بهترین سایت های استخدام و کاریابی خارجی و ایرانی

جمعه ۹ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
جستجوی اینترنتی شغل
وب‌سایت‌های کاریابی و استخدامی زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای پیدا کردن شغل مودرعلاقه‌ی خود استفاده کنبد.
تبلیغات

در عصر مدرنی زندگی می‌کنیم و اکنون پیدا کردن شغل مثل بسیاری از امور دیگر با فناوری آمیخته شده است.

تعداد زیادی وب‌سایت‌های خارجی و ایرانی وجود دارد که خدمات جستجوی مشاغل را ارائه می‌دهند. شما می‌توانید در اکثر این وب‌سایت‌ها، پروفایل ایجاد کرده و مشاغل موردنظرتان را براساس تخصص خود پیدا کنید.

وب‌سایت‌های استخدامی، شامل تعداد زیادی آگهی شغلی هستند که ازطرف کارفرمایان ثبت شده‌اند. این فهرست‌ها می‌توانند عمومی یا تخصصی باشند و به‌عنوان مثال دسته‌بندی‌هایی برای مشاغل فناوری، مراقبت‌های بهداشتی و غیره ارائه می‌دهند.

ما قصد داریم در این مقاله شما را به بهترین وب‌سایت‌های استخدامی و کاریابی ایرانی و خارجی آشنا کنیم.

بهترین سایت‌های کاریابی ایرانی

در این بخش تعدادی از برترین وب‌سایت‌های کاریابی ایرانی را معرفی می‌کنیم که امکانات بسیار خوبی ارائه می‌دهند و روزانه تعداد زیادی از کارفرمایان و کارجویان را به یک یکدیگر متصل می‌کند.

۱. جابینجا

جابینجا

با ورود به وب‌سایت جابینجا، موتور جستجوی داخلی سایت به‌سادگی دردسترس شما است. در این وب‌سایت می‌توانید شغل موردنظر را با تایپ عنوان، نام شرکت، تخصص و غیره پیدا کنید. از امکانات جذاب جابینجا می‌توان به امکان جستجوی مشاغل در شهر موردنظر و همچنین دسته‌بندی‌های مختلف اشاره کرد.

۲. ایران تلنت

ایران تلنت

ایران تلنت یکی دیگر از وب‌سایت‌های ایرانی برتر در حوزه‌ی کاریابی آنلاین است. هزاران شرکت و کارفرما از سرتاسر کشور ازطریق این وب‌سایت، به‌دنبال جذب نیروی کار موردنظر خود هستند و مثل اکثر پلتفرم‌های مشابه امکاناتی مثل دسته‌بندی، جستجوی شغل بر اساس استان، مشاهده‌ی امتیاز شرکت‌ها، ساخت رزومه و غیره را ارائه می‌دهد و جامعه‌ی کاربری بزرگی دارد.

۳. جاب ویژن

جاب ویژن

جاب ویژن یکی دیگر از وب‌سایت‌های ایرانی برای پیدا کردن کار است. این سرویس، امکانات جذابی مثل ساخت رزومه‌ی آنلاین را دراختیار کارجویان قرار می‌دهد تا کارفرمایان و شرکت‌ها بتوانند براساس تخصص، به افراد موقعیت شغلی پیشنهاد دهند.

جاب ویژن به‌ شما کمک می‌کند کار موردنظرتان را براساس دسته‌بندی، موقعیت مکانی و موارد دیگر جستجو کرده یا ازطریق فهرست‌های پیش‌آماده به مشاغل موجود در هر موضوع دسترسی داشته باشید.

۴. دیوار و شیپور

دیوار و شیپور

اگرچه دیوار و شیپور را بیشتر به‌عنوان پلتفرم‌ آگهی خرید و فروش محصولات کارکرده می‌شناسیم اما این دو وب‌سایت، دسته‌بندی کاریابی و استخدام نیز دارند که شامل تعداد زیادی شغل در حوزه‌های مختلف است و می‌توانید با مرور آن‌ها، کار موردنظرتان را پیدا کنید.

۵. ای استخدام

وب سایت ای استخدام

وب‌سایت ای استخدام، بانک بسیار جامعی از مشاغل را فهرست می‌کند که به کارجویان اجازه می‌دهد شغل موردنظرشان را بین آن‌ها بیابند. این پلتفرم با انتشار آگهی‌های شغلی، فراخوان‌ها و خبرهای مرتبط با استخدام سرتاسر کشور و ارائه‌ی بروزترین قابلیت‌ها و ابزارها، محیطی حرفه‌ای و کارآمد را برای کارفرمایان و افرادی که به‌دنبال کار هستند، ایجاد کرده است.

بهترین سایت های کاریابی خارجی

در ادامه فهرستی از بهترین وب‌سایت‌های کاریابی خارجی معتبر را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. Indeed Jobs

وب سایت کاریابی indeed

Indeed Jobs یکی از محبوب‌ترین سایت‌های کاریابی جهان محسوب می‌شود که هزاران شغل را از صفحات شغلی شرکت‌ها فهرست می‌کند. این وب‌سایت‌ همچنین بخش‌هایی برای مشاغل برتر و دسته‌بندی‌ها درنظر گرفته که برخی کارفرمایان، اطلاعات جایگاه شغلی موردنظرشان را در این بخش‌ها منتشر می‌کنند.

برای پیدا کردن شغل در Indeed Jobs فقط باید عنوان شغل و مکان آن را تایپ و رزومه‌ی خود را بارگذاری کنید و سپس با یک کلیک درخواست شما برای شغل موردنظر ثبت می‌شود. وقتی مشاغل جدیدی به این وب‌سایت اضافه شوند که با تخصص‌های شما مطابقت داشته باشند، ازطریق ایمیل پیام‌هایی برای مطالعه‌ی آن‌ها دریافت خواهید کرد.

۲. Glassdoor

وب سایت Glassdoor

Glassdoor یکی از بهترین موتورهای جستجوی کاریابی در سرتاسر جهان است. این وب‌سایت رابط کاربری بسیار زیبا و روانی دارد که حتی افراد تازه‌کار می‌توانند به‌راحتی از همه‌ی امکانات آن استفاده کنند.

ازجمله قابلیت‌های وب‌سایت Glassdoor می‌توان به امکان ذخیره‌سازی نتایج جستجو و مطابقت خودکار مشاغل جدید با تخصص‌های کاربران اشاره کرد.

۳. LinkedIn Job Search

بخش کاریابی لینکدین

لینکدین خود را به‌عنوان یکی از بهترین وب‌سایت‌های کاریابی با عملکردهای کلیدی به مردم سرتاسر جهان معرفی کرده است.

LinkedIn Job Search، فهرست‌های شغلی بسیار خوبی ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در این وب‌سایت به‌طور رایگان ثبت‌نام و پروفایل‌های بسیار کاملی ایجاد کنید. بدین‌ترتیب شرکت‌ها و افرادی که به‌دنبال تخصص خاصی باشند، به‌راحتی با افراد متناسب در آن زمینه ارتباط برقرار خواهند کرد.

۴. Monster

وب سایت کاریابی Monster

وب‌سایت Monster یکی دیگر از برترین‌های کاریابی آنلاین است. این پلتفرم فیلترهای جستجوی شغلی کم‌تری دارد اما ازنظر کیفیت و قابلیت استفاده با وب‌سایت معروف Indeed قابل مقایسه است.

ازجمله مزیت‌های Monster می‌توان به رایگان بودن آن برای کارجویان اشاره کرد. علاوه‌براین افرادی که به‌دنبال کار هستند می‌توانند بدون ساخت حساب برای برخی از مشاغل درخواست ثبت کنند. البته یکی از نکات منفی درمورد وب‌سایت مذکور، عدم نمایش دستمزد برای برخی شغل‌ها است.

۵. ZipRecruiter

وب سایت کاریابی ZipRecruiter

ZipRecruiter یکی از وب‌سایت‌های پیشرو در حوزه‌ی کاریابی آنلاین است که به‌طور فعال، افراد را به فرصت‌های شغلی متناسب با آن‌ها متصل می‌کند. فناوری تطبیقی قدرتمند این پلتفرم، تجربه‌ی جستجوی مشاغل را برای جویندگان کار بهبود می‌دهد و به کارفرمایان و شرکت‌های مختلف کمک می‌کند هرچه سریع‌تر، مناسب‌ترین افراد را برای جایگاه‌های شغلی موردنظر خود پیدا کنند.

مزایای شغل یابی با استفاده از سایت کاریابی

استفاده از اینترنت برای جستجوی شغل مزیت‌های متعددی دارد که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دسترسی سریع‌ و آسان‌تر به اطلاعیه‌های شغلی در تمام ساعات شبانه‌روز و حتی ایام تعطیل اشاره کرد.

علاوه‌براین با استفاده از وب‌سایت‌های کاریابی آنلاین دیگر نیازی به حضور فیزیکی در دفاتر شرکت‌هایی که به‌دنبال نیروی کار هستند نخواهید داشت و بنابراین به‌میزان درخورتوجهی در زمان، انرژی و هزینه‌های رفت‌وآمد خود صرفه‌جویی خواهید کرد.

یکی دیگر از مزیت‌های جذاب استفاده از سایت‌های کاریابی و استخدامی آنلاین، تطبیق خودکار مشاغل موردنیاز شرکت‌ها و سازمان‌ها براساس تخصص‌های شما است و درنتیجه می‌توانید شغل موردعلاقه‌ی خود را راحت‌تر و سریع‌تر پیدا کنید.

سوالات متداول زومیت

  • مهم‌ترین مزیت استفاده از سایت‌های کاریابی آنلاین چیست؟

    صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی برای جستجوی شغل موردنظر ازجمله مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از سایت‌های کاریابی و استخدامی آنلاین است.

  • آیا واقعاً می‌توان با استفاده از سایت‌های کاریابی آنلاین، شغل به‌دست آورد؟

    بله. سایت‌های کاریابی آنلاین روزانه هزاران کاربری که به دنبال شغل هستند را به مشاغل مرتبط با تخصص‌های آن‌ها هدایت می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات