ویندوز ۱۱ جابه‌جایی بین کامپیوتر واقعی و مجازی را ساده‌تر می‌کند

شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
وب‌گردی با لپ‌تاپ گیمینگ Stealth 15 A13V ام‌اس‌آی
قابلیت Windows 365 Switch ویندوز ۱۱ که فعلاً به‌طور آزمایشی ارائه شده، امکان جابه‌جایی بین نسخه‌ی محلی و ابری ویندوز ۱۱ را در چند ثانیه فراهم می‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت در حال آزمایش قابلیتی است که به کاربران اجازه می‌دهد به‌سرعت بین نسخه‌ی محلی ویندوز ۱۱ که روی کامپیوتر آن‌ها نصب شده و نسخه‌ی ابری این سیستم‌عامل جابه‌جا شوند.

قابلیت جدید ویندوز ۱۱ که Windows 365 Switch نام دارد برای کاربران اینسایدر در کانال‌های بتا و توسعه‌دهندگان دردسترس قرار گرفته است. این بیلد در کانال توسعه‌دهندگان ویندوز اینسایدر با شماره نسخه‌ی ۲۳۵۲۱ شناخته می‌شود.

PCWorld اشاره می‌کند مایکروسافت از سال ۲۰۲۱ روی توسعه‌ی کسب‌وکار رایانه‌های شخصی ویندوزی ابری کار می‌کند. این شرکت طی دوره‌ی مذکور تمرکز اصلی خود را روی مشتریان تجاری معطوف کرده بود و اکنون کاربران عادی را نیز مدنظر قرار داده است.

ویژگی Windows 365 Switch به‌ شما اجازه می‌دهد با استفاده از دستورات استاندارد کیبورد، کلیک ساده‌ ماوس یا ژست‌های حرکتی ساده، از نسخه‌ی محلی ویندوز ۱۱ به رایانه‌ی شخصی ویندوزی ابری خود جابه‌جا شوید. علاوه‌براین می‌توانید ازطریق ویژگی Task View سوئیچ را در دسکتاپ خود فعال کنید.

قابلیت Windows 365 Switch

مایکروسافت در پست وبلاگی خود اشاره کرد Windows 365 Switch می‌تواند به‌خصوص برای کاربرانی مفید باشد که در محیط‌ کار از آن‌ها درخواست می‌شود رایانه‌ی خود را به همراه داشته باشند و از آن استفاده کنند. اکنون این‌ دسته از کارمندان می‌توانند رایانه‌ ابری متعلق به شرکت را روی کامپیوتر یا لپ‌ تاپ خود میزبان کند و درصورت نیاز بین محیط سیستم اصلی خود و سیستم شرکتی جابه‌جا شود. البته ویندوز ۳۶۵ ابری درحال‌حاضر فقط برای کاربران سازمانی دردسترس قرار دارد.

پیش‌نیازهای استفاده از Windows 365 Switch عبارت‌اند از:

  • سیستم‌ها باید به ویندوز ۱۱ مجهز شده باشند (نسخه‌های پرو و اینترپرایز این سیستم‌عامل نیز پشتیبانی می‌شود)
  • کاربر باید عضو برنامه‌ی ویندوز اینسایدر باشد
  • کاربر باید مجوز استفاده از Windows 365 Cloud PC را داشته باشد

شما می‌توانید اطلاعات راهنمای گام‌به‌گام نحوه‌ استقرار و استفاده از Windows 365 Switch را در انجمن رسمی مایکروسافت مطالعه کنید.

غول فناوری اهل ردموند همچنین ازطریق برنامه‌ی Feedback Hub به‌دنبال نظرات و بازخوردهای کاربران از ویژگی مذکور است. برای اشتراک‌گذاری نظرات خود یا گزارش مشکلات این ویژگی جدید، باید در Feedback Hub دسته‌بندی Desktop و سپس زیرشاخه‌ی Switch to Cloud PC را انتخاب کنید.

اخیراً اطلاعات زیادی درمورد StragingTool مایکروسافت فاش شده که نشان می‌دهد این برنامه می‌تواند ویژگی‌های مخفی و معرفی‌نشده را در نرم‌افزار پیش‌نمایش اینسایدر ویندوز ۱۱ فعال یا غیرفعال کند. این اطلاعات در یکی از لینک‌های نادرست موجود در Feedback Hub مایکروسافت یافت شد.

البته درحال‌حاضر هیچ توضیحی وجود ندارد که اطلاعات فاش‌شده چگونه روی نسخه‌ی پیش‌نمایش ویندوز اینسایدر تأثیر خواهد داشت، اما به‌نظر می‌رسد مایکروسافت به‌طور عادی به کسب‌وکارش ادامه خواهد داد. همچنین با توجه به اینکه قابلیت Windows 365 Switch در نسخه‌ پیش‌نمایش ویندوز اینسایدر ارائه شده، هیچ تضمینی وجود ندارد که حتماً به نسخه‌ی عمومی ویندوز ۱۱ نیز اضافه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات