احتمالا نسل جدید کنسول نینتندو در سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود

دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از تحلیلگران شناخته‌شده دنیای فناوری می‌گوید نباید منتظر نینتندو سوئیچ پرو بود؛ زیرا شرکت سازنده در سال ۲۰۲۴ نسل جدید کنسول خود را معرفی می‌کند.
تبلیغات

بسیاری منتظر معرفی و عرضه‌‌ی نینتندو سوئیچی بسیار قدرتمند و میان‌نسلی بودند؛ اما گویا نینتندو برنامه دیگری در سر داشت. این شرکت ژاپنی سراغ عرضه‌ی نینتندو سوئیچ اولد رفت؛ مدلی جدید که قطعاً در حد تصورات بسیاری از مخاطبان درباره‌ی «نینتندو سوئیچ پرو» نیست و در‌عین‌حال نمی‌توان پیشرفت‌های آن درمقایسه‌با سوئیچ عادی را نادیده گرفت. اکنون عضو شناخته‌شده‌ی تیم تحلیلی Ampere پیش‌بینی کرده است که سوئیچ پرو اصلا عرضه نخواهد شد و به‌جای آن در سال ۲۰۲۴ از راه رسیدن کنسول نسل جدید نینتندو را شاهد خواهیم بود.

نسل سوئیچ به چنان موفقیت عظیمی دست پیدا کرد که خاطرات شکست Wii U کم‌رنگ‌ شد و اکنون همه نیتندو را به‌عنوان شرکتی قدرتمند می‌شناسند. نینتندو سوئیچ در سال ۲۰۱۷ عرضه شد و فروش آن مرز ۹۰ میلیون دستگاه کنسول را درهم شکست. پیرس هاردینگ‌رولز، رئیس بخش تحقیقات بازی‌های ویدئویی تیم Ampere Analysis، معتقد است در سال ۲۰۲۲ حدودا ۲۱ میلیون دستگاه نینتندو سوئیچ فروخته خواهد شد؛ زیرا نه‌تنها اکنون خود مدل OLED برای بسیاری از مشتریات جذاب است؛ بلکه در ماه‌های آتی، عرضه‌ی بازی Pokemon Legends: Arceus و دنباله‌ی بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild را برای آن شاهد خواهیم بود.

هاردینگ‌رولز در پیش‌بینی‌های تحلیلی خود به این موضوع اشاره کرده است که با حدود ۲۱ میلیون دستگاه فروش نینتندو سوئیچ، در سال ۲۰۲۲ نیز کنسول شرکت نینتندو پرفروش‌ترین دستگاه گیمینگ خواهد شد. وی در توضیح پیش‌بینی خود گفت براساس درک Ampere از وضعیت بازار، کنسول نینتندو سوئیچ نسل جدید در سال ۲۰۲۴ از راه می‌رسد و درنتیجه، دیگر عرضه‌ی نینتندو سوئیچ پرو برای این نسل بی‌معنی شده است.

بازار ژاپن بخش درخورتوجهی از فروش موفقیت‌آمیز سوئیچ را شامل می‌شود. در این کشور از کنسول خاص نینتندو استقبال بسیاری شده است و افراد زیادی از آن برای سرگرم‌شدن استفاده می‌کنند. چند روز قبل، فامیتسو گزارشی درباره‌ی فروش بیش از ۵ میلیون دستگاه کنسول نینتندو سوئیچ در سال ۲۰۲۱ در بازار ژاپن منتشر کرد. این در حالی است که در همین بازه‌‌ی زمانی، فروش پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس به‌ترتیب به حدودا ۹۵۰ هزار و ۱۰۰ هزار کنسول رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات