مسابقه انسان‌های پرنده در دبی! [تماشا کنید]

شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
دو جت‌پک‌سوار درحال پرواز در کنار هم
در مسابقه‌ای بسیار هیجان‌انگیز، جت‌پک‌سوارها در دبی باهم رقابت کردند.
تبلیغات

در صحنه‌هایی که انگار مستقیماً از دل فیلم‌های ابرقهرمانی مارول بیرون آمده‌اند، چندین خلبان و جت‌پک‌هایشان در مسابقاتی بی‌سابقه، با سرعت‌های باورنکردنی در امتداد خط ساحلی دبی مسابقه دادند.

پنج جت‌پک‌سوار در حال پرواز بالای سطح آب در کنار هم و نزدیکی مانع بادی

شرکت‌کنندگان با جت‌پک‌های قدرتمند ۱٬۵۰۰ اسب‌بخاری طراحی‌شده‌ی شرکت بریتانیایی Gravity Industries، از روی سکوهایی بلند شدند و به‌لطف موتور‌های جت کوچکی که به پشت و دست‌هایشان متصل شده بود، آزادانه و با حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتربرساعت درست بالای سطح آب به‌پرواز در آمدند.

ریچارد براونینگ، خلبان ارشد و مؤسس گِرویتی اینداستریز، خودش نیز جزو هفت نفر شرکت‌کننده بود. وی می‌گوید که خلبانی جت‌پک‌ها نزدیک‌ترین تجربه به رؤیای پرواز‌کردن شبیه به ابرقهرمان‌هایی نظیر مرد آهنی است.

عیسی کالفون، برنده‌ی مسابقات با جام در دست
عیسی کالفون، برنده‌ی مسابقات
ریچارد براونینگ با لباس جت‌پک زد روی باند هواپیما - پس زمینه‌ی آسمان خراش‌های دبی
ریچارد براونینگ، خلبان و مؤسس گراویتی اینداستریز

به‌گزارش آسوشیتدپرس، این مسابقه که روز چهارشنبه ۲۸ فوریه (۹ اسفند) با همکاری شورای ورزش دبی برگزار شد، به‌جز دو مورد عمدتاً بدون حادثه بود. در یکی از این موارد، دو خلبان در میانه‌ی هوا باهم برخورد کردند؛ اما توانستند کنترل خود را حفظ کنند و به مسابقه ادامه دهند.

باردیگر نیز احمد الشحی، خلبان تازه‌کار اماراتی، به داخل آب سقوط کرد؛ اما آسیبی ندید و نجات‌دهندگان به‌سرعت او را بیرون کشیدند. در‌نهایت، عیسی کالفون، خلبان بریتانیایی، با پیشی‌گرفتن از بقیه، جام قهرمانی را به خانه برد.

یک جت‌پک‌سوار با لباس سبز درحال پرواز از نمای کناری
یک جت‌پک سوار از نمای پشت کنار سکوی ساحلی نزدیک به تماشاگران
یک جت‌پک سوار در حال سقوط در آب
دو خلبان در حال پرواز بالای سطح دریا - با پس زمینه‌ی کشتی‌ها

هرکدام از این جت‌پک‌ها بیش از ۴۵۰ هزار دلار قیمت دارند و از سوختی مبتنی‌بر نفت سفید مشابه هواپیماهای مسافربری استفاده می‌کنند. براونینگ کاربرد‌های نظامی و امدادی و سرگرمی را برای این فناوری پیش‌بینی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات