Gear 2 و Gear 2 Neo رسما معرفی شد؛ پردازنده‌ی دو هسته‌ای 1 گیگاهرتز در کنار سیستم‌عامل تایزن

یک‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲
مطالعه 3 دقیقه
همانطور که دیروز در زومیت خواندید، تصاویری از ساعت‌هوشمند سامسونگ توسط evleaks@ فاش شد که ساعاتی پس از انتشار اولین تصویر دومین تصویر نیز با کیفیت بهتر منتشر گردید، اما در آخرین پست ارسالی، تعلق تصاویر به گیر 2 انکار شد. ساعاتی پیش سامسونگ رسما از نسل جدید ساعت‌هوشمند پرده برداشت. گیر 2 و گیر 2 نئو ساعت‌های‌هوشمندی هستند که توسط سامسونگ پس از گذشت شش ماه از عرضه‌ی اولین نسخه به بازار عرضه خواهند شد.
تبلیغات

نسل جدید ساعت‌های‌هوشمند سامسونگ به الگوی طراحی نسخه‌ی اول این محصول وفادار مانده‌اند، اما مهم ترین تغییر در روح گیر 2 به وقوع پیوسته است و آن استفاده از سیستم‌عامل تایزن به‌جای اندروید در این محصول است که می‌توان آن را به‌عنوان بزرگترین تغییر آن عنوان کرد.

گیر دو به صفحه نمایش 1.63 اینچ با 320 در 320 پیکسل، حافظه ذخیره سازی 4 گیگابایت و حافظه رم 512 مگابایت تجهیز شده و از یک باتری 300 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. سامسونگ ادعا نموده که طول عمر باتری نسل دوم ساعت هوشمند گیر نسبت به نسل اول افزایش چشم‌گیری دارد. این ساعت همچنین ضد آب و گرد و غبار است و استاندارد IP67 را در این زمینه اخذ کرده است. دوربین 2 مگاپیکسلی Galaxy Gear 2، دو مگاپیکسل با قابلیت فوکوس خودکار است و قادر است ویدیو در رزولوشن 720p ذخیره کند. ساعت گیر 2 حدود 68گرم و گیر 2 نئو حدود 55 گرم وزن دارند.

کمپانی کره‌ای سامسونگ جزئیاتی را از علت تغییر این محصول و سازگاری اپلیکیشن‌های موجود برای نسل اول ارائه نکرده است، اما این کمپانی اعلام کرده که گیر 2 و گیر 2 نئو با طیف وسیعی از ابزار‌های تولیدی سامسونگ سازگار بوده و قادر خواهند بود با آن‌ها ارتباط برقرار کند. شاید ادعای عنوان شده به خوبی آنچه که سونی در SmartWatch 2 خود ارائه می‌دهد، نباشد، اما می‌توان این اقدام را از سوی سامسونگ به فال نیک گرفت، چراکه قدم بزرگی نسبت به نسل اول گیر به شمار می‌رود. در میان اولین اپلیکیشن‌های ارائه شده برای نسل جدید گیر می‌توان به اپلیکیشن‌های مربوط به BMW، CNN، Garmin، Line و Path اشاره کرد.

GalaxyGear2Int1

گیر 2 و گیر 2 نئو امکان پخش موزیک بصورت مستقل را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، علاقمندان موسیقی می‌توانند با اتصال هدفون‌های خود از طریق اتصال بلوتوث 4.0 به آهنگ‌های مورد علاقه‌ی خود گوش کنند. همچنین وجود ضربان‌سنج در کنار شماری دیگر از ویژگی‌های مربوط به مانیتور فعالیت‌های ورزشی، لیست قابلیت‌های این محصول را بیش از پیش کامل می‌کند.

GalaxyGear2Int2

همچنین این ساعت‌هوشمند ویژگی‌های پیشین خود را نیز حفظ کرده است. با استفاده از گیر 2 می‌توان به تماس‌های تلفنی پاسخ داد و اعلانیه‌های موجود روی تلفن‌هوشمند را نیز مشاهده کرد. یکی از تغییرات عمده ر ظاهر این محصول انتقال دوربین از روی بند به بدنه‌ی ساعت در گیر 2 و حذف کامل آن در گیر 2 نئو است. انتقال دوربین به محل جدید امکان تغییر در بند‌های این ساعت هوشمند را به کاربران می‌دهد. از دیگر تغییرات انجام شده می‌توان به تقویت پردازنده‌ی مورد استفاده در آن اشاره کرد. در نسل پیشین از یک پردازنده‌ی تک هسته‌ای با فرکانس کاری 800 مگاهرتزی بهره گرفته شده بود که هم‌اکنون سامسونگ یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای 1 گیگاهرتزی را در آن گنجانده است. وزن و ضخامت گیر 2 و گیر 2 نئو نیز کاهش یافته است.

هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت گیر 2 و گیر 2 نئو ارائه نشده است، اما سامسونگ در نظر دارد این محصول را در ماه آوریل به بازار عرضه کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات