کاسیو نسخه بلوتوث‌دار ساعت هوشمند G-Shock STB-1000 را به نمایش گذاشت

پنج‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی ژاپنی و صاحب نام کاسیو که بیشتر به خاطر ساعت‌های G-Shock و باتری‌های با طول عمر دو ساله خود مشهور است،از ساعت G-Shock مدل STB-1000 خود که یک ساعت هوشمند ورزشی است، در نمایشگاه CES 2014 پرده برداشت.
تبلیغات

این ساعت هوشمند جدید با قابلیت پشتیبانی از بلوتوث V4.0 LE عرضه خواهد شد و می‌تواند با اپلیکیشن‌های گوناگون در زمینه‌ سلامت و ورزش یکپارچه شود. مضاف بر این‌ها باید گفت که نسخه جدید این ساعت از سیستم عامل اندروید پشتیبانی نمی‌کند، و تنها با گوشی‌های آیفون نسخه 4S و بالاتر جفت می‌شود.

اما اضافه کردن بلوتوث به این ساعت چه معنایی دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که با استفاده از بلوتوث می‌توان پیام‌ها و اطلاعیه‌هایی را که بر روی گوشی آیفون ظاهر می‌شوند را بر روی این ساعت هوشمند نیز مشاهده کرد. به عنوان مثال می‌توان تماس‌های ورودی، پیامک و ایمیل را نیز با استفاده از این قابلیت کنترل کرد.

همچنین کاربر می‌تواند اپلیکیشن پخش موسیقی خود را که بر روی گوشی هوشمندش قرار دارد را با استفاده از دکمه‌های موجود بر روی ساعت، کنترل نماید.

در ابتدا، STB-1000 فقط با اپلیکیشن‌های Runmeter GPS، Walkmeter GPS، Cyclemeter GPS و اپلیکیشن‌های سلامتی ساخت Wahoo سازگار می‌شود؛ اما کاسیو اعلام کرده که همزمان با عرضه این ساعت به بازار، اپلیکیشن‌های بیشتری نیز به این لیست اضافه خواهند شد.

از دیگر امکانات این ساعت هوشمند می‌توان به مجموعه اپلیکیشن‌های +Casio و قابلیت ردیابی گوشی آیفون با استفاده از ویژگی Phone Finder اشاره کرد.

بر خلاف سایر ساعت‌های هوشمند مشابه که توسط دیگر کمپانی‌ها ساخته شده‌اند، G-Shock STB-1000 می‌تواند بیش از دو سال بدون نیاز به تعویض باتری کار کند که یکی از ویژگی‌های بارز این محصول محسوب می‌شود. دیگر ویژگی بارز این ساعت، قابلیت ضد آب بودن آن است که می‌توان تا عمق 100 متری در داخل آب با آن کار کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات