تماشای پخش زنده فینال لیگ قهرمانان آسیا در اینستاگرام با کامپیوتر یا تلویزیون

شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
اگر می‌خواهید لایو اینستاگرام فینال جام باشگاه‌های آسیا با گزارش عادل فردوسی‌پور را در مانیتور یا تلویزیون تجربه کنید، با ما همراه باشید.
تبلیغات

سرانجام بعد از انتظار طولانی، فینال جام باشگاه‌های آسیا فرارسید و پیج اینستاگرام AFC فارسی در خبری هیجان‌انگیز اعلام کرد که این فینال را عادل فردوسی‌پور گزارش خواهد کرد. اگر می‌خواهید این لایو اینستاگرامی را روی مانیتور یا تلویزیون خود تجربه کنید، با این مقاله همراه باشید.

استقبال از گزارش عادل فردوسی‌پور به قدری زیاد بود که در کمتر از دو روز، نزدیک به یک میلیون و پانصد هزار دنبال‌کننده جدید به پیج فارسی AFC در اینستاگرام اضافه شد؛ فالوورهایی که بدون شک تعداد زیادی از آن‌ها قصد تماشای فینال از طریق لایو این پیج دارند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، به کمک توضیحات این پست می‌توانید این لایو اینستاگرامی را در صفحه‌ی مانتیور لپ‌تاپ و دسکتاپ یا تلویزیون تماشا کنید. برای این کار تنها به یک نرم‌افزار شبیه‌ساز اندروید و یک کابل HDMI نیاز دارید.

تماشا در کامپیوتر به کمک شبیه‌ساز اندروید

تماشای لایو در نسخه‌ی تحت ‌وب اینستاگرام و بدون نیاز به نرم‌افزار کمکی ممکن است؛ اما نکته‌ای که باعث می‌شود تماشای پخش‌زنده‌ی فینال امروز بدون شبیه‌ساز اندروید شدنی نباشد، پرتره بودن پخش لایو در نسخه‌ی تحت ‌وب و نبود قابلیتی برای چرخش ۹۰ درجه تصویر است که به دلیل نسبت تصویر افقی مسابقه‌ی فوتبال، عملا تماشا کردن آن را نشدنی می‌کند.

کاربران گوشی موبایل در این مواقع می‌توانند به‌سادگی گوشی خود را بچرخانند اما در کامپیوتر چنین امری شدنی نیست؛ از همین رو، به یک شبیه‌ساز اندروید نیاز خواهیم داشت تا بتوانیم صفحه اینستاگرام را ۹۰ درجه بچرخانیم و لایو را به‌صورت تمام‌صفحه تماشا کنیم.

می‌توانید از هر نوع شبیه‌ساز اندروید که قابلیت Screen Rotate داشته باشد استفاده کنید. ما در این مقاله، از نرم‌افزار NoxPlayer استفاده کرده‌ایم که علاوه بر حجم نسبتا مناسب ۳۷۰ مگابایتی، اجرای سبک و روانی دارد. کافی است با مراجعه به سایت رسمی شبیه‌ساز ناکس یا جستجوی «دانلود شبیه‌ساز اندروید Nox» در گوگل، این برنامه را (ترجیحا نسخه ۶.۶.۱.۵) دریافت و نصب کنید.

حال نوبت به نصب اپلیکیشن اینستاگرام روی شبیه‌ساز است که برای این مرحله بعد از انتخاب App Center، اینستاگرام را پیدا و نصب کنید. البته قبل از آغاز عملیات نصب، برای فعال‌سازی پلی‌استور باید جیمیل خود را وارد کنید. همچنین امکان دانلود جداگانه فایل Apk اینستاگرام و نصب دستی آن نیز وجود دارد. پس از نصب و ورود به برنامه، به پیج AFC فارسی مراجعه و روی لایو کلیک کنید تا شروع به پخش کند.

حالا به‌عنوان قدم اصلی و آخر، روی گزینه‌ی Rotate در منوی کناری کلیک یا از کلیدهای ترکیبی Ctrl+F11 استفاده کنید تا صفحه‌ی اینستاگرام در شبیه‌ساز، به‌صورت ۹۰ درجه بچرخد و مناسب پخش لایو فوتبال به‌صورت تمام‌صفحه در مانیتور شود.

تماشا در کامپیوتر به‌کمک افزونه کروم و تنظیمات ویندوز

برای پخش تمام‌صفحه لایوهای اینستاگرام در کامپیوتر، می‌توان از افزونه‌ها و تنظیمات ویندوز نیز کمک گرفت. برای مثال افزونه‌ی Layoutify برای مرورگر گوگل کروم گزینه‌های پلی/پاز، تنظیم صدا و پخش تمام‌صفحه (البته در حالت عمودی) را به قسمت پایین پلیر ویدئو در اینستاگرام اضافه می‌کند. همچنین اپ یونیورسال اینستاگرام در مایکروسافت استور نیز دارای چنین قابلیتی برای تمام‌صفحه کردن لایو در حالت عمودی است. پس از اتمام این مرحله، حالا باید تنظیمات نمایشگر را در ویندوز تغییر دهیم تا زاویه نمایش تغییر کرده و ویدیوی عمودی، به‌صورت افقی نمایش داده شود.

برای این کار کافی است در باکس جستجوی ویندوز ۱۰ (یا منوی استارت یا ستینگ) عبارت Rotate را جست‌وجو کنید و روی گزینه‌ی Change orientation of the display کلیک کنید. (همچنین می‌توانید با کلیک روی آیکون System در منوی اصلی تنظیمات ویندوز ۱۰، به این منو دسترسی پیدا کنید). سپس در قسمت پایینی صفحه، گزینه‌ی Screen orientation را از حالت Landscape به Portrait تغییر دهید.

ازآنجا که پس از تغییر وضعیت نمایش ویندوز از حالت لندسکیپ به پرتره، کار با موس مقداری سخت می‌شود، بهتر است ابتدا تمام پیش‌نیازهای تماشای لایو را فراهم و سپس این گزینه را در آخرین مرحله فعال کنید.

تماشا در تلویزیون

برای تماشای لایو در تلویزیون دو راه در پیش دارید.

۱. در روش اول و ساده‌تر، اگر تلویزیون و گوشی موبایل شما از امکان اتصال بی‌سیم به یکدیگر (Screen Mirror) پشتیبانی می‌کنند، کافی است نمایشگر موبایل یا تبلت خود را روی تلویزیون به اشتراک بگذارید و مستقیم به اینستاگرام مراجعه و لایو را پخش کنید. به همین سادگی لایو فینال روی تلویزیون شما به‌صورت تمام‌صفحه پخش خواهد شد.

۲. اگر تلویزیون یا گوشی شما دارای چنین امکانی نیست، می‌توانید با کمک لپ‌تاپ یا دسکتاپ، این لایو را در تلویزیون تماشا کنید. برای اینکار کافی است بعد از مهیا کردن شرایط برای پخش تمام‌صفحه (که در بالا آموزش داده شد)، کیس دسکتاپ یا لپ‌تاپ خود را با کابل HDMI به تلویزیون متصل کنید تا به همین سادگی، هر آنچه در مانیتور خود مشاهده می‌کردید در تلویزیون ببینید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات