تغییر برنامه‌های پیش‌فرض ویندوز ۱۱ برای کاربران آسان‌تر از قبل می‌شود

یک‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
منوی استارت ویندوز ۱۱ - مایکروسافت سرفیس پرو ۷
مایکروسافت با اعمال تغییراتی در ویندوز ۱۱، تنظیم برنامه‌‌های پیش‌فرض و دسترسی سریع به تنظیمات ازطریق برنامه‌ها را ممکن می‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت وعده داده است تغییرات مهمی در روش مدیریت برنامه‌های پیش‌فرض ویندوز و اینکه کاربران چگونه می‌توانند برنامه‌هایی را در منوی استارت یا نوار وظیفه سنجاق کنند، در این سیستم‌عامل ارائه خواهد داد.

طرح جدید پیوند عمیق مایکروسافت در تنظیمات به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد کاربران را برای تغییر برنامه‌های پیش‌فرض برای باز کردن انواع فایل‌ها یا پیوند‌ها به‌طور مستقیم به مقصد هدایت کنند.

مایکروسافت همچنین به‌طوز مجزا آزمایش API جدیدی را آغاز کرده است تا به برنامه‌ها اجازه دهد کاشی‌های اصلی یا ثانویه را به نوار وظیفه‌ی ویندوز، سنجاق کنند.

غول فناوری اهل ردموند در وبلاگ رسمی خود مطلبی با عنوان «رویکرد اصولی برای سنجاق کردن برنامه و پیش‌فرض‌های برنامه‌ها در ویندوز» منتشر کرده است که احتمالاً برخی مشکلات ایجادشده در این بخش‌ها را روی ویندوز ۱۱ رفع خواهد کرد.

تنظیمات مرورگر پیش فرض ویندوز ۱۱
تنظیمات برنامه‌های پیش‌فرض ویندوز ۱۱

ورج می‌نویسد هنگامی‌ که ویندوز ۱۱ منتشر شد، فرایندی نامنظم و طولانی برای تنظیم برنامه‌های پیش‌فرض ارائه می‌داد که نسبت‌ به تنظیمات مشابه ویندوز ۱۰، گامی روبه عقب بود. کاربران در آن زمان به‌جای انتخاب مروگر وب یا ویرایشگر تصویر موردنظر خود، باید هر نوع فایل را به‌طور جداگانه مرور می‌کردند؛ روندی که موجب نگرانی‌ شرکت‌های سازنده‌ی مرورگرهای وب ازجمله موزیلا، اوپرا و ویوالدی شد.

سال گذشته به‌روزرسانی جدیدی برای ویندوز ۱۱ منتشر شد که امکان تغییر مرورگر پیش‌فرض را فقط با یک کلیک ارائه داد، اما اجازه دادن به برنامه‌ها برای استفاده از پیوندهای عمیقی که کاربران را با یک کلیک به تنظیمات خاصی هدایت می‌کند نیز می‌تواند تأثیر بسیار مهمی در سرعت عملکرد سیستم‌عامل دسکتاپ مایکروسافت داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات