به‌زودی طراحی فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱ مدرن‌تر خواهد شد

سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
طراحی جدید قسمت Home فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱
دیگر بخش‌های فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱ نیز به‌زودی با طراحی جدید همراه خواهند شد تا بخش‌های مختلف ویندوز بیش از پیش با یکدیگر هماهنگ شوند.
تبلیغات

مایکروسافت در خلال رویداد بیلد ۲۰۲۳ از جدیدترین طراحی فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱ رونمایی کرد؛ تغییرات جدید در راستای بهبود تجربه کاربری و هماهنگی بیشتر جلوه‌های ظاهری فایل اکسپلورر با ویندوز ۱۱ صورت گرفته است.

به‌دنبال گزارشی که اخیراً از سوی ویندوز سنترال منتشر شده بود، مایکروسافت طی ماه‌های گذشته روی یک به‌روزرسانی بزرگ برای فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱ کار می‌کرد که به‌دنبال آن طراحی این بخش با المان‌های WinUI 3 هماهنگ شود و از سوی دیگر کاربران بتوانند چه با ماوس و چه ازطریق صفحات لمسی به‌راحتی با فایل اکسپلورر کار کنند. طراحی جدید همچنین با بهره‌مندی از گوشه‌های گِرد و Mica Blur هماهنگی بیشتری با ویندوز ۱۱ خواهد داشت.

نمایی از گالری فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱

فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱ اولین تجربه خود را پیش از اضافه شدن ویژگی Tabs و با تغییر ظاهری در هدر (Header) تجربه کرد. اما دیگر بخش‌های فایل اکسپلورر همچنان از المان‌های قدیمی استفاده می‌کردند که هماهنگی چندانی با رابط کاربری جدید ویندوز ۱۱ نداشتند. تغییر که حالا غول نرم‌افزاری جهان قصد تغییر آن را دارد.

تمامی بخش‌های فایل اکسپلورر، از پنل جزئیات فایل گرفته تا نمای فولدرها در به‌روزرسانی جدید ظاهری مدرن به‌خود خواهند گرفت. همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید حتی نوار آدرس و کادر جستجو نیز شامل این تغییر خواهند بود. افزون‌براین دکمه‌های کنترلی فایل اکسپلورر مانند ساخت پوشه جدید، کپی و Paste همگی به زیر نوار آدرس منتقل خواهند شد.

طراحی جدید فولدرها در فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱

ردموندی‌ها همچنین درحال کار روی ویژگی گالری فایل اکسپلورر هستند که چندی پیش درحالت Public Beta قرار گرفت. حتی نسخه نهایی این قسمت نیز با طراحی جدید همراه خواهد شد.

نسخه به‌روز شده قسمت اطلاعات فایل‌ها در بیلد ۲۳۴۵۱ در دسترس اینسایدرهای دسته Dev قرار گرفت که با اتصال به Microsoft 365، پیش‌نمایشی از فعالیت‌های اخیر و فایل‌های به‌اشتراک گذاشته شده به‌همراه خاستگاه فایل‌ها (مانند ایمیل یا چت)، دراختیار کاربر قرار می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات