نینتندو ۱۳۰۰ ویدئو را در یوتیوب به‌دلیل نقض قانون کپی‌رایت مسدود کرد

دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بعضی از یوتیوبرها اعلام کرده‌اند نینتندو در روزهای گذشته حدود ۱۳۰۰ ویدئویی را مسدود کرده است که در آن‌ها از موسیقی بازی‌های این شرکت استفاده شده بود.
تبلیغات

کانال یوتیوب نیم‌‌میلیونی GilvaSunner با انتشار پیامی مدعی شد نینتندو ویدئوهایی را مسدود می‌کند که در آن از موسیقی بازی‌های این شرکت استفاده شده است. این بازی‌ها شامل The Legend of Zelda: Twilight Princess ،Super Mario Galaxy و... می‌شوند.

یوتیوبر مذکور در سال ۲۰۱۹ نیز اعلام کرد نینتندو ژاپن به او اخطار داده به‌زودی ویدئوهای او را حذف می‌کند،؛ اما ظاهراً چند سال طول کشیده است تا این شرکت موفق شود بیشتر ویدئوهای کانال‌ او را حذف کند. به‌نظر می‌رسد موسیقی متن بازی Super Mario Sunshine از موارد حذف‌شده مستثنی بوده است. GilvaSunner در سال ۲۰۲۰ نیز اعلام گفته بود:

اجازه دهید در‌این‌باره توضیح دهم که از این ویدئوها درآمدزایی و هیچ سودی بابت افزایش بازدیدهای آن دریافت نمی‌کنم. البته متوجه‌ام که این موضوع بارگذاری محتوای آن‌ها را توجیه نمی‌کند. درضمن، به‌هیچ‌عنوان عصبانی یا غافل‌گیر نشدم که نینتندو چنین اقدامی انجام داده است؛ اما به‌نظرم کمی ناامیدکننده است که تقریباً راه جایگزینی وجود ندارد. اگر نینتندو فکر می‌کند که به‌منظور درس عبرت‌شدن برای دیگران چنین اقدامی لازم است، می‌تواند کانال من را به‌کلی حذف کند. به‌هر‌حال، این محتوا به آن‌ها تعلق دارد.

نینتندو پیش‌تر به‌دلایل نقض حق کپی‌رایت بارها سابقه‌ی حذف و توقف فعالیت کانال‌های مختلف در یوتیوب را دارد؛ به‌همین‌دلیل، برنامه‌ی Nintendo Creators به‌منظور اطمینان از تأیید ویدئوهای شامل محتوای بازی‌های این شرکت طراحی و توسعه داده شد تا مشکلات کمتری در این زمینه پیش بیاید.

ناگفته نماند این شرکت ژاپنی بعدها برنامه‌ی مذکور را متوقف کرد و گفت از‌این‌پس آزادی‌عمل بیشتری به تولیدکنندگان محتوا برای استفاده از بازی‌های نینتندو در ویدئوهایشان خواهد داد؛ اما برای این منظور دستورالعمل سخت‌گیرانه‌ای اتخاذ کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات