مایکروسافت مشکل منو استارت و برنامه‌های یونیورسال ویندوز ۱۰ و ۱۱ را تأیید کرد

پنج‌شنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
سرفیس پرو ۹ روی میز با قلم
مایکروسافت با تأیید مشکلات اخیر ویندوز ۱۰ و ۱۱ در منوی استارت، بخش جستجو و برنامه‌‌های یونیورسال اعلام کرد با انتشر آپدیت، آن‌ها را برطرف می‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت توضیحاتی درمورد مشکلاتی که اخیراً در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ شناسایی شده‌اند ارائه داد. غول نرم‌افزاری اهل ردموند می‌گوید کاربران نسخه‌های 20H2 تا 22H2 این دو سیستم‌عامل احتمالاً در باز کردن منوی استارت، بخش جستجوی ویندوز و برنامه‌های یونیورسال با مشکل مواجه می‌شوند. اولین گزارش‌ها درمورد این مشکلات حدود یک هفته‌ قبل منتشر شد و حالا مایکروسافت نیز آن‌ را تأیید کرده است.

اگرچه کاربران اعلام می‌کنند مشکلات ویندوز اغلب به به‌روزرسانی‌های این سیستم‌عامل مرتبط است اما ظاهراً این‌بار مشکل منوی استارت ارتباطی به آپدیت‌ها ندارد. مایکروسافت اعلام کرده است دلیل اصلی باگ‌های مذکور، کلیدهای رجیستری یا داده‌های آسیب‌دیده است که روی برنامه‌هایی مثل ClickShare Barco که از API آفیس استفاده می‌کنند تأثیر می‌گذارند.

به‌نوشته‌ی نئووین، مایکروسافت درحال بررسی مشکلات ویندوز ۱۰ و ۱۱ است و قصد دارد آن‌ها را با انتشار به‌روزرسانی‌ رفع کند. درهمین‌حال، کاربران می‌توانند با حذف برنامه‌هایی که با آفیس، اوت‌لوک یا تقویم مایکروسافت یکپارچه می‌شوند، تأثیرات ناشی از این باگ‌ها را به‌طور موقت از بین ببرند. این شرکت همچنین اسکریپت‌هایی را ارائه داده است که کاربران می‌توانند برای رفع مشکل، آن‌ها را روی کامپیوتر خود اجرا کنند.

مایکروسافت مدتی قبل نیز تأیید کرده بود استفاده از قابلیت System Restore می‌تواند جلوی اجرای تعدادی برنامه‌های ویندوز را روی برخی کامپیوترها بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات