سفر در زمان را فراموش کنید؛ این وب‌سایت، ایرانِ ۲۰۰ میلیون سال قبل را به شما نشان می‌دهد

یک‌شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
۲۰ میلیون سال قبل کره زمین نقشه ایران
وب‌سایت بسیار جذاب DinosaurPictures شما را به سفری جذاب در میلیون‌ها سال قبل می‌برد تا گذشته‌ی نواحی مختلف زمین و حتی شهر خود را ببینید.
تبلیغات

آیا به این موضوع فکر کرده‌اید سال‌ها پیش، چه نوع دایناسورهایی در شهر شما زندگی می‌کردند؟ وب‌سایت تعاملی و بسیار سرگرم‌کننده‌ی DinosaurPictures.org به شما اجازه می‌دهد بدون نیاز به ماشین زمان و فقط با استفاده از گوشی، لپ تاپ یا تبلت، نمای سه‌بعدی زمین را در گذشته‌های دور تا ۷۵۰ میلیون سال قبل ببینید.

وب‌سایت جذاب سفر در گذشته‌ی زمین، Ancient Earth نام دارد و مدیر ارشد مهندسی دیسکورد، یان وبستر آن را توسعه داده است. سایت مذکور به شما امکان می‌دهد با جست‌وجوی نام هر شهر، گذشته‌ی آن را در دوره‌های زمانی مورد نظرتان از ۲۰ میلیون تا ۷۵۰ میلیون سال قبل مشاهده کنید.

به‌عنوان مثال اگر شهر تهران را در سایت Ancient Earth جست‌وجو کنید، ۷۵۰ میلیون سال قبل کاملاً زیر آب بوده و پس‌ از میلیون‌ها سال رفته‌رفته به خشکی تبدیل شده است. با جست‌وجوی نام شهر مورد نظرتان، آن نقطه با پین قرمزرنگ مشخص می‌شود که امکان زوم را نیز دردسترس شما قرار می‌دهد.

سایت Ancient Earth توضیح می‌دهد فسیل‌های یافت‌شده در شهر نیویورک، شامل دایناسور دوپای Grallator بوده که در دوره‌ی کرتاسه در این نواحی زندگی کرده است.

از طرفی فسیل‌ هیولای بالداری به نام Pteranodon نشان می‌دهد در اواخر دوره‌ی کرتاسه در این نواحی زندگی کرده است.

با وب‌سایت Ancient Earth می‌توانید به دوره‌های مهمی مثل ظهور اولین جلبک سبز، اولین حشرات یا اولین دایناسورها سفر کنید.

وبستر پس‌ از انتشار اولیه‌ی وب‌سایت Ancient Earth برای عموم اعلام کرد از اینکه زمین‌شناسان به‌اندازه‌ی کافی داده‌ جمع‌آوری کردند تا خانه‌ی ما را در ۷۵۰ میلیون سال قبل ترسیم کنند، شگفت‌زده شده است.

نکته‌ی جالب دیگری که سایت Ancient Earth نشان می‌دهد این است که کل تاریخ بشریت فقط بخش بسیار کوچکی از دوران فعالیت زمین را به‌ خود اختصاص می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات