اپل در حال آزمایش شارژ القایی، آفتابی و حرکتی در ساعت‌هوشمند خود است

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش منتشر شده توسط نیویورک‌تایمز، اپل برای محصول بعدی خود در زمینه‌ی ساعت‌های‌هوشمند، انواع متدهای ممکن برای شارژ باتری آن را مورد آزمایش قرار می‌دهد. در صف اول متدهای مورد آزمایش، روش شارژ بی‌سیم القایی وجود دارد که امکان استفاده از شارژ بی‌سیم را برای این تلفن‌هوشمند، بیش از سایر موارد ممکن می‌کند.
تبلیغات

براساس اطلاعاتی که از طریق یکی از افراد شاغل در توسعه‌ی این ساعت‌هوشمند به بیرون درز کرده، اپل در حال توسعه‌ی راهکاری برای استفاده از شارژ بی‌سیم برای شارژ باتری ساعت‌هوشمند خود موسوم به iWatch‌ است. فناوری مشابهی هم اکنون در تلفن‌های‌هوشمند نوکیا مورد استفاده قرار می‌گیرد که با قرار دادن تلفن‌هوشمند در محل خود، باتری بی‌نیاز به اتصال سیم ارتباطی و از بصورت بی‌سیم شارژ می‌شود. این فناوری از مفهوم میدان‌های مغناطیسی برای شارژ تلفن‌هوشمند استفاده می‌کند.

یکی دیگر از موارد مطرح شده برای شارژ باتری این گجت‌پوشیدنی، استفاده از باتری خورشیدی یا مکانیزم حرکتی برای تأمین انرژی است؛ هرچند گویا پیاده‌سازی این فناوری‌ها در این ابزار‌ها سال‌های متمادی به‌طول خوهد انجامید. همچنین این گزارش با یادآوری پیش‌بینی انجام شده در مورد صفحه‌‌نمایش این محصول اپل، احتمال استفاده از صفحه‌ی نمایش منعطف را در گجت پوشیدنی اپل غیرممکن نمی‌داند.

یکی از موارد اشاره شده، شارژ باتری با استفاده از طریق مکانیزم حرکتی ساعت است که هم اکنون در بسیاری از ساعت‌های نام‌آشنای موجود در بازار مورد استفاد قرار می‌گیرد. کاربری که iWatch را به مچ دست خود متصل کرده است، بصورت کاملاً نامحسوس و بی‌زحمتی باتری گجت‌هوشمند خود را شارژ می‌کند. این مکانیزم از طریق حرکات دست در جهات و شدت‌های مختلف قادر است تا به تأمین انرژی مورد نیاز ساعت و شارژ باتری آن بپردازد. اپل پتنتی را در این مورد در سال 2009 به ثبت رسانده است.

همچنین در این گزارش به این نکته نیز اشاره شده است که اپل درصدد استفاده از ابزارهای کم‌مصرف‌تری در ساختار ساعت‌هوشمند خود است. این الگویی است که اپل در ساخت مک‌بوک ایر نیز آن را رعایت کرده است؛ یعنی با بکارگیری ابزار‌های کم‌مصرف در ساخت محصول، عمر باتری را بالاتر برده است.

تونی‌فدل، ایجادکننده‌ی آیپاد و مؤسس کمپانی نست، تحقیقات برای استفاده از قابلیت شارژ از طریق باتری‌های خورشیدی را در محصولات اپل تصدیق کرده است. وی اذعان کرده است که اپل در سالیان اخیر در پی استفاده از این فناوری برای شارژ باتری محصولات خود بوده است؛اما به‌دلیل قرارگرفتن این گجت‌ها در محیط‌هایی همچون داخل کیف یا جیب کاربران، امکان استفاده از نور خورشید در تمامی ساعات شبانه‌روز فراهم نیست.

اپل برای توسعه‌ی iWatch در پی بررسی آخرین فناوری‌های ممکن برای ساخت باتری‌های منعطف در کنار تکنولوژی‌های ممکن برای استفاده در iWatch برای شارژ باتری است. هدف اپل ساخت ساعت‌ هوشمندی است تا بتوان با یک بار شارژ آن، ساعت را برای چندین روز متوالی مورد استفاده قرار داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات