از اسپیکری تک‌کاناله در فریم زیری گوشی بهره برده است. ممکن است در ابتدا تصور کنید هر دو شیار در نظر گرفته‌شده، مربوط به اسپیکر هستند؛ اما این‌گونه نیست و تنها بخش سمت راست مربوط به اسپیکر است و بخش سمت چپ برای انجام مکالمات در نظر گرفته شده است.

می میکش شیائومی / memix

همان‌طور که انتظار داشتیم این اسپیکر کیفیت متوسطی دارد و نمی‌توان روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد. اما از طرفی با توجه به اینکه گوشی حاشیه‌های بسیار کمی دارد، انتظار اسپیکر دوگانه در پنل جلو منطقی نیست و البته قطعا کم بودن حاشیه‌های صفحه نمایش را به استفاده از اسپیکرهای دوگانه در پنل جلو، ترجیح می‌دهم زیرا کمتر پیش می‌آید که از اسپیکرهای گوشی خود برای گوش دادن به صوت‌های مختلف استفاده کنم، اما زیبایی گوشی همواره من را مجذوب خود می‌کند.

البته در این بخش بد نیست اشاره‌ای به فناوری نوآورانه‌ای که در بخش اسپیکر مکالمات استفاده شده نیز داشته باشیم. شاید برای بسیاری سوال بوجود آمده باشد که مکالمه با این گوشی چگونه صورت می‌پذیرد. شیائومی در این بخش از فناوری پیزوالکتریک بهره برده است که با استفاده از مجموعه‌ای از عملکردها مانند ارتعاش سرامیک و تبدیل دیجیتال به آنالوگ یا همان DAC صدا را به نوعی با ارتعاش تولید می‌کنند. هر چند این فناوری در نوع خود بسیار جالب است و قرار دادن گوشی روی صفحه نمایش و مکالمه با افراد بسیار جذاب است اما اسپیکر مکالمات کیفیت چندان بالایی نداشته و صدای آن وضوح متوسطی دارد. به عنوان مثال اگر در محیط‌هایی با صدای زیاد قصد مکالمه با گوشی می‌میکس را داشته باشید به احتمال زیاد حجم صدای اسپیکر برای مکالمه مناسب نخواهد بود. از طرفی در هنگام مکالمه صدای پخش شده در محیط توسط این اسپیکر زیاد است و احتمالا اطرافیان شما در هنگام مکالمه می‌توانند مکالمات شما را به راحتی بشوند. با این حال این فناوری نوآورانه در ابتدای مسیر خود قرار دارد و بدون شک بهترین راه برای حذف اسپیکرهای مکالمه و حاشیه در بخش بالای گوشی بوده است.

صفحه نمایش

شیائومی برای می‌میکس صفحه نمایش بزرگ ۶.۴ اینچی را در نظر گرفته است که البته در این بخش نیز شاهد استفاده از فناوری متفاوتی هستیم. این صفحه نمایش رزولوشن ۲۰۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد که البته دلیل این رزولوشن عجیب، نسبت طول به عرض ۱۷ به ۹ این گوشی است که با نسبت تصویر معمول ۱۶ به ۹ اندکی تفاوت دارد. این موضوع باعث می‌شود هنگام تماشای ویدیو، حاشیه‌های بسیار باریکی در بالا و پایین صفحه نمایش به وجود بیاید.

می میکش شیائومی / memix

اما ممکن است استفاده از رزولوشن 1080p در صفحه نمایش با ابعاد ۶.۴ اینچی، آن‌ هم در سال ۲۰۱۶ برای یک پرچم‌دار به نظر عجیب برسد، اما استفاده از این گوشی شما را متقاعد خواهد کرد که انتخاب شیائومی را تحسین کنید؛ چرا که قطعا در استفاده‌های عادی تفاوت آن را با پنل‌های QHD متوجه نخواهید شد. به علاوه استفاده از رزولوشن پایین به معنای بالا رفتن میزان شارژدهی باتری است که همواره خبر خوبی به شمار می‌رود.

همچنین پنل IPS LCD می‌میکس بسیار باکیفیت است و زوایای دید بسیار خوبی دارد و البته در فضای بیرونی، به‌خصوص زمانی که نور مستقیم روی صفحه نمایش می‌تابد، روشنایی بالای آن باعث می‌شود تا در دیدن محتوا دچار مشکل نشوید. به‌طور کلی صفحه نمایش مورد استفاده در می‌میکس بسیار باکیفیت است و قطعا در استفاده از آن جای خالی پنل‌های QHD را احساس نخواهید کرد.

نرم‌افزار

می‌میکس گوشی مختص بازار چین است و این موضوع کاملا در رابط کاربری MIUI به چشم می‌آید. MIUI یکی از رابط‌های کاربری است که بیشترین فاصله را با اندروید خام دارد و البته چینی بودن این رابط کاربری باعث شده است اثری از اپلیکیشن‌های گوگل در آن وجود نداشته باشد. خوشبختانه می‌توانید تمام اپلیکیشن‌های گوگل را به‌راحتی روی این گوشی نصب کنید.

می میکش شیائومی / memix

اما رابط کاربری تنها بخشی از تفاوت‌های بسیار زیاد MIUI با اندروید خام است. نوار اعلانات متفاوت، نبود اپ دراور، آیکون‌های کاملا متفاوت و البته امکانات متعدد بسیار زیاد که در اندروید خام وجود ندارند، از دیگر تفاوت‌های نرم‌افزار شیائومی با اندروید خام هستند. برای مثال می‌توانید فونت گوشی را عوض کنید و حتی قالبی کاملا متفاوت برای گوشی در نظر بگیرید. به‌علاوه می‌توانید در اقدامی بسیار کاربردی، سرعت اینترنت و نرخ انتقال دیتا را در هر لحظه در نوار اعلانات، مشاهده کنید.

اسکرین شات می میکس

Dual Apps بخشی دیگری است که با استفاده از آن می‌توانید دو نسخه از یک اپلیکیشن داشته باشید، بدون آن‌که این دو نسخه ارتباطی با یکدیگر داشته باشند. هر اپلیکیشنی را می‌توانید با این ویژگی به دو یا چند اپلیکیشن مستقل تبدیل کنید.

Dual space بخش دیگری است که با استفاده از آن می‌توانید یک بخش کاملا متفاوت داشته باشید که کاملا مستقل عمل می‌کند. به این معنی که گالری عکس مربوط به خود را دارد و برای ورود به آن می‌توانید اثر انگشت متفاوت یا رمزی متفاوت را نیز در نظر بگیرید. این ویژگی باعث می‌شود در دو بخش مختلف از حافظه، در واقع دو گوشی متفاوت داشته باشید.

می‌میکس اولین گوشی شیائومی است که از دکمه‌های ناوبری روی صفحه نمایش بهره می‌برد و البته اگر به آن‌ها علاقه نداشته باشید، می‌توانید دکمه‌ها را محو کنید و از ویژگی Quick Ball بهره ببرید که به شما اجازه می‌دهد تمامی دکمه‌ها ناوبری را در زیر یک دکمه‌ی مجرد - که می‌توان آن را در هر بخشی از صفحه نمایش قرار داد - در اختیار داشته باشید.

این رابط کاربری با ظاهری کاملا متفاوت، ممکن است باب میل بعضی افراد باشد و برخی دیگر از آن ناراضی باشند. به‌شخصه ظاهرا رابط کاربری پیکسل‌ها را به رابط کاربری MIUI ترجیح می‌دهم و به همین دلیل با استفاده از بسته‌ی آیکون‌ها و البته لانچری متفاوت آن را به شکل دلخواه خود درآوردم که بار دیگر حق انتخاب‌ و آزادی عمل سیستم عامل اندروید را به رخ می‌کشد. 

دوربین

شیائومی در می‌میکس از دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی استفاده کرده است. اما در همان ابتدا باید گفت دوربین این گوشی در بهترین حالت، عملکردی متوسط دارد و بار دیگر نشان می‌دهد که تعداد پیکسل‌ها در کیفیت عکس چندان تأثیرگذار نیستند. کیفیت تصاویر ثبت‌شده در شرایط نوری مناسب، متوسط و در برخی موارد خوب است. رنگ‌ها طبیعی جلوه می‌کنند و جزئیات مناسب هستند؛ اما رنگ‌ها اندکی مرده هستند و چشم‌نواز به نظر نمی‌رسند. 

می میکش شیائومی / memix

جایی که کیفیت افت محسوسی می‌کند، زمانی است که نور در محیط کم باشد. در این حالت نویز تصاویر به‌شدت بالا می‌رود و از طرفی جزئیات نیز به‌شدت افت می‌کنند و عملا اختلاف فاحشی بین عملکرد این دوربین و دوربین گوشی‌های هوشمند به چشم می‌خورد. 

به‌طور کلی با توجه به این‌که شیائومی در هیچ بخشی برای می‌میکس کم نگذاشته است، انتظار تصاویر بسیار بهتری داشتیم اما متأسفانه این‌گونه نیست و دوربین می‌میکس از نقاط ضعف آن در مقایسه با رقبا به شمار می‌رود.

نمونه تصاویر دوربین می‌میکس:

نمونه تصاویر می میکس
نمونه تصاویر می میکس
نمونه تصاویر می میکس
نمونه تصاویر می میکس
نمونه تصاویر می میکس
نمونه تصاویر می میکس
نمونه تصاویر می میکس
نمونه تصاویر می میکس
نمونه تصاویر می میکس
نمونه تصاویر می میکس
نمونه تصاویر می میکس
نمونه تصاویر می میکس

بازده و عملکرد

می میکش شیائومی / memix

سیستم-روی-یک-چیپ اسنپدراگون ۸۲۱ را یک حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی همراهی می‌کند. می‌میکس در دو نسخه با حافظه‌های داخلی ۲۵۶ و ۱۲۸ گیگابایت عرضه می‌شود و متأسفانه امکان ارتقاء این حافظه وجود ندارد.

جدول بنچمارک‌ ابزارهای موبایل پرچم‌دار

تلفن / تبلت

AnTutu 6

3DMark

IceStorm

PC Mark

Work 2.0

Overall/

Web Browsing 

Geekbench 4

Single / Multi

GFX Bench

  Manhaten 3.1

Offscreen / 

GFX Bench

Car Chase

Offscreen / 

GFX Bench

 T-Rex

OffScreen /  

Vellamo

Browser /

Metal

CF Bench

v1.3

Xiaomi Mi Mix

138654

26098

6798

5902

1821

4296

46FPS

22FPS

19FPS

19FPS

57FPS

63FPS

5978

3124

69034

Google Pixel Xl

138,423

25,856

6589

5871

1478

4218

44FPS

21FPS

18FPS

17FPS

57FPS

62FPS

5846

3087

68021

Google Pixel

139,879

25,256

6896

5987

1498

4198

48FPS

22FPS

19FPS

17FPS

58FPS

63FPS

5936

3112

68978

Huawei Mate 9

122,178

27,471

6321

5612

1940

5855

20FPS

20FPS

12FPS

11FPS

57FPS

62FPS

- / 3382

59,427

Moto Z

136846

24987

18FPS

32FPS

12FPS

19FPS

4901

3458

65879

Xiaomi Mi5s

134568

25648

1701

3992

26FPS

26FPS

16FPS

16FPS

4896

3345

64359

Xiaomi Mi5s Plus

133451

24876

4875

3302

64215

Xperia XZ

124589

24569

4856

3256

64589

Apple iPhone 7

168242

Galaxy Note 7

132586

23989

4823

2956

63989

Xiaomi Mi 5

122695

26859

4896

3485

65847

OnePlus 3

141895

27546

4986

3568

66587

LG G5

128459

26152

4869

3465

65986

HTC 10

132456

24589

4568

3569

64589

Huawei P9

95369

19026

5401

2956

48963

Galaxy S7 edge

127589

24046

4789

3058

65489

همان‌طور که انتظار داشتیم، می‌میکس با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۱ توانست در بنچمارک‌ها امتیازهای بالایی کسب کند و البته تجربه‌ی روزمره نیز این نتایج را تصدیق می‌کنند. حرکت در بین بخش‌های مختلف رابط کاربری به‌راحتی صورت می‌گیرد و اجرای اپلیکیشن‌ها نیز به‌سرعت انجام می‌گیرد. اجرای بازی‌های خیلی سریع است و مشکلی از بابت عملکرد می‌میکس در هیچ بخشی نخواهید داشت.

باتری

شیائومی یک باتری با ظرفیت ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برای می‌میکس در نظر گرفته است. طبق روال همیشگی برای تست باتری، کلیه‌ی ارتباط‌های بی‌سیم را قطع کردیم و روشنایی دستگاه را روی ۵۰ درصد قرار دادیم و ویدئویی با رزولوشن HD را تا رسیدن شارژ باتری از ۱۰۰ درصد به صفر پخش کردیم. باتری می‌میکس توانست در این آزمایش قبل از اتمام کامل شارژ، ۱۴ ساعت و ۱۰ دقیقه دوام بیاورد که این مدت‌زمان بسیار خوبی است. همچنین این گوشی می‌تواند بیش از ۱۳ ساعت وب‌گردی را هم تضمین کند.

می میکش شیائومی / memix

البته این معیارها به‌عنوان بنچمارک هستند و تجربه‌ی روزانه، عملکرد بهتری نشان می‌دهد. برای بسیاری مهم است بدانند علاوه بر اینکه در طی شبانه‌روز باتری گوشی پاسخگو است یا خیر، چند ساعت صفحه نمایش آن در این مدت روشن بوده و در این مدت چه استفاده‌هایی از گوشی شده است. بهترین معیار برای سنجش زمان روشن بودن صفحه نمایش، بخش Screen On Time در تنظیمات باتری است. دقت کنید که این مقدار به معنای مدت‌زمان شارژدهی باتری نیست، بلکه نشان می‌دهد در مدت رسیدن شارژ باتری از ۱۰۰ درصد به صفر، صفحه نمایش چند ساعت روشن بوده است.

مدت‌زمان SOT در گوشی می‌میکس در تجربه‌ی کاری ما با این گوشی، در حدود ۷ ساعت به‌صورت منظم بود. در مدت این ۷ ساعت، حدود یک ساعت و نیم به تماشای ویدیو نشسته‌ایم، حدود چهار ساعت به وبگردی و کار در شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان پرداخته‌‌ایم و یک ساعت و نیم باقی‌مانده نیز مربوط به انجام بازی و عکاسی می‌شود. این استفاده، یک استفاده‌ی سنگین به‌حساب می‌آید که می‌میکس به‌راحتی می‌تواند یک روز را برای انجام هرگونه کاری شارژدهی کند.

#

نمایشگر

ظرفیت

(mah)

ویدیو

(h)

وب‌گردی

(h)

PC Mark 

(h)

Xiaomi Mi Mix

1080p / "6.4

4400

14:10

13:40

10:13

Pixel XL Google

5.5" / QHD

3450

11:10

9:30

8:16

Pixel Google

5" / 1080p

2770

11:20

8:10

7:43

Huawei Mate 9

5.9" / 1080p

4,000

14:15

14:17

9:22

Huawei Honor 8

5.2" / 1080p

3,000

9:00

10:40

Huawei Nova Plus

5.5" / 1080p

3,340

11:00

10:50

Motorola Moto Z

5.5" / QHD

2,600

8:50

6:50

Xiaomi Mi 5s

5.15" / 1080p

3,200

13:00

12:10

iPhone 7

4.7" / 750p

1,960

9:20

10:00

Xperia XZ

5.2" / 1080p

2,900

9:00

9:20

iPhone 7 Plus

5.5" / 1080p

2,900

14:20

12:00

Xperia XA Ultra

6.0" / 1080p

2,700

8:50

8:00

Huawei P9 Lite

5.2" / 1080p

3,000

11:06

11:30

Galaxy C5

5.2" / 1080p

2,600

8:20

9:00

جمع‌بندی

ابتدا و قبل از هر جمله‌ای باید گفت بدون شک می‌میکس زیباترین گوشی هوشمند تا به امروز است. صفحه نمایش بدون حاشیه، بدنه‌ی سرامیکی، ظرافت بسیار زیاد در طراحی و کیفت ساخت عالی باعث می‌شوند از همان لحظه‌ی اول پرچم‌دار شیائومی شما را مجذوب خود کند. البته شیائومی در این گوشی تنها به زیبایی توجه نداشته و پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۲۱ را در کنار صفحه نمایش باکیفیت و باتری با شارژدهی عالی قرار داده است تا می‌میکس از لحاظ عملکرد نیز در حد پرچم‌داران حال حاضر باشد.

می میکش شیائومی / memix

اما با این حال دوربین ضعیف و لک‌پذیر بودن بدنه‌ی در کنار  لیز بودن آن را نباید در بخش نقاط منفی نادیده گرفت. در نهایت می‌توان گفت به‌احتمال زیاد کسانی که قصد خرید می‌میکس دارند، بیشتر به دنبال گوشی زیبا هستند تا یک گوشی با دوربین عالی. اگر شما نیز جزو این افراد هستید و زیبایی گوشی برای شما بسیار مهم است، بدون شک در حال حاضر گزینه‌ای زیباتر از می‌میکس نخواهید یافت.

نکات مثبت

  • کیفیت ساخت عالی
  • صفحه نمایش بدون حاشیه و زیبایی بی‌نظیر گوشی
  • بدنه‌ی باکیفیت سرامیکی
  • باتری با شارژدهی عالی
  • صفحه نمایش بسیار خوب

نکات منفی

  • دوربین ضعیف
  • لک گرفتن آسان گوشی و لیز بودن بدنه
  • نبود رام گلوبال برای گوشی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات