آذری جهرمی: دانلود غیر ضروری را در هنگام پخش زنده فینال جام قهرمانان آسیا متوقف کنید

شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
آذری جهرمی در خصوص ترافیک بین‌الملل کشور هم‌زمان با برگزاری بازی فینال جام قهرمانان باشگاه‌های آسیا، پیش‌بینی رکوردشکنی کرد و از مردم خواست دانلود غیر ضروری را متوقف کنند.
تبلیغات

روز گذشته انتشار خبری در مورد بازی فینال جام قهرمانان آسیا این بازی را برای فوتبال‌دوستان ایرانی بیش‌ازپیش مهم کرد. بر اساس برنامه‌ریزی‌ مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا، عادل فردوسی‌پور گزارش بازی فینال پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره‌ی جنوبی را در صفحه‌ی رسمی اینستاگرام AFC فارسی به عهده گرفته است؛ فردوسی‌پور یکی از پرطرفدارترین چهره‌های تلویزیون ایران، پس از متوقف شدن پخش برنامه‌ی نود هیچ فوتبالی گزارش نکرده است.

پس از آنکه روز گذشته خبر پخش مسابقه فوتبال با گزارش عادل فردوسی‌پور در صفحه‌ی AFC منتشر شد، تعداد دنبال‌کنندگان صفحه‌ی فارسی AFC به یکباره رشد خیره‌کننده‌ای تجربه کرد و از حدود ۳۰۰ هزار نفر به حدود  ۲ میلیون‌ نفر رسید. در حال حاضر تعداد دنبال‌کنندگان صفحه‌ی فارسی AFC در اینستاگرام، از صفحه‌ی جهانی AFC‌ فراتر رفته است و انتظار می‌رود این رقم همچنان رو به افزایش باشد. از سویی دیگر همین موضوع و برنامه‌ریزی علاقمندان به فوتبال و عادل فردوسی‌پور برای دیدن مسابقه از طریق اینستاگرام باعث شده  است نگرانی‌هایی در مورد کیفیت اینترنت بین‌الملل در ساعات انجام بازی ایجاد شود. محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات کشور، دقایقی پیش به این موضوع واکنش نشان داد و از مردم خواست دانلود غیرضروری را متوقف کنند تا مشکلی در ترافیک بین‌الملل پیش نیاید.

یادداشتی کوتاه برای گزارش فوتبال امروز#پرسپولیس pic.twitter.com/6PGNGREklL— MJ Azari Jahromi (@azarijahromi) December 19, 2020

آذری جهرمی با اشاره به سابقه‌ی مسابقات فوتبال مهم، به این نکته اشاره کرد که پیش‌تر، مصرف ترافیک بین‌الملل هم‌زمان با مسابقات بزرگ به نصف کاهش پیدا می‌کرد؛ چرا که مردم از سرویس‌های داخلی برای تماشای مسابقات استفاده می‌کردند. با توجه به برنامه‌ریزی مخاطبان برای دنبال کردن مسابقه فینال از طریق صفحه‌ی اینستاگرام AFC، بدون ‌شک ترافیک بین‌الملل به‌شدت افزایش خواهد یافت. جهرمی ضمن اشاره به اینکه مسئولان وزارت ارتباطات با احترام به انتخاب مخاطبان در تلاش برای همراهی با کاربران هستند، خواسته است تا کاربران اینترنت از دانلود‌ پرحجم طی ساعات برگزاری بپرهیزند. 

جهرمی در انتهای پیام خود، ضمن پیش‌بینی رکوردشکنی جهانی پخش زنده به واسطه‌ی این رقابت، به کار دشوار اینستاگرام به‌عنوان نرم‌افزار میزبان اشاره کرده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات